پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

۴ امکان جدید گوگل برای مارکترها و کسب‌وکارها

زهرا محبی زهرا محبی
5 مرداد 1401
زمان مطالعه: 4 دقیقه
۴ امکان جدید گوگل برای مارکترها و کسب‌وکارها
زمان مطالعه: 3 دقیقه

گوگل به‌تازگی 4 امکان جدید را معرفی کرده است که فرآیند ایجاد محتوای تبلیغاتی، همکاری بین اعضای تیم و پاسخ‌دهی سریع به مشتری را تسهیل کرده‌اند. این ابزارهای جدید اختصاصا برای ایجاد محتواهای تبلیغاتی و ارتباط با مشتری هستند که در ادامه آن‌ها را معرفی کرده‌ایم.

پیام‌رسانی خودکار برای پروفایل‌های بیزنسی

کمپانی گوگل ویژگی جدیدی اضافه کرده است تا به کسب‌وکارها کمک کند که برخی از سوالات پرسیده‌شده از آن‌ها در سرچ اصلی گوگل یا گوگل مپ به صورت خودکار پاسخ داده شود. این ویژگی هم‌اکنون قسمتی از پروفایل‌های بیزنسی گوگل است و می‌توانید در FAQ یا همان بخش «سوالات متداول» آن را پیدا کنید. این ویژگی از این جنبه مهم است که مشاغل کوچک را از اختصاص دادن منابع انسانی به سوالات مشتری در گوگل و گوگل مپ بی‌نیاز می‌کند.

شما به عنوان یک کسب‌وکار می‌توانید در قسمت پیام‌رسانی خودکار گوگل سوالاتی را پیشنهاد دهید و جواب‌هایی نیز برایشان ثبت کنید تا افراد هنگام شروع جست‌وجویشان درباره شما، جواب سوالات‌شان را بلافاصله پیدا کنند. این سوالات زیر قسمت FAQ یا سوالات متداول به نمایش درمی‌آیند و می‌توانند کمک خوبی به کاربران در رسیدن به جواب سوالات‌شان درباره شما باشند.

گوگل

نحوه استفاده از قابلیت

شما می‌توانید با جست‌وجوی نام کسب‌وکار خود یا رفتن به قسمت «My business» وارد تنظیمات شوید، روی دکمه «Customers» کلیک کنید و به قسمت «Messages» بروید. سپس روی سه‌نقطه کلیک کرده، «تنظیمات پیام» را پیدا کنید و در بخش «مدیریت سوالات متداول»، سوالاتی اضافه کرده یا حذف کنید. شما به عنوان کسب‌وکار می‌توانید حداکثر 10 سوال به این بخش اضافه کنید که هر سوال دارای محدودیت 40 کاراکتری و هر جواب دارای محدودیت 500 کاراکتری است. امکان قرار دادن لینک نیز در این بخش وجود دارد.

بخوانید  گوگل در مورد اسپم‌های UGC هشدار می‌دهد

سوالات متداول و پاسخ‌های خودکار می‌تواند به کسب‌وکارها کمک کند تا به‌موقع‌تر به مشتریان پاسخ دهند و رضایت مشتری را از خود بالا ببرند.

ذخیره‌سازی و سازماندهی آیتم‌ها

تلاش چندین نفر از اعضای تیم برای دسترسی به تصاویر و ویدیوهای مورد استفاده در تولید محتوا می‌تواند یک فرآیند خسته‌کننده باشد. Asset Library با ایجاد یک پایگاه داده بصری این مشکل را حل کرده است؛ به گونه‌ای که در آن، اعضای تیم می‌توانند آیتم‌ها و عناصر کمپین‌های فعلی و گذشته را آپلود، دانلود و به اشتراک بگذارند.

کتابخانه گوگل

Asset Library در حال حاضر برای کمپین‌های اپ، دیسکاوری یا همان گوگل دیسکاور، لوکال، دیسپلی و کمپین‌های Performance Max و برخی اکستنشن‌های دیگر در دسترس است. هنگامی که آماده ایجاد یا ویرایش یک کمپین جدید هستید، به‌سادگی می‌توانید وارد کتابخانه شوید و عناصر و آیتم‌های مختلف را انتخاب کنید.

ایجاد تبلیغات ویدیویی برای یوتیوب

بستر Ads Creative Studio که همین چند هفته پیش راه‌اندازی شد، قصد دارد برای تولیدکنندگان محتوا یک پلتفرم جدید را برای سفارشی‌سازی ویدیو و تبلیغات فعال کند. این بستر اعلام کرد که از این پس به تبلیغ‌کنندگان اجازه می‌دهد که در مدت‌زمانی کوتاه ویدیوهایی را برای یوتیوب بسازند.

گوگل

این پلتفرم جدید دارای تمپلیت‌هایی است که اختصاصا برای یوتیوب و جهت رسیدن به نتیجه بهتر طراحی شده‌اند. پیشنهاد می‌شود این تمپلیت‌ها را با آن دسته از تبلیغات‌تان که هم‌اکنون در جریان است آزمایش کنید.

قابلیت ویس‌اور (Voice-over)

گوگل گزارش می‌دهد که ویدیوهایی که روی آن‌ها یک صوت قرار گرفته است، عملکرد بهتری دارند. در همین راستا یک فیچر صوتی نیز اضافه شده است که در ابزار «ایجاد ویدیو» می‌توان به آن دسترسی داشت. این ویژگی از فناوری گفتار به متن گوگل استفاده می‌کند و از طریق Library گوگل قابل دسترسی است. تا همین لحظه صدا در این بخش وجود دارد و زبان‌ها شامل 7 زبان انگلیسی، فیلیپینی، فرانسوی، هندی، اندونزیایی، کره‌ای، مالزیایی، ماندارین، اسپانیایی و سوئدی می‌شود.

بخوانید  بیلبوردی در فضای آنلاین؛ مدیر مارکتینگ شیپور از لانچ نسخه رسمی سرویس‌های تبلیغاتی شیپور برای کسب‌وکارها خبر داد

این ابزارهای جدید به تبلیغ‌کنندگان و تیم‌ها توانایی ایجاد تبلیغ و همکاری‌های چندسویه را بدون خروج از پلتفرم می‌دهد و هدررفت وقت و اصطکاک‌های موجود در تولید محتوای تبلیغاتی را کم می‌کند.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات