پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

ویژگی های نرم افزار حسابداری ابری

سحر ملکی گاوگانی سحر ملکی گاوگانی
26 خرداد 1401
زمان مطالعه: 5 دقیقه
ویژگی های نرم افزار حسابداری ابری
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در چندین سال اخیر با ورود کرونا در جهان و همچنین دورکار شدن بالاجبار پرسنل، حسابداری ابری محبوبیت و جایگاه ویژه ای در بین سازمان ها، مدیران و کارمندان مالی پیدا کرده است. بدیهی است که در ابتدای امر استفاده از فناوری‌های جدید و تغییر نرم افزار‌ها آن هم در بخش جابجایی دیتا ها و اطلاعات مالی که از قضا اهمیت بسزایی نیز دارند، کمی سخت و تا حدی غیر ممکن به نظر برسد. اگر شما هم از آن دست افرادی هستید که استفاده از نرم افزار حسابداری ابری را امری دشوار می دانید، در ادامه همراه ما باشید.

 

نرم افزار حسابداری ابری

تا به امروز استفاده از نرم افزار های حسابداری به این صورت بود که پس از خرید نرم افزار می بایست آن را بر روی سیستم، آن هم با پروسه ای سخت و زمان بر نصب کرد. این در حالی است که نرم افزار های ابری در بستر اینترنت اجرا می شوند و برای استفاده از خدمات آن ها نیازی به نصب بر روی سیستم و اشغال فضای قابل توجهی از هارد سیستم نیست. همین امر موجب می شود تا از هر دستگاهی و صرفا از طریق اینترنت و با وارد کردن نام کاربری و گذرواژه ی محرمانه، وارد پنل حسابداری خود شده و از خدمات آن به راحتی بهره مند شوید. به عبارتی فضای ذخیره سازی اطلاعات آن هم از نوع نا محدودش، در نرم افزار حسابداری آنلاین بر روی سروری خارج از شرکت اتفاق می افتد. از آنجائیکه در دنیای امروز تمام ساختار ها و خدمات به سمت آنلاین شدن پیش می روند، می بایست به حسابداری در فضای ابری فکر کرد و آن را بهترین و مناسب ترین یار در بخش مالی در نظر گرفت.

استفاده از نرم افزار حسابداری ابری چه مزایایی دارد؟

این نکته را فراموش نکنیم که محبوبیت و استفاده از نرم افزار حسابداری ابری در جهان روز به روز بیشتر می شود. اگر برای شما هم جالب است تا بدانید چرا جهان به سمت ابری شدن آن هم از نوع حسابداری پیش می رود بهتر است تا در ادامه در خصوص ویژگی ها ومزایای آن بخوانید.

