پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

گوکل الگوریتم شناسایی Spam خود را با هدف بهبود نتایج جستجو آپدیت کرد

مرجان عبدی مرجان عبدی
17 مهر 1402
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گوکل الگوریتم شناسایی Spam خود را با هدف بهبود نتایج جستجو آپدیت کرد
زمان مطالعه: 2 دقیقه

گوگل به‌تازگی خبر از آپدیت الگوریتم‌های شناسایی اسپم خود داده و ادعا کرده است در این آپدیت جدید، زبان‌های بیشتری پوشش داده می‌شود و نتایج شفاف‌تری را در شناسایی انواع مختلف اسپم می‌بینیم.

گوگل، به‌روزرسانی جدیدی برای کاهش میزان محتوای اسپم در نتایج جستجو برای کاربران سراسر جهان اعلام کرده است که گفته می‌شود در این آپدیت،‌ لینک و محتوای مخفی یا تولید شده به‌صورت خودکار و اسپم‌هایی که از طریق فرآیند هک کردن بوجود آمده‌اند را در چندین زبان، از جمله ترکی، ویتنامی، اندونزیایی، هندی، چینی و سایر زبان‌ها مورد هدف قرار داده است.

به نقل از خبر منتشر شده توسط گوگل، این به‌روزرسانی در پی بازخوردهایی بوده است که اعضای کامیونیتی و کاربران گوگل نسبت که افزایش اسپم‌ در نتایج سرچ خود در زبان‌های مختلف گزارش می‌کردند و گوگل اذعان داشته، امیدوار است با بهبود قابلیت‌ها و مکانیسم‌های تشخیص اسپم، نتایج جستجوی ارزشمندتر و مرتبط‌تری به کاربران ارائه دهد.

Google برای شناسایی و کاهش صفحات و سایت‌هایی که استانداردهای امنیتی آن را نقض می‌کنند، ترکیبی از سیستم‌های خودکار مبارزه با اسپم را در کنار بازبینی و دخالت انسانی بکار گرفته است، از این رو یک سیستم به نام SpamBrain به‌کار گرفته که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (Machine Learning) استفاده می‌کند تا در شناسایی تاکتیک‌های اسپم در حال ظهور، بهتر عمل کند. این شرکت می‌گوید به‌روزرسانی‌هایی مانند این را به‌صورت دوره‌ای منتشر می‌کند تا همواره از ترندهای اسپم پیشی بگیرد و کیفیت نتایج گوگل حفظ شود.

آنچه گوگل، اسپم می‌شناسد!

برخی از موارد کلیدی که Google آن را اسپم می‌داند و در مقررات و مستندات سیاست‌های خود آورده است عبارت‌اند از:

  •  متن یا پیوندهای مخفی شده که کاربران نمی‌بینند اما موتورهای جستجو می‌بینند.
  • محتوای تولید شده به صورت خودکار با ارزش افزوده کم یا بدون ارزش افزوده برای کاربران.
  •  کپی‌برداری از مقالات در مقیاس بزرگ بدون اجازه و رعایت حق کپی رایت.
  •  صفحاتی که با تبلیغات مزاحم بارگذاری می‌شوند و تجربه کاربری ضعیفی را ارائه می‌دهند.
  •  صفحات وابسته با محتوای کم که بیشتر بر کسب درآمد متمرکز شده‌اند.

گوگل همچنین ممکن است سایت‌هایی را به عنوان اسپم بشناسد که درگیر رویه‌هایی مانند پوشاندن، تغییر مسیرهای مخفیانه یا ایجاد صفحات «doorway» هستند.

صفحات ورود یا Doorway Page، صفحاتی هستند که با هدف افزایش رتبه یک سایت در موتورهای جستجو ایجاد می‌شوند. این صفحات معمولاً محتوای بی‌ارزش و بدون ارزش افزوده‌ای دارند و تنها هدف آنها استفاده از کلمات کلیدی برای جذب بازدیدکنندگان است. کارشناس سئو با ایجاد این صفحات سعی می‌کند تا با استفاده از کلمات کلیدی پرجستجو، بازدیدکنندگان را به سمت سایت خود هدایت کند. این بازدیدکنندگان با ورود به این صفحات، متوجه محتوای بی‌ارزش و فریبکارانه آنها می‌شوند و به سرعت از آن خارج می‌شوند.

استفاده از این صفحات، یک روش سئو کلاه سیاه محسوب می‌شود. گوگل تلاش می‌کند به سرعت این صفحات را شناسایی و آنها را از نتایج جستجو حذف کند.

درک مفهوم اسپم از دیدگاه گوگل برای متخصصان SEO بسیار مهم است، زیرا گوگل بسیار با سایت‌های اسپم مبارزه می‌کند و مجازات‌های سختی برای آن‌ها در نظر می‌گیرد. برای جلوگیری از مجازات‌های گوگل، متخصصان SEO باید از تمام دستورالعمل‌های گوگل در زمینه کیفیت محتوا و لینک‌سازی پیروی کنند.

طبق مقررات گوگل سایت‌ها باید همواره توجه داشته باشند هرگونه تلاش برای فریب عمدی موتورهای جستجو باعث ایجاد مشکلاتی برای آنها اعم از اسپم شدن سایت‌شان می‌شود.

 

آپدیت اخیر بر ترافیک سایت شما چه تاثیری گذاشته است؟ تجربه‌ی خود را برایمان بنویسید.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

اسمارتک