دانا پرداز
بازاریابی محتوایی

بررسی جامع امکانات و ظرفیت‌های تبلیغاتی پلتفرم «آپارات»

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
6 بهمن 1400
زمان مطالعه: 7 دقیقه
بررسی جامع امکانات و ظرفیت‌های تبلیغاتی پلتفرم «آپارات»

سرویس اشتراک ویدئو آپارات از حدود ۱۱ سال پیش یعنی سال ۱۳۸۹ درست زمانی که نیاز به همچنین پلتفرمی در ایران بیش‌تر از هر زمان دیگری احساس می‌شد، شروع به کار کرد. در روزهای ابتدایی کل پهنای باند این سرویس، ۳۰۰ مگابیت‌ بر ثانیه بود. درحالی‌که در بهار ۱۴۰۰، پهنای باند آن به بیش از ۳۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید و این یعنی امروز، آپارات به یکی از مهم‌ترین بزرگ‌راه‌های اینترنتی کشور تبدیل شده است. سایت اشتراک ویدئو آپارات هم‌اکنون در جایگاه اول رتبه‌ی الکسا در بین وب‌سایت‌های ایرانی و رتبه‌ی ۴۷ جهان قرار دارد.

بررسی جامع امکانات و ظرفیت‌های تبلیغاتی پلتفرم «آپارات» 1از جمله بارزترین امکانات این پلتفرم اشتراک ویدئو، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • داری تجربه کاربری آسان
  • سرعت بالا
  • بارگذاری ویدیو به ساده‌ترین شکل
  • بارگذاری ویدیوهای آپارات در هر سایت یا اپلیکیشنی
  • امکان دنبال کردن کانال‌های محبوب و دنبال شدن
  • نمایش آمارهای مرتبط به ویدئو
  • کسب درآمد از آپارات
  • تبلیغات هدفمند در آپارات
  • امکان گذاشتن و دیدن پخش زنده و فروش بلیط

این امکانات طی سال‌های اخیر رفته رفته تکامل پیدا کرده و پیش‌بینی می‌شود در سال‌های آتی، امکانات مختلف دیگری نیز به آن‌ها اضافه شود. هم‌اکنون آپارات برای سهولت در یافتن ویدئوها‌، آن‌ها را ۲۱ دسته‌ مختلف قرار داده است. از جمله محبوب‌ترین دسته‌بندی‌ها می‌توان به: گیم، ورزشی، کارتون، سریال و فیلم، آموزشی، مذهبی، تفریحی، موسیقی و … اشاره کرد.

بررسی جامع امکانات و ظرفیت‌های تبلیغاتی پلتفرم «آپارات» 2
در ادامه به توضیح برخی از امکانات این پلتفرم و دسته‌بندی‌های محبوب آن پرداخته‌ایم.

کسب درآمد از آپارات

سیستم کسب درآمد در آپارات برای حمایت مالی از تولیدکنندگانِ محتوای ویدیویی طراحی ‌شده است که بر اساس آن تولید‌کنندگان، به کمک امکانات و ترافیک آپارات محتوای خود را به نمایش می‌گذارند و در کمترین حالت ۵۰ درصد از سود حاصل از نمایش موفق تبلیغات را با آپارات شریک می‌شوند.
در تعریف آپارات، تولید‌کننده محتوا فردی است که، صفر تا صد یک ویدیو را خودش بسازد و تولید کند، توجه داشته‌ باشید:
– گیمر‌ها تنها در صورتی تولید‌کننده محسوب می‌شوند که از وبکم استفاده کنند.
– صرفا ویرایش و تدوین (Edit & Mix) در ویدیوها یک کار تولیدی محسوب نمی‌شود.

بررسی جامع امکانات و ظرفیت‌های تبلیغاتی پلتفرم «آپارات» 3

درآمد کاربران به عنوان تولید‌کننده براساس نمایش موفق تبلیغات در کانال آن‌ها محاسبه می‌شود. یعنی کافی است مخاطبان حداقل ۴ ثانیه از هر تبلیغی را در کانال تولیدکننده ببینند تا آن تبلیغ به عنوان یک نمایش موفق شمارش شود. در این حالت سود حاصل به صورت نصف،نصف! و یا بیشتر به نفع تولیدکننده تقسیم می‌شود.
برای عضویت در سیستم درآمد‌زایی به عنوان تولیدکننده باید شرایط زیر را داشته‌ باشید:

