15 تکنیک برای افزایش فالوور در توییتر
فهرست مطلب
توییتر در ایران یک شبکه اجتماعی متفاوت است. کاربران توییتر بطور معمول، از تحصیلات و آگاهی بالاتری برخوردارند، و در هیچ کدام از کانالهای بازاریابی دیجیتال دیگر نمیتوانید به این افراد بطور خاص دست پیدا کنید. از این رو فراگیری بازاریابی توییتر (توییتر مارکتینگ) حائز اهمیت است. همچنین استراتژی و تاکتیکهای شما برای حضور در این سوشال مدیا باید در مقایسه با اینستاگرام و تلگرام بسیار متفاوت باشد.
علاوه بر اینکه این شبکه اجتماعی یک کانال ارتباطی متفاوت و خاص است، نمی توان از قدرت سوشال سیگنال توییتر در بهبود رتبه بندی نتایج گوگل و همچنین نقش پر رنگ آن در برندینگ صرف نظر کرد. در این مطلب مهمترین تکنیکهای بازاریابی در توییتر یا همان توییتر مارکتینگ را برای شما بازگو میکنیم.
برای بازاریابی در توییتر بهتر است برنامه ریزی دقیقی داشته باشید تا دچار ضرر نشوید! به گفته جویی وادینگتون Joe Waddington مدیر خلاقیت twitter، با رعایت برخی نکات، بازخورد بهتری از توییتهای کسبوکار خود خواهید گرفت.
در زمان نگارش این نوشته به طور متوسط هر کاربر توییتر 707 دنبالکننده دارد اما این روزها، با توجه به رشد اعضای این شبکه اجتماعی و رقابت شدید بین کسبوکارها، راه پیشرو برای افزایش فالوور کمی دشوار و نیازمند تلاشهای متمرکز و هدفمند است.
اما با این وجود، هنوز هم می توان یک حساب جدید توئیتر ایجاد و دنبالکنندگان وفادار را با راههای مختلف جذب کرد.
اما میخواهید بدانید چگونه این کار ممکن است؟ در ادامه با تکنیک های افزایش فالوور در توییتر، با ما همراه باشید.
تکنیکهای افزایش فالوور در توییتر
افزایش فالوور در توییتر میتواند مزایای زیادی را برای حساب توییترِ یک کسبوکار یا حتی یک شخص داشته باشد؛ زیرا این موضوع باعث میشود تا بتوانید بسیار راحتتر با کاربران خود در ارتباط باشید و در نتیجه، اعتماد آنها را جلب کنید. در این بخش به بررسی برخی از بهترین تکنیکها برای افزایش فالوور در توییتر خواهیم پرداخت.
در استفاده از هشتگها زیاده روی نکنید
توییتهای حاوی یک یا دو هشتگ بیشترین بازخورد را دارند. وادینگتون معتقد است استفاده از هشتگ زیاد ممکن است باعث قطع ارتباط ذهنی مخاطبان با هدف نهایی توییت شود. در استفاده از آنها زمانی که می خواهید به صورت جدی فعالیت در توییتر کنید، وسواس داشته باشید.
سریع پاسخ بدهید
بر اساس تحقیق در بین کاربران توییتر، ۴۲ درصد از مشتریها انتظار دارند جواب منشنهای آنها نسبت به محتوای منتشر شده توسط پیج کسبوکار، در کمتر از ۶۰ دقیقه پاسخ داده شود.
از فالورهای خود کمک بخواهید
در کمک خواستن راجع به بازنشر، لایک و کامنت با مخاطبان خود راحت باشید. این کار اهمیتی که به مخاطبان میدهید و نیازی که به آنها دارید را نشان میدهید.
