پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

مهم‌ترین بخش‌های گزارش سال «اسنپ‌تریپ» برای مارکترها

زهرا محبی زهرا محبی
25 اسفند 1400
زمان مطالعه: 6 دقیقه
مهم‌ترین بخش‌های گزارش سال «اسنپ‌تریپ» برای مارکترها
زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش دی‌ام برد، اسنپ‌تریپ در روزهای پایانی سال 1400 یک گزارش چامع از عملکرد خود در سه بازه پیش از کرونا، اوج پاندمی و پس از واکسیناسیون سراسری منتشر کرد. این گزارش در هشت فصل و ۴۷ صفحه ارائه شده شده است و نگاهی همه‌جانبه به تاثیر ویروس کرونا بر صنعت گردشگری و عملکرد اسنپ‌تریپ به عنوان یکی از سردمداران آن دارد. ما در دی‌ام برد به بخش‌های مهم و جذاب این گزارش می‌پردازیم و آمار و ارقامی که به لحاظ عملکردی در اسنپ‌تریپ مهم هستند را مرور می‌کنیم.

مهم‌ترین بخش‌های گزارش عملکرد اسنپ‌تریپ را مقابله و واکنش این کسب‌وکار در مواجهه با شیوع ویروس کرونا، دعوت مردم به ماندن در خانه و جلوگیری از سفرهای غیرضروری، روند رشد و فروش و مقایسه‌ آن در سه بازه مطرح‌شده و ارائه آمار و ارقام از رکوردهای داخلی تشکیل می‌دهد. با ما همراه باشید.

اسنپ‌تریپ در یک نگاه

اسنپ‌تریپ کار خودش را از سال 1394 با اسم تجاری «پین تا پین» و به عنوان یکی از زیرمجموعه‌های گروه اسنپ شروع کرد. این استارت‌آپ که به با هدف تسهیل روند سفر و خلق یک تجربه متفاوت در خدمات مسافرتی پا به عرصه گذاشته بود، پس از  دو سال دست به بازسازی برند زد و با نام تجاری «اسنپ‌تریپ»، فعال‌تر از قبل به کار خود ادامه داد.

اسنپ‌تریپ

خدمات اسنپ‌تریپ هم‌اکنون شامل موارد بالاست.

به گزارش روابط عمومی این شرکت، در حال حاضر اسنپ‌تریپ با تحت پوشش قرار دادن کل کشور توانسته است در ۱۷۱ شهر برای رزرو هتل داخلی خدمات ارائه دهد. همچنین، بیش از ۳۷۰ مسیر پروازی در سراسر ایران برای خرید بلیت در دسترس مشتریان اسنپ‌تریپ قرار دارد. اسنپ‌‌تریپ در حوزه خدمات برون‌مرزی هم بسیار فعال و پویا عمل کرده است که در ادامه گزارش به آن می‌پردازیم.

بخوانید  به‌روزرسانی جدید لینکدین برای جلوگیری از انتشار پست‌های غیرحرفه‌ای

پس‌لرزه‌های کرونا و نوسان قیمت خدمات

شیوع ویروس کرونا در زمستان 1398 رخ داد که صنعت گردشگری را در میان صنایع مختلف، با بیشترین و جدی‌ترین آسیب‌ها مواجه کرد. بسته شدن نیمی از هتل‌ها، کاهش 40 درصدی ظرفیت پرواز و افزایش ناگهانی قیمت بلیت هواپیما، از جمله تبعاتی بود که متوجه صنعت گردشگری و مسلما اسنپ‌تریپ شد. به گفته اسنپ‌تریپ، این شرکت توانست با اتخاذ تدابیر فکرشده و طراحی سناریوهای مختلف، از این بحران عبور کند. در ادامه عملکرد اسنپ‌تریپ را در سه حوزه اتوبوس و قطار، پرواز و هتل مشاهده خواهید کرد.