  • حداقل 200 دنبال‌کننده
  • حداقل 3هزار ساعت نمایش در ۳ ماه اخیر

بعد از عضویت در سیستم درآمدزایی آپارات، به تولیدکنندگان یک پنل گزارش به صورت اختصاصی تعلق می‌گیرد. در آن به ریز اطلاعات مربوط به درآمد خود، دسترسی دارند. از جمله امکانات این پنل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • گزارش دهی دقیق
  • نمایش ویدئوهای پر درآمد
  • تخمین درآمد نهایی
  • پرداخت به موقع آپارات

تبلیغات در آپارات

آپارات با کمترین بودجه، تیزر تبلیغاتی شما را به مخاطبان هدف می‌رساند. شما می‌توانید با بارگذاری ویدئو و واردکردن کلمه‌های مرتبط با کسب‌وکارتان در سیستم هوشمند آپارات، تبلیغاتی هدفمند را تنظیم و مدیریت کنید. دو روش برای نمایش تبلیغات کاربران وجود دارد:

۱- نمایش تبلیغ در حین تماشا
۲- نمایش تبلیغ در قسمت پیشنهادها

بررسی جامع امکانات و ظرفیت‌های تبلیغاتی پلتفرم «آپارات» 4
سرویس تبلیغاتی جدید آپارات که از امسال، جایگزین سرویس افزایش بازدید (Boost) شد، قابلیت‌های بیشتری را در مقایسه با گذشته در اختیار کاربران قرار می‌دهد. برای استفاده از سرویس‌های تبلیغاتی آپارات اینجا کلیک کنید.
برخی از مزیت‌های این سرویس جدید عبارت‌اند از:

  • انتخاب کلمات کلیدی برای هدفمندسازی تبلیغ و ارتباط با مخاطب هدف
  • امکان قراردادن لینک بر روی تبلیغ به‌منظور هدایت کاربر به صفحه‌ی مورد نظر
  • امکان انتخاب دسته‌بندی و پخش تبلیغات از کانالی خاص یا در شبکه‌های مخابراتی خاص
  • بودجه‌بندی براساس درخواست مخاطب و دریافت هزینه براساس نمایش

پخش زنده در آپارات

پخش زنده‌ آپارات سرویسی رایگان برای نمایش زنده‌ی محتوای ویدئویی به‌صورت آنلاین است. به کمک این سرویس، کاربر می‌تواند رویدادها یا محتوای ویدئویی خود را به‌سادگی و به‌صورت مستقیم برای مخاطبان پخش کند و از امکانات ویژه‌ی آن بهره‌مند شود.
مهم‌ترین کاربردهای این سرویس عبارت‌اند از: پخش زنده‌ی کلاس‌های آموزشی، وبینارها، مجامع و همایش‌ها، رویدادهای فرهنگی-هنری، ورزشی و مذهبی.

در سال گذشته سرویس جدید «لایو پلاس» طراحی شد تا امکاناتی فراتر از پخش زنده‌ی عمومی آپارات را در اختیار کسب‌وکارها و برگزارکنندگان رویدادهای تخصصی قرار دهد. با بهره‌گیری از سرویس لایو پلاس، امکان محدودسازی تماشای پخش زنده فقط از طریق دامنه‌های دلخواه و شخصی‌سازی کامل Player پخش زنده، برای مشتریان این سرویس فراهم شده است.

بررسی جامع امکانات و ظرفیت‌های تبلیغاتی پلتفرم «آپارات» 5
سال گذشته، آپارات امکان برگزاری رویداد آنلاین با قابلیت فروش بلیت را فراهم کرد تا حرفه‌ای‌ها بتوانند از این طریق درآمدزایی کنند و همه‌ی تماشاچی‌ها در ردیف اول اجرا بنشینند. مزایا و امکانات این سرویس عبارت‌اند از:

  • پخش زنده‌ی رایگان با کیفیت Full HD بدون محدودیت در تعداد بیننده‌ی هم‌زمان
  • ساخت رایگان رویداد بدون محدودیت
  • تعریف چندین نوع بلیت با مشخصات متفاوت
  • ایجاد و مدیریت کدهای تخفیف به‌منزله‌ی ابزار بازاریابی
  • دریافت آمار دقیق از شرکت‌کنندگان
  • بحث و تبادل‌نظر هنگام پخش زنده‌ی رویداد