در بهترین زمان ممکن توییت بگذارید
با توجه به تحلیلهایی که در مورد یک توییت انجام شده است، هر توییت حدود نصف بازخورد خود را در ۲۴ دقیقه اول و ۷۵ درصد بازخورد را در ۳ ساعت اول میگیرد. سری به توییت های قبلی خود بزنید و با آنالیز توییتهای خود، ساعات طلایی و بهترین زمان انتشار را با توجه به مخاطبان خود پیدا کنید. بهترین زمان برای انتشار توییتر از ساعت 1 بعد از ظهر تا 3 بعد از ظهر و همینطور ساعت 10 شب تا حوالی 12 شب است، ترافیک حضورکاربران توییتر در بین این ساعتها در بیشترین حد است.
کم گوی و گزیده گوی
درصد بازخورد توییتها با تعداد کلمات کم، بیشتر از توییتهای دنبالهدار و حاوی تعداد کلمات زیاد است.
لازم نیست فالویینگ پیج صفر باشد
افراد مرتبط و تاثیرگذار مربوط به کسبوکار خود را فالو کنید و از محتوای منتشر شده توسط آنها برای ارتقا کسبوکار خود استفاده کنید. اینکار به برندسازی نیز کمک میکند.
سوال بپرسید و از نظرسنجی استفاده کنید
زمانی که فعالیت در توئیتر می کنید بهتر است مخاطبین خود را با موضوعات منتشر شده درگیر کنید! سوال و نظرسنجی از تاثیرگذارترین روشهای درگیر کردن مخاطب و برقراری مکالمه با مشتریهای بالقوه کسبوکارتان است. با اینکار از نظر مخاطبان خود راجع به مسائل مختلف آگاه میشوید.
پروفایل کسبوکار خود را کامل و بهینه کنید
اینکار باعث اعتماد سازی بین مخاطبانتان میشود و آنها ارتباط بیشتری با محتوای شما برقرار میکنند. از تمامی امکانات بایو بهره ببرید. به اندازه ۱۶۰ کارکتر فرصت دارید اولین تاثیر را روی مخاطبان بگذارید.
فاصله انتشار بین دو توییت را رعایت کنید
اطمینان داشته باشید که توییتها را در فاصله های مناسب و کوتاه برای دنبالکنندگان منتشر میکنید، این کار باعث تعامل بیشتر مخاطبین در دراز مدت و تاثیر مثبت آن بر پیج میشود. فاصلهی زمانی بین دو توییتر را نمیتوان دقیق پیشبینی کرد اما میتوانید هر 3 ساعت یکبار، توییت خود را منتشر کنید.
در ارسال توییتها دقت کنید که فاصلههای خیلی کوتاه نداشته باشد، بر اساس یک تحقیق کارشناسان کرهای “دلیل متداول آنفالو افراد، توییتهای زیاد در مدت زمانهای کوتاه است”.
آخر هفتههای طلایی برای برندها
در بالا در مورد ساعات انتشار توییت صحبت کردیم اما انتشار توییت در تعطیلات آخر هفته بهترین بازخورد را دارد، بر اساس تحقیقات Dan Zarella، برندها در تعطیلات آخر هفته نسبت به روزهای دیگر، 17% مشارکت بیشتری از سوی کاربرانشان جذب میکنند.
قانون 80/20 را همهجا رعایت کنید
احتمالا قبلا درباره قانون 80/20 شنیدهاید، این قانون بیان می کند که در اصل تنها 20% محتوای شما باید در مورد برندتان باشد و 80% این مطالب را می توانید به اطلاعات آموزشی، اخبار صنعت و … اختصاص دهید.
از تکرار حروف بپرهیزید!
از تکرار حروف در کلمات (مثال: سلللللام) خودداری کنید. چون ممکن است مخاطب برداشت «داد زدنِ» از کلمهی مورد نظر داشته باشد و تاثیر منفی دارد!
به صدای کاربران گوش دهید
برای اینکه با مخاطب تعامل داشته باشید باید بفهمید چه افرادی شما را دنبال میکنند! با کمک ابزار Analitycs توییتر در قسمت Interests میتوانید علاقهمندی کاربران را پیدا کنید و براساس آن برنامهریزی کنید. این آمار بر اساس تاریخچه واکنش کاربران در توییتر است که راهنمای خوبی برای تعیین استراتژی موضوعات محتواست. ابزار تجزیه و تحلیل در توییتر نمودارهای مفیدی برای تعریف سلیقهی کاربران شما ارائه می دهد.
