مزایای استفاده از سرویس ایمیل مارکتینگ پاکت، برای بازاریابی ایمیلی
فهرست مطلب
مطمئنا امروزه، ابزارهای مختلف و زیادی برای برقراری ارتباط با مخاطبان و مشتریان شما وجود دارد. با این حال، ایمیل همچنان در بسیاری از موارد با برتری نسبی، نسبت به تمامی روشها، به عنوان یکی از موثرترین گزینهها به بازاریابان معرفی میشود. برخلاف تمامی انتظارات و همچنین گسترش هر روزهی کانالهای جدید ارتباط با مشتریان، ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین و پربازدیدترین کانالهای بازاریابی دیجیتال است.
تحقیقات حاکی از آن است که بیش از ۸۰% از مصرفکنندگان، علاقهمند به دریافت ماهانهی ایمیلها از کسبوکارهای مورد استفادهشان هستند. این استقبال مردم از ایمیلهای کسبوکارها است که باعث شده ایمیل مارکتینگ هنوز به عنوان یکی از موثرترین استراتژیهای بازاریابی شناخته شود.
ایمیل مارکتینگ چیست؟
ایمیل مارکتینگ فقط ارسال ایمیل برای مشترکین نیست. ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی یک راه مستقیم و بسیار کاربردی برای تعامل با مشتریان میباشد که امروزه بسیاری از مشاغل از آن استفاده میکنند.
به بیان سادهتر، ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی ایمیلی نوعی بازاریابی مستقیم است که از وسایل ارتباط الکترونیکی برای ارسال ایمیل انبوه تجاری بهینه شده به مخاطبان هدف، استفاده میکند. به شکلی که این ایمیلها هیچگونه مزاحمتی برای افراد ندارند و افراد هر زمان که تمایل داشته باشند، میتوانند درخواست لغو عضویت از لیست خبرنامه ایمیلی شما را ارسال کنند.
چرا ایمیل مارکتینگ؟
- ایمیل مارکتینگ به دلیل نرخ بازگشت سرمایه قابل توجه، برای مدت طولانی توسط بازاریابان و صاحبان کسبوکارها، مورد استفاده قرار گرفته است و به همین دلیل به یکی از کانالهای موثر دیجیتال مارکتینگ تبدیل شده است.
- ایمیل مارکتینگ در هر زمان به عنوان و یکی از راههای موثر برای برقراری ارتباط با لیدها، پرورش و تبدیل آنها به مشتری معرفی شده است.
- مشتریان شما تمایل دارند تا به طور پیوسته از کسبوکار شما مطلع و آگاه باشند و ایمیل مارکتینگ یکی از بهترین راهها برای درگیر کردن مخاطبان شما با کسبوکارتان است.
- شما میتوانید از ایمیل مارکتینگ برای ایجاد اعتماد در مشتریان، استفاده کنید تا به مشتریان وفادار تبدیل شوند. هر بازاریاب موفقی میداند که مشتریان وفادار چگونه میتوانند باعث رشد پایدار کسبوکار در گذر زمان شوند.
- علاوه بر تمام این موارد، ایمیل مارکتینگ روشی موثر برای آگاه کردن مشتریانتان در مورد محصولات جدید، فروش یا پیشنهادات ویژهای است که دارید.
توجه داشته باشید که ایمیل مارکتینگ میتواند ارتباط شما با مشتریان بالقوهتان را بهبود ببخشد و به شما در حفظ مشتریان کمک موثری کند. بنابراین اگر به راهی برای حفظ ارتباط با مشتریان خود نیاز دارید تا به آنها کمک کنید در جریان اتفاقات کسبوکار شما باشند، از ایمیل مارکتینگ شروع کنید.
مزایای ایمیل مارکتینگ برای کسبوکار شما
ایمیل مارکتینگ سریع، کارآمد و مقرونبهصرفه است. به همین علت استفاده از ایمیل مارکتینگ برای مدیران کسبوکارهای اینترنتی، مزایای زیادی دارد و باعث رونق گرفتن تجارت آنها میشود. چرا که استفاده از این روش بازاریابی، ابزاری برای دسترسی به مشتریان بالقوه و حفظ مشتریان موجود را در اختیار شما قرار میدهد. علاوه بر این، ارسال ایمیل یکی از بهترین روشهایی است که بازاریابان میتوانند از آن برای پرورش لیدها و تبدیل آنها استفاده کنند.