  1. عدم نیاز به نصب صرفا در یک سیستم
    همانطور که پیش از این اشاره کردیم، برای بکارگیری نرم افزار حسابداری ابری، نیازی به اتلاف وقت برای نصب و تهیه زیرساخت های نرم افزاری نیست. برای درک بهتر این موضوع، تصور کنید که برای آموزش حسابداری می بایست نرم افزاری بر روی سیستم خود نصب کنید. در اکثر موارد برای نصب و راه اندازی نرم افزار بر روی سیستم، بایستی از خدمات شرکت ارائه دهنده نرم افزار کمک بگیرید. همه ی این ها در کنار این است که صرفا از یک سیستم برای بهره‌مندی از خدمات نرم افزار میتوان استفاده کرد. این در حالی است که با بکارگیری نرم افزارهای حسابداری ابری دیگر با چنین مشکلاتی مواجه نخواهید بود.
  2. دسترسی به اطلاعات از هر مکان و در هر زمان
    به کمک نرم افزار های ابری می توانید از هر مکان و در هر ساعت از شبانه روز، بدون هیچگونه محدودیتی و صرفا از طریق اینترنت در هر دستگاهی به تمامی اطلاعات و داده های خود دسترسی پیدا کنید. اهمیت و ارزش این موضوع در سال های اخیر با وجود همه گیری کرونا بیش از پیش نمود پیدا کرد. در این دسته از نرم افزار ها با دسترسی آسان و لحظه ای به تمامی اطلاعات، علاوه بر صرفه جویی در زمان، می توان راندمان کاری را تا حد قابل توجهی افزایش داد. چنین قابلیتی به افراد این امکان را می دهد تا با حوصله و زمان بیشتری به انجام امور در سازمان بپردازند.
  3. صرفه جویی در هزینه های سازمان
    اغلب شرکت های تازه تاسیس و استارتاپ ها با توجه به کمبود نقدینگی، نمی توانند هزینه زیادی برای خرید نرم افزار ها و زیر ساخت های مربوط به آن اختصاص دهند. در چنین شرایطی قیمت مقرون به صرفه نرم افزار های حسابداری موجب کاهش چشمگیر هزینه های امور مالی شرکت خواهد شد. فراموش نکنید که در استفاده از سیستم های سنتی، علاوه بر هزینه های خرید و پشتیبانی نرم افزار، هزینه های گزافی من باب ایجاد زیر ساخت ها و خرید سخت افزار نیز متحمل می شوید.
  4. اتصال با سایر نرم افزار ها
    قابلیت ادغام و اتصال نرم افزار های آنلاین با یکدیگر، موجب افزایش بهره وری و تسریع در انجام امور می شود. نرم افزار های حسابداری ابری که قابلیت اتصال به نرم افزار حضور و غیاب و حقوق و دستمزد را دارند، امور مالی را آسان تر از چیزی که فکر می کنید، می کنند.
  5. یکپارچه سازی با شعب مختلف
    انجام امور حسابداری در فضای ابری به سازمان هایی که شعب متفاوتی دارند کمک می کند تا تمامی افراد به یک نسخه یکپارچه از نرم افزار دسترسی داشته باشند. این امر به شما کمک می کند تا علاوه بر بالا بردن دقت کاری، امکان خطا و اشتباه در اموری همچون محاسبه حقوق و دستمزد را به صفر برسانید.
بخوانید  مجموعه یکتانت 70 درصد از سهام ایران‌سامانه را خریداری کرد

حسابداری آنلاین

آیا می توان به امنیت نرم افزار حسابداری ابری اعتماد کرد؟

بی شک دیتاها و داده های مالی هر سازمانی، اهمیت و ارزش خاصی دارد. به همین دلیل برای بسیاری از متقاضیان و کاربران، مسئله امنیت بیش از هر چیز دیگری اهمیت دارد. ما به شما صراحتا می گوییم که حسابداری در فضای ابری و حفظ امنیت اطلاعات مالی بیش از نرم افزار های سنتی است. چراکه در سیستم های سنتی همیشه احتمال از بین رفتن اطلاعات از طریق آسیب رسیدن به هارد سیستم، سرقت دستگاه و غیره وجود دارد. پیش از این اشاره کردیم که نرم افزار های ابری، تمامی اطلاعات بر روی سرور هایی خارج از سازمان ذخیره و رمز نگاری می شود.

بهترین نرم افزار حسابداری ابری

در این مقاله سعی کردیم تا در خصوص بهترین نرم افزار حسابداری ابری اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهیم. اما در بازار محصولات ابری به کدام یک می توان اطمینان کرد؟ کدام یک از شرکت های ارائه دهنده خدمات تمامی نیاز های شما را به ساده ترین روش ممکن برطرف می سازند؟ پیشنهاد ما به شما فینتو است. نرم افزار مالی و منابع انسانی فینتو با محصولات ابری خود تمامی امکاناتی را که لازم دارید در اختیارتان قرار می دهد. حتی بیشتر. انتخاب با شماست.

ویژگی های نرم افزار حسابداری ابری 1

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
سحر ملکی گاوگانی
سحر ملکی گاوگانی
نظرات

اسمارتک