پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
برندینگ بازاریابی شبکه اجتماعی گزارش‌ها

هواپیمایی قطر در کمپین جدید خود با کمک هوش مصنوعی مشتریانش را تبدیل به ستاره می‌کند

کیمیا منصوری کیمیا منصوری
30 مهر 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه
هواپیمایی قطر در کمپین جدید خود با کمک هوش مصنوعی مشتریانش را تبدیل به ستاره می‌کند
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هواپیمایی قطر با کمپین جدید خود که از هوش مصنوعی برای قرار دادن مشتریان به‌طور واقعی در تبلیغ استفاده می‌کند، روندی نوین در داستان‌سرایی برند و تعامل با مشتری را آغاز کرده است. این کمپین، که مخاطبان را به بخشی از یک ماجراجویی جهانی تبدیل می‌کند، فراتر از یک تبلیغ معمولی است و تجربه‌ای شخصی و جذاب را ارائه می‌دهد. با استفاده از هوش مصنوعی، کاربران می‌توانند چهره خود را در داستان جایگزین کرده و در دنیای سفرهای هواپیمایی قطر سهیم شوند. این نوآوری نه تنها برند را به مشتریان نزدیک‌تر می‌کند، بلکه نشان‌دهنده تمرکز هواپیمایی قطر بر بهبود تجربه مشتری و ایجاد ارتباطات عمیق‌تر است.

به گزارش دی‌ام برد و به نقل از رسانه Thedrum، شرکت خطوط هوایی قطر (Qatar Airways) در کمپین جدید خود از هوش مصنوعی برای قراردادن مشتریان تصویر مشتریانش در تبلیغ خود استفاده کرده است. این کمپین نشان‌دهنده روندی رو به گسترش در شخصی‌سازی مبتنی بر فناوری در داستان‌سرایی برای برند و تعامل با مشتری است. درواقع در این کمپین، همه مردم می‌توانند با ورود به صفحه لندینگ این کمپین، صورت خود را به جای کارکتر اصلی این ویدیوی تبلیغاتی بگذارند.

هواپیمایی قطر در کمپین جدید خود با کمک هوش مصنوعی مشتریانش را تبدیل به ستاره می‌کند 1

همه مخاطبان در دل روایت‌اند

هواپیمایی قطر تلاش کرده است تا در این کمپین از روایتگری شخصی‌سازی شده برای محتواهای تبلیغاتی خود استفاده کند و با کمک هوش مصنوعی کاری کند که تمام مخاطبان بتوانند جزئی از این کمپین باشند.

تجربه کاربری مخاطب در این کمپین تبلیغاتی ساده اما گیراست. درواقع کاربران می‌توانند وارد سایت شرکت هواپیمایی قطر و صفحه لندینگ این ویدیو شده و صحنه مورد نظر خود را از این ویدیوی تبلیغاتی انتخاب کنند. در ادامه تنها چند دقیقه زمان می‌برد تا هوش مصنوعی با استفاده از عکس کاربر، تصویر او را به جای صورت کاراکتر اصلی ویدئو قرار دهد. در ادامه تیم مارکتینگ هواپیمایی قطر امکانی را فراهم آورده است تا کاربران بتوانند به سادگی این ویدیو را در شبکه‌های اجتماعی خود به اشتراک بگذارند و به نوعی پتانسیل وایرال شدن این کمپین را افزایش داده است.

بابارا رحمان، معاون ارشد بازاریابی و ارتباطات شرکت هواپیمایی قطر در رابطه با این کمپین تبلیغاتی به رسانه‌ها می‌گوید: «این ویدئو برای الهام‌بخشی به حس ماجراجویی مخاطبان از طریق داستان‌سرایی طراحی شده است. اما هدف ما صرفا روایت کردن یک قصه نبود؛ بلکه تلاش ما این بود که مردم و مخاطبان خود را به دل این داستان وارد کنیم.

معاون ارشد بازاریابی و ارتباطات خطوط هوایی قطر در ادامه می‌گوید: «تمرکز ما در کمپین روی ایجاد یک تجربه است. ما می‌خواستیم مردم به طرزی واقعی با این ویدیو درگیر شوند؛ مثل این که دارند یک فیلم کوتاه تماشا می‌کنند. سپس آن‌ها را با پیشنهاد این که بخشی از داستان شوند شگفت‌زده کردیم. هدف تبلغ جدید  هواپیمایی قطر این است که مخاطب احساس کند که تنها داستان برای او روایت نمی‌شود، بلکه او خود جزئی از آن است. این نوع از داستان‌سرایی برای مخاطب جذابیت بیشتری دارد و ارتباط عمیق‌تری با برند برقرار می‌کند.

هواپیمایی قطر در کمپین جدید خود با کمک هوش مصنوعی مشتریانش را تبدیل به ستاره می‌کند 2

تولد نوع جدیدی از تعامل با برند

رحمان می‌گوید: «ما مطمئن بودیم که وقتی کاربران این تجربه را امتحان کنند، آن را با دوستان خود نیز به اشتراک خواهند گذاشت و تمرکز ما در این بخش بیشتر روی آسان‌تر کردن فرایند مشارکت و به اشتراک‌گذاری این ویدیوها برای کاربران بود.

