پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها منتخب سردبیر

کاهش 42درصدی آگهی‌های تلویزیونی در آذر نسبت به مهر؛ گزارش مدیاآرشیو

هادی مرادی هادی مرادی
25 دی 1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
کاهش 42درصدی آگهی‌های تلویزیونی در آذر نسبت به مهر؛ گزارش مدیاآرشیو
زمان مطالعه: 3 دقیقه

بررسی اطلاعات به دست آمده از پایش تبلیغات تلویزیونی در بازه زمانی پاییز 1400 و 1401 نشان می دهد تعداد تبلیغات 4% افزایش یافته است اما متوسط مدت زمان هر آگهی 6 ثانیه کاهش پیدا کرده است. روند ماهیانه تبلیغات در دو بازه مورد بررسی کاملا متفاوت بوده به طوریکه در پاییز 1400 روندی کاملا صعودی را در سه ماه طی نموده اما در پاییز 1401 برخلاف انتظار با وجود رویداد جام جهانی، تبلیغات روند نزولی داشته است.

کاهش 42درصدی آگهی‌های تلویزیونی در آذر نسبت به مهر؛ گزارش مدیاآرشیو 1

مقایسه روند ماهیانه توزیع فعالیت تبلیغاتی

کاهش 42درصدی آگهی‌های تلویزیونی در آذر نسبت به مهر؛ گزارش مدیاآرشیو 2

بررسی ۱۰ رسته پرتبلیغ در پاییز ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

سهم ده رسته پرتبلیغ از کل تبلیغات

بررسی فعالیت رسته محصولی پر تبلیغ در دو سال مورد بررسی نشان می دهد سهم 10 رسته پر تبلیغ در سال 1401 بیشتر از 77% تبلیغات بوده که در مقایسه با پاییز 1400 حدود 12 درصد بیشتر بوده است.

کاهش 42درصدی آگهی‌های تلویزیونی در آذر نسبت به مهر؛ گزارش مدیاآرشیو 3

رتبه بندی 10 رسته پرتبلیغ در پاییز 1400 و 140

کاهش 42درصدی آگهی‌های تلویزیونی در آذر نسبت به مهر؛ گزارش مدیاآرشیو 4

در هر دو دوره فروشگاه‌های فرش، مبلمان، لوازم خانگی و الکترونیک بیشترین حجم تبلیغات را داشته‌اند و در پاییز 1401 سهم این رسته محصولی بیشترین میزان رشد برابر 8 واحد درصد را نسبت به سال 1400 داشته است. همچنین در بین رسته های پر تبلیغ پاییز 1401 شیرینی و تنقلات با از دست دادن 4 واحد درصد سهم از تبلیغات نسبت به پاییز 1400 بیشترین میزان کاهش سهم را داشته است.

سهم از فعالیت رسته‌های پرتبلیغ پاییز 1400

کاهش 42درصدی آگهی‌های تلویزیونی در آذر نسبت به مهر؛ گزارش مدیاآرشیو 5

سهم از فعالیت رسته‌های پرتبلیغ پاییز 1401

کاهش 42درصدی آگهی‌های تلویزیونی در آذر نسبت به مهر؛ گزارش مدیاآرشیو 6 جدول تغییرات رسته‌های برتر نسبت به پاییز 1400

 

رسته های پرتبلیغ در پاییز 1401 و 1400 تغییرات سهم رسته از کل تبلیغات  نسبت به پاییز 1400 – واحد درصد
فروشگاه فرش، مبلمان، لوازم خانگی و الکترونیک 8%
لوازم کوچک برقی خانه و آشپزخانه 3%
فروشگاههای زنجیره ای و مواد غذایی 3%
خدمات و محصولات آموزشی 3%
کیف و کفش و لوازم مرتبط 2%
فرش، مبلمان و اثاثیه منزل 2%
لوازم  بزرگ خانه و آشپزخانه 0%
خدمات آنلاین 0%
نوشیدنی‌ها -1%
محصولات بهداشتی پوست، مو و ناخن -2%
مواد غذایی غیر گوشتی -3%
شیرینی‌ها و تنقلات -4%

 

بررسی ۱۰ برند پرتبلیغ در پاییز ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱

سهم ده برند پرتبلیغ از کل تبلیغات

در پاییز 1401 ده برند برتر 45% از کل فعالیت تبلیغات تلویزیونی را به خود اختصاص داده‌اند که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته (33%) به میزان  11 واحد درصد رشد داشته است.

کاهش 42درصدی آگهی‌های تلویزیونی در آذر نسبت به مهر؛ گزارش مدیاآرشیو 7

ترکیب حضور برندها در این دو دوره متفاوت بوده است. در پاییز 1401، برندهای مواد غذایی و نوشیدنی در بین 10 برند برتر حضور ندارند. در حالی که فروشگاه‌های فرش، مبلمان، لوازم خانگی و الکترونیک 5 جایگاه را در بین برندهای پر تبلیغ داشته‌اند.

رتبه بندی 10 برند پرتبلیغ در پاییز 1400 و 1401

کاهش 42درصدی آگهی‌های تلویزیونی در آذر نسبت به مهر؛ گزارش مدیاآرشیو 8

بررسی فعالیت برندهای پرتبلیغ بر اساس تیپ کمپین

در هر دو دوره، بزرگترین سهم از فعالیت در بین برندهای پر تبلیغ به کمپین‌های معرفی محصول اختصاص داشته است. با این حال در پاییز 1401 این برندها تمرکز بیشتری بر کمپین‌های جشنواره و فروش ویژه داشته‌اند و حدود 6 واحد درصد بیشتر از دوره مشابه در سال قبل به این نوع کمپین‌ها اختصاص داشته است.

توزیع فعالیت 10 برند پرتبلیغ بر اساس تیپ کمپین پاییز 1401

 

کاهش 42درصدی آگهی‌های تلویزیونی در آذر نسبت به مهر؛ گزارش مدیاآرشیو 9

توزیع فعالیت 10 برند پرتبلیغ بر اساس تیپ کمپین پاییز 1400

کاهش 42درصدی آگهی‌های تلویزیونی در آذر نسبت به مهر؛ گزارش مدیاآرشیو 10

خودنویس
به اشتراک بگذارید:
هادی مرادی
هادی مرادی
خوشحالم که دی ام برد رو دنبال می‌کنین!
نظرات

اشاره