پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

درخشش هوش مصنوعی در کمپین‌های ۲۰۲۳ کوکاکولا؛ از تولید اولین محصول مشترک تا طراحی بیلبورد

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
14 بهمن 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
درخشش هوش مصنوعی در کمپین‌های ۲۰۲۳ کوکاکولا؛ از تولید اولین محصول مشترک تا طراحی بیلبورد
زمان مطالعه: 4 دقیقه

عجیب نیست اگر ادعا کنیم که سال ۲۰۲۳ سال درخشش هوش مصنوعی در تمام ابعاد بود. برندهایی زیادی در این سال از هوش مصنوعی برای مقاصد مختلف استفاده کردند و کوکاکولا هم از این قاعده مستثنی نبود و در سالی که گذشت چندین کمپین تبلیغاتی با استفاده از هوش مصنوعی اجرا کرد؛ کوکاکولا حتی پا را یک قدم فراتر هم گذاشت و اولین محصول مشترک انسان و هوش مصنوعی یعنی نوشابه‌ای با طعم آینده را ساخت. آنچه در ادامه می‌خوانید تمام کمپین‌های کوکاکولا در سال ۲۰۲۳ است که در آنها هوش مصنوعی به عنوان یک کانسپت اصلی مورد استفاده قرار گرفته است.

چت‌بات با نتایج جست‌وجوی منطقه محور

یکی از اولین همکاری‌های کوکاکولا با هوش مصنوعی در ایجاد یک چت‌بات برای پیدا کردن رستوران‌ها و کافه‌ها است که نتایج جست‌وجوی آن به طور کامل براساس منطقه کاربر ارائه می‌شود. کوکاکولا با استفاده از تبلیغات در فید خبری اینستاگرام این چت‌بات را پروموت کرد؛ در حقیقت کاربران اینستاگرام می‌توانستند با استفاده از این چت‌بات پاسخ‌هایی دریافت کنند که آنها را با پیام‌رسانی مستقیم درباره رستوران‌های منطقه راهنمایی می‌کرد و زمانی که کاربران رستوران مد نظر خود را پیدا می‌کردند، می‌توانستند اطلاعات بیشتری را در مورد رستوران مدنظر خود کسب کرده و به طور مستقیم میز خود را رزرو کنند.

درخشش هوش مصنوعی در کمپین‌های ۲۰۲۳ کوکاکولا؛ از تولید اولین محصول مشترک تا طراحی بیلبورد 1

در نهایت پس از انجام رزرو هوش مصنوعی یک دعوت‌نامه ایجاد می‌کند که کاربران می‌توانند آن را برای دیگران ارسال کنند.

نکته‌ای که باید به آن اشاره کرد، است که علاوه برسهولتی که استفاده از این چت‌بات برای کاربران ایجاد می‌کند، به صاحبان رستوران‌ها و کوکاکولا نیز لید خوبی می‌دهد چرا که کاربران پس از دریافت پیام دایرکت از سوی چت‌بات، اطلاعاتی از جمله ایمیل و صفحه فیس‌بوک خود را وارد می‌کردند.

درخشش هوش مصنوعی در کمپین‌های ۲۰۲۳ کوکاکولا؛ از تولید اولین محصول مشترک تا طراحی بیلبورد 2

تولید عکس با استفاده از چت‌جی‌پی‌تی نسخه ۴ و دال‌.ای

کوکاکولا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی که در نسخه چهار چت‌جی‌پی‌تی و دال. ای ارائه شد، پلتفرم Real Magic را ایجاد کرد که به کاربران اجازه می‌دهد آثار هنری خلاقانه‌ای را با استفاده از آرشیو کوکاکولا ایجاد کنند و با تبدیل آن به کارت تبریک، برای مناسبت‌های مختلف آن را برای خانواده و دوستان خود ارسال کنند.

درخشش هوش مصنوعی در کمپین‌های ۲۰۲۳ کوکاکولا؛ از تولید اولین محصول مشترک تا طراحی بیلبورد 3

برای استفاده از پلتفرم، کاربران باید برای یک حساب کاربری رایگان ثبت نام کرده یا با استفاده از گوگل، فیس بوک، اپل یا ایمیل خود وارد شوند. البته کاربران برای استفاده از هوش مصنوعی تولید کننده کارت تبریک باید بالاتر از ۱۸ سال سن داشته باشند.

کوکاکولا همچنین یک کمپین تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی در این باره اجرا کرد تا مخاطبان خود را با پلتفرم Real Magic آشنا کند.

مسابقه تولید محتوا برای کاربران

در اوایل سال جاری، پس از اعلام همکاری کوکاکولا و Open AI این برند از مخاطبان خود دعوت کرد تا در مسابقه Create Real Magic شرکت کنند تا آثار هنری کوکاکولا محوری را با استفاده از chat GPT و دال. ای تولید کنند.

درخشش هوش مصنوعی در کمپین‌های ۲۰۲۳ کوکاکولا؛ از تولید اولین محصول مشترک تا طراحی بیلبورد 4

هنرمندان در تمام دنیا این فرصت را داشتند که برای این مسابقه آثار خود را ارسال کنند تا در نهایت آثار برنده در بلیبوردهای دیجیتالی کوکاکولا در میدان تایمز نیویورک و سیرک پیکادیلی لندن به نمایش دربیاید.

«هوش مصنوعی و هنر» صحنه را به آتش می‌کشند

اگر بخواهیم صادق باشیم، این تبلیغ بیشتر از اینکه توضیح دادنی باشد، دیدنی است. کوکاکولا در این کمپین یک ویدیوی تبلیغاتی ساخت که در تهیه آن از دو عنصر مهم استفاده کرده بود؛ هوش مصنوعی و هنر!

کوکاکولا در این ویدیوی تبلیغاتی به موزه رفت و تلاش کرد تا محصول خود را به سبک آثار تاریخی تبلیغ کند.

یک قدم فراتر از همه

هرچند تا اینجای کار بیشتر از شیوه‌های دیگر تبلیغات صحبت کردیم، اما در سال ۲۰۲۳ کوکاکولا هوش مصنوعی را در کارهایی استفاده کرد که شاید هنوز برای سایر برندها قفل باشد! این برند با همکاری هوش مصنوعی یک نوشیدنی به اسم Y3000 برای آینده تولید کرد؛ درحقیقت کوکاکولا این پرسش را برای هوش مصنوعی  مطرح کرد که مردمان در آینده چطور فکر می‌کنند یا به عبارت دیگر در آینده احساسات، مزه‌ها و رنگ‌ها چطور حس می‌شوند؟ حاصل این پرسش با همکاری تیم تحقیق و توسعه کوکاکولا، فرمولی برای یک نوشیدنی به نام Y3000 بود.

درخشش هوش مصنوعی در کمپین‌های ۲۰۲۳ کوکاکولا؛ از تولید اولین محصول مشترک تا طراحی بیلبورد 5

یک تجربه واقعیت افزوده

برند کوکاکولا در سال ۲۰۲۳ علاوه بر اجرای تبلیغات محیطی در لاس‌وگاس، با استفاده از واقعیت افزوده یک کمپین تبلیغاتی برای محصول Y3000 اجرا کرد. در این کمپین که با استفاده از استیبل دیفیوژن (تولید عکس با هوش مصنوعی) اجرا شد، کاربران این امکان را داشتند که از یک محیط عکس بگیرند و سپس هوش مصنوعی، آینده را در آن تصویر  نمایش می‌داد.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک