پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

با 4 ویژگی جدید گوگل آنالیتیکس آشنا شوید

زهرا قنبری زهرا قنبری
25 مهر 1399
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با 4 ویژگی جدید گوگل آنالیتیکس آشنا شوید
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل آنالیتیکس با 4 ویژگی جدید در جهت بهبود تصمیمات بازاریابی و نرخ بازگشت سرمایه بیشتر آپدیت شد.

4 ویژگی کلیدی که در گوگل آنالیتیکس جدید در دسترس‌اند عبارتند از:

  • اینسایت هوشمندتر که از یادگیری ماشین برای شناسایی ترندها استفاده می‌کند.
  • یکپارچه‌سازی عمیق‌تر با گوگل ادز
  • اندازه‌گیری داده‌ها با محوریت نیاز مشتری
  • کنترل داده گرانولار بیشتر

گوگل می گوید در تحقیقاتش متوجه شده که بازاریاب‌ها در استفاده از اطلاعات مشتریان و به‌کارگیری آن‌ها دچار مشکل‌اند. در ادامه راجع به هر یک از این ویژگی‌ها می‌خوانید:

اینسایت هوشمندتر

گوگل آنالیتیکس حالا قادر است بازاریاب‌ها را از ترندهای روز مطلع سازد. این قابلیت با به کار گیری مدل‌های یادگیری ماشین (ماشین لرنینگ) گوگل امکان پذیر شده.

به عنوان مثال، گوگل آنالیتیکس می‌تواند از اطلاعات وبسایت برای شناسایی محصولاتی که تقاضا برایشان زیاد شده استفاده کند.

با 4 ویژگی جدید گوگل آنالیتیکس آشنا شوید 1 با 4 ویژگی جدید گوگل آنالیتیکس آشنا شوید 2

یکپارچه‌سازی عمیق‌تر با گوگل ادز

با یکپارچه‌سازی جدید در سراسر محصولات بازاریابی گوگل، یادگیری شیوه‌های بازگشت سرمایه ساده‌تر می‌شود.

گوگل آنالیتیکس حالا تعاملات را از سراسر وب و اپ اندازه‌گیری می‌کند. یعنی حالا گوگل آنالیتیکس می‌تواند نرخ کانورژن‌هایی مثل میزان بازدید از یوتیوب که درون اپ و وب رخ داده را گزارش دهد.

با 4 ویژگی جدید گوگل آنالیتیکس آشنا شوید 2

داده‌های مشتری محور

گوگل آنالیتیکس از اندازه‌گیری داده‌ها براساس دیوایس یا پلتفرم به اندازه‌گیری داده‌ها براساس نیاز مشتری تغییر شکل داده. این قابلیت هم ایجاد شده تا به مارکترها اجازه دهد درک بهتری از نحوه تعامل مشتریان با کسب و کارها داشته باشند.

مثلا مارکترها الان می‌توانند متوجه شوند که یک مشتری ابتدا بیزینس را از طریق تبلیغات وب پیدا کرده و بعدها خریدش را از درون اپلیکیشن انجام داده.

بخوانید  ابردراک وضعیت اختلال اینترنت ایران را در گزارش جدید خود منتشر کرد «افزایش 30 درصدی استفاده از وی‌پی‌ان»

رویکرد جدید به کنترل داده‌ها

گوگل آنالیتیکس حالا کنترل داده گرانولار بیشتری را در اختیار مارکترها قرار می‌دهد تا داده‌ها را مدیریت کنند.

این مدل کنترل اطلاعات می‌تواند برای تبلیغات نیز مورد استفاده قرار بگیرد. مارکترها می‌توانند انتخاب کنند که چه زمانی داده مشتریان را برای بهبود تبلیغات به کار گیرند و چه زمانی داده‌ها را فقط در اندازه‌گیری در خدمت داشته باشند.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا قنبری
زهرا قنبری
نظرات

اسمارتک