پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

رنگ سال ۲۰۲۳ مشخص شد: نوعی ارغوانی!

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
11 آذر 1401
زمان مطالعه: 1 دقیقه
رنگ سال ۲۰۲۳ مشخص شد: نوعی ارغوانی!
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

پنتون (Pantone) مرجع جهانی رنگ، رنگ سال را در دسامبر هر سال اعلام می‌کند، و انتخاب سال 2023 آن که پنجشنبه شب اعلام شد، یکی از رنگ‌های پرجنب‌وجوش خانواده قرمز است.

Pantone در بیانیه‌ای که از انتخاب خود رونمایی کرد، گفت: Viva Magenta نوعی ارغوانی محسوب می‌شود، که به‌عنوان “تن رنگ زرشکی ظریف” که گرم و خنک را متعادل می‌کند، “یک سایه غیر متعارف برای زمانی غیر متعارف است”. این رنگ از خانواده ارغوانی، که ترکیبی از قرمز و آبی‌ست، وزن قرمز آن کمی بیشتر است.

رنگ سال ۲۰۲۳ مشخص شد: نوعی ارغوانی! 1

رنگ سال پنتون به نوعی منعکس کننده آنچه در فرهنگ جهانی ما می گذرد است؛ این که مردم به دنبال چه چیزی هستند که آن رنگ می‌تواند به آن امیدوار باشد.

لوری پرسمن، معاون موسسه رنگ پنتون اضافه کرد: «ایجاد یک رنگ جدید برای اولین بار در تاریخ برنامه رنگآموزشی رنگ سال پنتون نشان‌دهنده نوآوری و تحول جهانی در حال وقوع است. همانطور که جامعه همچنان رنگ را به ‌عنوان شکل مهم ارتباط، و راهی برای بیان و تأثیرگذاری بر ایده‌ها و احساسات و تعامل و ارتباط می‌شناسد، پیچیدگی این رنگ آبی-قرمز-بنفش جدید، امکانات گسترده‌ای را که پیش روی ما قرار دارد برجسته می‌کند.»

این رنگ که ویژگی‌های آبی را در بر می‌گیرد و در عین حال دارای رنگ بنفش-قرمز نیز هست، نگرش شادی‌بخش و حضوری پویا را به نمایش می‌گذارد که خلاقیت شجاعانه و بیان تخیلی را تشویق می‌کند.

فرآیند انتخاب رنگ سال پنتون نیاز به بررسی متفکرانه و تجزیه و تحلیل روند دارد. برای رسیدن به انتخاب هر سال، کارشناسان رنگپنتون در موسسه رنگ پنتون تحولات جهان و سمت‌وسوی آن را با هدف پیدا کردن یک رنگ جدید مرتبط می‌گردند! اینها می تواند شامل صنعت سرگرمی و فیلم های در حال تولید، مجموعه‌های هنری، گردشگری و هنرمندان جدید، مد، تمام زمینه‌های طراحی، مقاصد محبوب سفر، و همچنین سبک های جدید زندگی، فضاهای بازی‌ها، و شرایط اجتماعی-اقتصادی باشد.

این رنگ هر ساله بر دنیای بازاریابی و صنایع مختلف مانند مواد، بافت‌ها، رسانه‌های اجتماعی، رویدادهای ورزشی آتی که توجه جهانی را به خود جلب می‌کنند، تأثیر می‌گذارد. به مدت 23 سال، رنگ سال پنتون بر توسعه محصول و تصمیمات خرید در صنایع مختلف گذاشته است.

در واقع کمپانی‌ها این رنگ را در برنامه‌های آتی‌شان به حساب می‌آورند. از بسته‌بندی محصولات و طرح‌های گرافیکی، صنعت مد و پوشاک، صنعت طراحی داخلی گرفته تا سینما، ورزش و گردشگری.

رنگ سال ۲۰۲۳ مشخص شد: نوعی ارغوانی! 2

بخوانید  گزارش سالانه آی تی بازار منتشر شد: «۸۱ درصد از کاربران برای جست‌وجو از گوشی‌ موبایل خود استفاده می‌کنند»
نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک