در حال حاضر مارکترها برای رسیدن به اهداف خود بهطور متوسط از ۸ ابزار و فناوری مختلف استفاده میکنند؛ ابزارهایی که با شتاب گرفتن انقلاب هوش مصنوعی، بهویژه در حوزه هوش مصنوعی تولیدکننده (generative AI)، نقش پررنگتری پیدا کردهاند. طبق گزارش جدید Salesforce، ابزارهای تحلیلی و سیستمهای مدیریت ارتباط با مشتری در صدر محبوبیت مارکترها قرار دارند و «تبلیغات» بیشترین سهم از بودجه بازاریابی شرکتها را به خود اختصاص دادهاست. در همین حال، استفاده از رویدادها و اسپانسرشیپها کاهش یافته و تیمهای مراکتینگ بیش از پیش به ابزارهای دیجیتال وابسته شدهاند.
برای همه ما واضح است که وارد موج جدید انقلاب هوش مصنوعی شدهایم و با رشد هوش مصنوعی تولیدکننده (generative AI)، این انقلاب سرعت گرفته است. مارکترها یکی از پیشتازان این تغییرات هستند و از پیشرفتهای سریع تکنولوژی برای ارتباط بهتر با مشتریان استفاده میکنند. اما هوش مصنوعی نهتنها بزرگترین اولویت، بلکه چالش اصلی آنها نیز است. اخیراً گزارشی توسط salesforce منتشر شده که در آن به بررسی وضعیت فعلی بازاریابی پرداخته است و ما در این مطلب بخشهایی از این گزارش را مرور خواهیم کرد.
گزارش کامل را از اینجا بخوانید.