91 درصد استودیوهای بازیسازی به تپسل تبلیغ میدهند؛ گزارش 1401 تپسل منتشر شد
فهرست مطلب
شبکه هوشمند تبلیغات آنلاین تپسل گزارشی از وضعیت صنعت تبلیغات دیجیتال در سال ۱۴۰۱ منتشر کرده است و در آن با ارائه آمار و ارقامی به بررسی رفتار کاربران، تغییرات تبلیغدهندگان و ناشرین، چگونگی توزیع ترافیک تبلیغات در کشور در سالی که گذشت پرداخته است.
برخی نکات برجسته این گزارش را در این مطلب با هم میخوانیم. نسخه کامل گزارش را میتوانید از اینجا دانلود کنید.
فهرست محصولات و خدمات تپسل
نمایش کل
نسبت تبلیغدهندگان تپسل به کل صنعت
همچنین تپسل در این گزارش، مجموع تبلیغدهندگان را ۷۰هزار برند عنوان کرده است.
وضعیت تبلیغدهندگان تپسل در صنایع مختلف
همچنین در این گزارش مجموع ناشران ۱۴۰ هزار وبسایت و اپلیکیشن اعلام شده است.
توزیع ترافیک تبلیغاتی به تفکیک استان
تاثیر مناسبتها و رویدادها بر تعداد نمایش تبلیغات
تپسل عنوان کرده است در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال گذشته، تبلیغات گوگل ادز رشد ۳ برابری داشته است.
ترافیک تپسل به تفکیک ساعت
فرضیاتی که از الگوی رفتاری کاربران در ساعات مختلف شبانهروز میتوان داشت:
- از نیمه شب تا ساعت ۱ بامداد ترافیک اینترنت افزایش مییابد و پس از آن تا حدود ۲ بامداد شاهد افت شدید ترافیک هستیم
- از ساعت ۷ به بعد بصورت آرام این ترافیک افزایش مییابد و تا ساعت ۱۲ ادامه دارد که نشان از بیداری و شروع به کار کاربران در فضای وب دارند.
- پس از ساعت ۱۹ و تا انتهای شب شاهد افزایش ترافیک هستیم که میتوان دلیل آن را صرف زمان برای موضوعاتی مانند اخبار سیاسی و اقتصادی، رویدادهای ورزشی و همینطور بازی و سرگرمی دانست.
سهم نمایش تپسل بر اساس تنوع رسانهایی
اندازهگیری محبوبیت یک رسانه را با توجه به میزان ترافیک و کیفیت آن براساس تعامل و میزان تبدیل کاربران آن رسانه اندازهگیری میکنیم. همانطور که در تصویر میبینیم تپسل گزارش کرده است که ۹۵ درصد تبلیغات دیجیتال رسانههای ورزشی در اختیار تپسل بوده است.
اطلاعات جمعیتشناسی کاربران
توزیع ترافیک تبلیغاتی
بیشترینها از نگاه تپسل
فایل کامل گزارش را میتوانید از اینجا دانلود کنید.