البته هواپیمایی قطر در زمینه نوآوری در بازاریابی مبتنی بر فناوری نوپا نیست. از پلتفرم تجربه مجازی Qverse [پلتفرم تجربه مجازی هواپیمایی قطر که به کاربران امکان می‌دهد به‌طور مجازی در داخل کابین هواپیماها گردش کنند]. تا ساما [خدمه مجازی کابین، مبتنی بر هوش مصنوعی که در تبلیغات و ارتباطات دیجیتالی این شرکت استفاده می‌شود.] به نظر می‌رسد این برند در سال‌های اخیر ادغام فناوری پیشرفته با داستان‌سرایی برند و تجربیات جالب را برای خود به یک ماموریت تبدیل کرده است.

بسیاری از برندها در گذشته دست به شخصی‌سازی زده‌اند. اما هواپیمایی قطر این موضوع را در سطح بالاتری اجرا کرده است. فقط اضافه کردن نام کاربر روی یک محصول یا ارسال ایمیل شخصی‌سازی شده نیست. بلکه ارائه دادن این امکان به مخاطبان است تا خودشان را در قلب داستان برند ببینند. رحمان می‌گوید: «در این مورد استفاده از فناوری برای نزدیک‌تر کردن مردم به برند به شیوه‌ای شخصی و واقعی است.»

هواپیمایی قطر در کمپین جدید خود با کمک هوش مصنوعی مشتریانش را تبدیل به ستاره می‌کند 3

نوآوری در خدمت مشتری

در حالی که کمپین تبلیغاتی جدید هواپیمایی قطر راهی خلاقانه برای افزایش اگاهی از برند در پیش گرفته است؛ هواپیمایی قطر تاکید می‌کند که تمرکز این برند همواره روی مشتری است. معاون بازاریابی و ارتباطات خطوط هوایی قطر می‌گوید: «ما از فناوری صرفا برای نمایش استفاده نمی‌کنیم. هرکاری که انجام می‌دهیم هدفی واقعی دارد. تلاش ما این است که از نوآوری برای بهبود تجربه مشتری استفاده کنیم نه فقط برای نشان دادن قابلیت‌ها و قدرت هوش مصنوعی.»

هواپیمایی قطر تعهد خود به داستان‌سرایی مشتری‌محور را به وسیله ایجاد امکان شخصی‌سازی تبلیغ و دیدن خودشان در داستان برند به مخاطبان؛ نشان داده است. رویکردی هوشمندانه در زمانی که شخصی‌سازی و تعامل با مشتری کلید وفاداری آن‌ها به برند است.

در زمان اجرای این کمپین؛ هواپیمایی قطر در صدد است تا محتوای کوتاه‌تری در پلتفرم‌های دیجیتال منتشر کند و رویکرد نوآورانه خود به داستان‌سرایی برند را پیش ببرد. در این میان اینفلوئنسرها نیز ویدئوهای شخصی‌شده خودشان را منتشر خواهند کرد و تبلیغات تلویزیونی نیز در حال پخش خواهند بود. همین امر موجب گسترش بیش از پیش این کمپین می‌شود.

اما دستاورد واقعی تنها در افزایش آگاهی خلاصه نمی‌شود. بلکه چگونگی تبدیل بینندگان منفعل به مشارکت‌کنندگان فعال در این کمپین آورده اصلی است. با قرار دادن مشتری در مرکز داستانف هواپیمایی قطر نه تنها توانسته ایجاد هیجان کند، بلکه ارتباطش با مخاطبان را تقویت کرده و استاندارد تازه‌ای برای داستان‌سرایی برند در عصر دیجیتال ساخته است.

هواپیمایی قطر در کمپین جدید خود با کمک هوش مصنوعی مشتریانش را تبدیل به ستاره می‌کند 4

این شرکت هواپیمایی برای دهمین بار در جایزه خطوط هوایی ۲۰۲۳، عنوان «بهترین کلاس تجاری جهان» را به دست آورد. اکنون در دوران مدرن بازاریابی، که مصرف‌کنندگان از برند‌ها انتظاراتی فراتر از محصولات و خدمات دارند؛ فعالیت‌های بازاریابی هواپیمایی قطر نشان می‌دهد که نوآوری لزوما نیازمند زرق‌و‌برق نیست؛ بلکه برقراری ارتباط موثر کفایت می‌کند.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
کیمیا منصوری
کیمیا منصوری
هنرهای دراماتیک را دوست داشتم و خواندم، روزنامه‌نگاری چندرسانه‌ای را انتخاب کردم و حالا خبر می‌نویسم. دی‌ام برد فرصتی است تا دنیای بازاریابی دیجیتال را روایت کنم.
نظرات

برای ارسال نظر باید وارد شویدlogged in