با توجه به هدفمندی ایمیل مارکتینگ و دسترسی به مخاطبان هدف و همچنین صرف هزینه کم برای این روش، نرخ بازگشت سرمایه در مقایسه با سایر روشهای مارکتینگ بیشتر است.
همچنین شما میتوانید از ایمیل مارکتینگ برای افزایش فروش، بهبود وفاداری مشتری به برند و ارائه اطلاعات مهم نیز استفاده کنید.
شروع ایمیل مارکتینگ با سرویس پاکت
پاکت، به عنوان یک سرویس جامع ایمیل مارکتینگ ایرانی، به شما کمک میکند تا به سادگی ایمیلهای مدنظر خود را با اهداف مشخص ارسال و کاربران خود را از طریق آن، با کسبوکار خود درگیر کنید.
پاکت همواره در تلاش است تا با ارائه سرویسهای منحصربهفرد و خدمات ویژه به شما کمک کند بهترین تجربه را از ایمیل مارکتینگ برای خود و مخاطبینتان رقم بزنید و نتیجه مطلوب خود را از ایمیل مارکتینگ کسب کنید.
- ارسال ایمیلهای مناسبتی برای کاربران، امکان انجام تست A/B و همچنین طراحی ایمیلها بدون داشتن دانش فنی با ابزار drag and drop از جمله مزایای پاکت محسوب میشود.
- به کمک پاکت شما میتوانید ایمیلهای گوناگونی را مانند کمپین، اتوماسیون، Transactional و A/B ﺗﺴﺖ ارسال کنید و با کاربران خود به طور پیوسته در ارتباط باشید.
- حتی میتوانید لیست ایمیلهای خود را بخشبندی کرده و با استفاده از اطلاعات مختص به کاربرانتان، تنها مخاطبین بخش خاصی را هدف قرار دهید و برای آنها ایمیل ارسال کنید.
- پاکت به شما این امکان را میدهد تا برای بخشهای پر اهمیت ایمیل خود از تست A/B استفاده کنید. علاوه بر قابلیت تست A/B، سرویس پاکت، این امکان را به شما میدهد تا بتوانید ارسال ایمیلها خود را زمانبندی کنید و ایمیلهایتان را با برنامهریزی، بهطور خودکار و مستمر ارسال کنید.
- گزارشات دقیق و کامل درباره درصدی از کاربران که ایمیلهای شما را باز کردهاند، کلیک کردهاند، گزینههایی که بر روی آن کلیک کردند و … از جمله قابلیتهایی است که سرویس پاکت پس از ارسال ایمیلها در اختیار شما قرار میدهد.
- ایمیل مارکتینگ اگر به روش درست، با توجه به اصول مارکتینگی و از طریق سرویس ایمیل مارکتینگ مناسبی انجام شود، میتواند نتایج خوبی برای کسبوکار شما به همراه داشته باشد و به برندینگ و تبلیغات آنلاین شما کمک کند.
پاکت در طول سال های گذشته سعی کرده تا به عنوان یک سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی، تمام نیازهای شما برای شروع یک ایمیل مارکتینگ موفق را فراهم کند و امکانات و قابلیتهای کاربردی به شما، برای تعامل و ارتباط بهتر با مشتریانتان ارائه کند.
۳ مورد از رایجترین ایمیلهای ارسال شده در سرویس پاکت
ایمیلهای خبرنامه
بسیاری از کسبوکارها، در واقع از خبرنامهها به عنوان پایه و اساس برنامه ایمیل مارکتینگ خود استفاده میکنند. به عبارتی با ارسال خبرنامه برای کاربران خود تلاش میکنند تا همواره در ذهن آنها تازه باقی بمانند. از خبرنامهها میتوان برای ارسال اخبار و یا اطلاعات مهم، بهروزرسانی محصول و موارد دیگر به منظور افزایش آگاهی مشتریان نیز استفاده کرد.