آپارات گیم

آپارات گیم بستری برای دورهم جمع شدن گیمرهای نام‌ آشنای ایرانی است. دورهمی ۴۱ هزار نفری استریمرها در آپارات برقرار است. در سال گذشته آپارات گیم به رکورد ۶۰ میلیون بازدید و ۶۰۰ میلیون دقیقه تماشا در لایو استریم‌ها، دست پیدا کرد. برای استفاده از این بستر اینجا کلیک کنید.
یکی از سرویس‌هایی که سال گذشته به آپارات اضافه شد، استریم چندنفره یا «Squad Streaming» است. در این سرویس، کاربران می‌توانند هم‌زمان تا چهار استریم را در یک صفحه مشاهده کنند. این قابلیت، می‌تواند مخاطبان فراوانی را برای استریمرها جذب کند.

بررسی جامع امکانات و ظرفیت‌های تبلیغاتی پلتفرم «آپارات» 6

طرفداران استریمرها می‌توانند برای حمایت از استریمر دلخواهشان و تشویق آن‌ها به تولیدِ محتوای باکیفیت‌تر، از پول مجازی آپارات به نام روبی استفاده کنند. روبی بهترین ابزار حمایت از استریمرهای آپارات است. با خرید بسته‌های روبی، مخاطبان می‌توانند از استیکرهای متحرک در قسمت گفت‌وگو استفاده کنند. استریمرها از روبی‌های دریافت‌شده درآمدزایی می‌کنند و هر ماه به تعداد روبی‌هایی که دریافت کرده‌اند، صاحب درآمد می‌شوند.

آپارات ورزشی

آپارات ورزشی یکی دیگر از دسته‌بندی‌های محبوب آپارات است و با شعار «یک کلیک تا استادیوم ورزشی» به فعالیت مشغول است، در این بخش هواداران ورزش می‌توانند انواع مسابقات از جمله، فوتبال، والیبال، بسکتبال، کشتی، اتومبیل‌رانی و … را تماشا کنند.
هواداران پروپاقرص ورزش در مدت یک سال گذشته، حدود یک میلیارد دقیقه ویدئو در آپارات ورزشی تماشا کرده‌اند. از جمله ویژگی‌های آپارات ورزشی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاملا رایگان و بدون محدودیت
  • با کمترین تاخیر در پخش
  • پوشش حداکثری ورزش‌های مختلف با کیفیت فول HD
  • با گزارش اختصاصی بازی‌های پرطرفدار
  • امکان چت آنلاین در پخش زنده

بررسی جامع امکانات و ظرفیت‌های تبلیغاتی پلتفرم «آپارات» 7

آپارات کودک

اخیرا آپارات از سرویس جدید خود رونمایی کرده است. سرویس جدید، آپارات کودک با هدف ایجاد یک قاب امن برای کودک راه‌اندازی شده است. آپارات کودک محیطی امن را برای کودکان مهیا کرده است تا در دنیای خیال‌انگیز کارتون‌ها قدم بگذارند. والدین می‌توانند با خرید اشتراک آپارات کودک، به منبع عظیمی از کارتون، فیلم و سریال‌های مناسب فرزند خود دست پیدا کنند و با خیال راحت، موبایل یا لپتاپ را ساعت‌ها با کودک خود تنها بگذارند. برای استفاده از این سرویس اینجا کلیک کنید. در آپارات کودک انواع محتوای جذاب برای کودکان وجود دارد:

  • محتواهای آموزشی مانند: نقاشی، موسیقی، آشپزی و …
  • محتواهای سرگرمی مانند: یوگا، ساخت اوریگامی، فوتبال، قصه‌خوانی و …
  • کارتون‌های سریالی و سینمایی جذاب نوستالژی
  • کارتون‌های جدید و به‌روز دنیا در موضوعات مختلف

در این مطلب تنها به بخشی از خدمات و سرویس‌های آپارات اشاره شد. این پلتفرم طی سال‌های اخیر تغییرات بسیاری کرده و بدون شک در سال‌های آتی نیز تغییر خواهد کرد. با وجود این بهبودها و تغییرات آپارات می‌تواند جایگاه خود را به عنوان برترین سرویس اشتراک ویدئو تثبیت کرده و دامنه‌ی کاربران خود را گسترش دهد.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

در حال بارگیری کپچا...