روش دیگر یافتن علاقهمندی کاربران بررسی توییتهای گذشته و واکنش کاربران به آنهاست. موضوع، لحن محتوا، طول توییت یا ارتباط توییت با اهداف اکانت شما معیارهایی برای دستیابی به علاقهمندی کاربرانتان در توییتر است. پس از رسیدن به این اطلاعات میتوانید ایدههای مرتبط را پیاده کنید.
یک تصویر به اندازه هزار کلمه حرف برای گفتن دارد
در گذر زمان به توییتهای خود بیشتر توجه کنید و ببینید که توییتهایی که شامل عکس یا ویدیو هستند چقدر برای کاربران جذاب بودهاند. اگر محتوا در مورد برند خاصی متشر میکنید سعی کنید از تصاویر با اندازههای متناسب استفاده کنید، اندازه پیشنهادی ما برای تصاویر توییتر نسبت 1:2 افقی است تا در نگاه اول تصویر قابل مشاهده باشد. واکنش نسبت به توییتهایی که حاوی عکس و فیلم هستند حداقل 150% بیشتر از توییتهای دیگر است.
بیشتر توییت کنید
شرکت تحلیلی رسانهای Beevolve برای یافتن ارتباط بین تعداد توییت و دنبالکنندگان توییتر، 36 میلیون پروفایل توییتر و 28 میلیارد توییت را تجزیه و تحلیل کرد. اما نتیجه چه شد؟ براساس دادههای این تحقیق کسانی که توییت بیشتری ارسال میکنند بیشترین دنبال کنندگان را دارند (البته با رعایت فاصله زمانی انتشار توییت که بالا درموردش صحبت کردیم).
در واقع:
- یک کاربر توییتر که 1 تا 1000 توییت ارسال کرده است، به طور متوسط 51 تا 100 دنبالکننده دارد.
- کاربرانی که بیش از 10000 بار توییت کردهاند به طور میانگین 1000 تا 5000 دنبالکننده دارند.
- و همینطور تخمین زده می شود که اکانتی با بیش از 15000 توییت ارسال شده، بین 100001 تا 1 میلیون دنبال کننده دارد.
اطلاعات بیشتر از این تحقیق در اینفوگرافی زیر قابل مشاهده است:
برای تعامل بیشتر، سوالات شخصی بپرسید
یکی از مهمتری حقایقی که درباره توییتر وجود دارد این است که افراد در توییتر علاقه دارند که راجع به خودشان صحبت کنند؛ اما برای این کار بهانهای ندارند و باید این بهانه به آنها داده شود. به همین دلیل، شما میتوانید برا تعامل بیشتر با کاربران در توییتر از سوالاتی استفاده کنید که به افراد اجازه میدهد تا راجع به خودشان صحبت کنند.
به عنوان مثال، اگر شما در توییتر، صفحه یک فروشگاه کتاب را مدیریت میکنید، میتوانید سوالاتی مانند «بیشتر چه نوع کتابهایی را میخوانید» را در این شبکه اجتماعی مطرح کنید و شاهد بازخورد خوب این توییت باشید.
امیدواریم که شما پس از مطالعه این نوشته و بررسی اکانت توییتر خود به متریک مناسبی برای ارزیابی و بهبود کیفیت و کمیت اکانت خود رسیده باشید. تعامل کاربران یکی از بهترین معیارها برای ارزیابی وضعیت انتشار محتوا و در نتیجه افزایش دنبالکنندگان است و با توجه بیشتر به کاربران میتوانید اطلاعات کاملتری برای ادامهی مسیر کسب کنید. توییتر ما را از اینجا دنبال کنید. یک مطلب هم پیرامون آموزش تکنیکهای بازایابی در لینکدین داریم که به شما پیشنهاد میکنیم حتما مطالعه کنید.