در ایجاد یک خبرنامه، حتما به طول محتوا، نوع اطلاعات، نحوه قرار دادن تصاویر و متن، طراحی Call to Action توجه ویژه داشته باشید تا ایمیلهای خود را به بهترین شکل برای مخاطبین خود آماده کنید.
بهعلاوه همیشه مطمئن شوید که خبرنامههای شما حاوی اطلاعات مهم، جذاب یا مفید باشد. به همین خاطر قبل از این که به جزئیات دقیق ایجاد خبرنامه بپردازید، باید هدف خود را از ارسال آنها تعیین کنید. ممکن است بخواهید اطلاعات جدیدی را در اختیار مخاطبین خود قرار دهید یا ممکن است هدف شما بهبود و افزایش ارتباط با مخاطبینتان باشد تا بتوانید از طریق خبرنامه، آنها را به خرید بیشتر ترغیب کنید. همانطور که هدف خود را مشخص میکنید، به این فکر کنید که از چه معیارهایی میتوانید برای پیگیری پیشرفت خود استفاده کنید.
ایمیلهای Transactional
برخلاف ایمیلهای بازاریابی، ایمیلهای Transactional حاوی هیچ پیام تبلیغاتی نیستند. این ایمیلها اغلب شخصیسازیشده هستند و معمولاً بهصورت جداگانه برای هر کاربر ارسال میشوند. هدف اصلی از ارسال این ایمیلهای خودکار، ارائه اطلاعات به مشتری در مورد یک فرآیند یا معامله آغاز شده توسط او است.
همچنین ایمیلهایی که پس از خرید از سایتها دریافت میکنید، سفارش شما را تأیید میکند و اطلاعات حملونقل و سایر جزئیات مربوط به خرید اخیرتان را به شما میدهد جز این دسته از ایمیلها محسوب میشوند.
ایمیلهای تبلیغاتی یا Promotional
ایمیلهای پروموشنال معمولاً با هدف تبدیل افراد به مشتری و مشتری به طرفدار محصولات و خدمات ارائه میشوند. این دسته از ایمیلها که اغلب به عنوان ایمیلهای پیشنهاد ویژه نیز شناخته میشوند، که از رایجترین نوع ایمیلهای بازاریابی هستند و هدف آنها ارائه پیشنهادات ویژه، تخفیفها، تبلیغ محصولات، خدمات، پیشنهادات و کمپینهای آینده است.
شما می توانید از اطلاعات مربوط به خرید مشتریان خود استفاده کنید و به آنها محصولات مشابه آنچه خریدهاند را با تخفیف ویژه معرفی کنید و درباره محصول یا خدمات خود به مشتریان بالقوه اطلاعات بدهید.
پیش از نوشتن ایمیلهای تبلیغاتی خود، حتما به موارد زیر توجه داشته باشید:
تصمیم دارید که چه چیزی را در ایمیلهای خود تبلیغ کنید؟
قبل از اینکه طرح کلی ایمیل خود را شروع کنید، باید درباره موضوع تبلیغات با دقت تصمیمگیری کنید. تشخیص این که باید چه چیزی به خوانندگان خود پیشنهاد بدهید و تبلیغ کنید، اولین قدمی خواهد بود که برای ساخت ایمیل خود برمیدارید.
اهداف اصلی خود را از انجام تبلیغات مشخص کنید.
هدف شما از تبلیغات ممکن است افزایش فروش، بهبود تعامل با مخاطبان، ترافیک بیشتر در وبسایت و یا کاهش ریزش مشتری باشد. شناسایی هدف شما از تبلیغات به تاثیرگذاری بیشتر ایمیل بر روی مخاطبین شما کمک بزرگی میکند.
مخاطبان هدف خود را مشخص کنید و تلاش کنید تا ایمیل های خود را هدفمند ارسال کنید.
ایمیل تبلیغاتی شما ممکن است برای تمامی خوانندگان جذابیت نداشته باشد، در نتیجه هرگز یک ایمیل تبلیغاتی یکسان را برای تمام مخاطبین خود ارسال نکنید. در عوض، لیست خود را تقسیمبندی کنید تا بتوانید ایمیلهای خود را به صورت هدفمندتر برای کاربران خود ارسال کنید.