میانگین قیمت هتل؛ از شروع کرونا تا به امروز

امکان رزرو «هتل خارجی» از آن گزینه‌هایی بود که  از زمستان 1398 به خدمات اسنپ‌تریپ اضافه شد. در سال 1399 با کاهش تقاضای قابل توجهی در رزرو هتل داخلی مواجه شدیم که در نتیجه چندین قرنطینه عمومی و بسته شدن جاده‌ها حاصل شده بود. در سال 1399 شاهد افزایش قیمت آنچنانی در هتل‌های داخلی نبودیم؛ اما با ورود به سال 1400 و شروع واکسیناسیون سراسری و در نتیجه، افزایش تقاضا برای رزرو هتل داخلی، افزایشی 68 درصدی در قیمت هتل مشاهده شد.

قیمت هتل

افزایش قیمت این هتل‌ها در پاییز 1400 نسبت به پاییز 1399، تا حد زیادی متاثر از افزایش نرخ ارز در ایران در این بازه زمانی است.

میانگین قیمت پرواز؛ از شروع کرونا تا به امروز

با گسترش شیوع ویروس در سال 1399، محدودیت‌هایی هم برای سفرها اعمال شد. در نتیجه این محدودیت‌ها، کاهش ظرفیت هواپیماها و اعمال کف قیمتی در همه مسیرها اتفاق افتاد. همین موضوع، باعث شد که قیمت بلیت داخلی به نسبت سال 1398، افزایشی 40 درصدری به خود ببیند.

بخوانید  فاز دوم ری‌برندینگ تخفیفان با شعار جدید و تفکیک این پلتفرم به ۳ بخش!

اسنپ‌تریپ

در 1400 وضعیت به حالت عادی برگشت اما سیر صعودی قیمت‌ها ادامه داشت؛ یعنی همچنان در سال 1400 هم کاهشی در قیمت بلیت پروازهای داخلی دیده نشد.  البته این محدودیت‌ها برای پرواز خارجی هم صادق بود و در سال 1399، به دلیل کاهش ظرفیت پروازها و محدود شدن پروازهای مستقیم، قیمت پروازهای خارجی هم به‌شدت افزایش پیدا کرد. تفاوت پروازهای داخلی و خارجی این است که در پروازهای خارجی، پس از برداشته شدن محدودیت‌های کرونا میانگین قیمت بلیت در سال 1400 کاهش یافت.

میانگین قیمت اتوبوس و قطار؛ از شروع کرونا تا به امروز

امکان خرید بلیت قطار پس از فرش بلیت اتوبوس و از سال 1399 به خدمات اسنپ‌تریپ اضافه شد. در سال‌های 1399 و 1400، هم بلیت اتوبوس و هم بلیت قطار با افزایش میانگین قیمت مواجه شدند.

اسنپ‌تریپ

دلیل اصلی این افزایش قیمت در سال 1399 کاهش ظرفیت‌ها برای کنترل شیوع ویروس و در سال 1400 افزایش تورم بود. البته هنوز در حمل و نقل ریلی محدودیت‌ها و کنترل‌هایی در خصوص جلوگیری از شیوع ویروس وجود دارد.

آماری از انتخاب کاربران: محبوب‌ترین مقاصد

اسنپ‌تریپ

رزرو هتل خارجی

رزرو هتل خارجی از سال 1398 به اسنپ‌تریپ اضافه شد. در رزرو هتل‌های خارجی، کشور امارات با شهر دبی و کشور ترکیه با شهر استانبول محبوب‌ترین شهرها هستند.

اسنپ‌تریپ

رزرو هتل داخلی

همانطور که می‌بینید، در سه سال اخیر، تهران محبوب‌ترین مقصد در بخش رزرو هتل داخلی است. پس از تهران، مشهد، شیراز و کیش محبوب‌ترین مقاصد برای کاربران اسنپ‌تریپ بوده‌اند.

آماری از انتخاب کاربران: پرترددترین مسیرهای هوایی

بلیت هواپیما

همانطور که می‌بینید، در پروازها هم، شهرهای تهران، مشهد و استانبول حرف اول را در خریداری بلیت می‌زنند.

بخوانید  طرح اشتراک پولی بدون تبلیغات، پلنی جدید برای کاربران تیک‌تاک

آماری از انتخاب کاربران: پرطرفدارترین مقاصد با اتوبوس و قطار

اسنپ‌تریپ

طبق جداول بالا، در وسایل نقلیه قطار و اتوبوس، انتخاب عمده کاربران اسنپ‌تریپ تهران، مشهد و اصفهان بوده است.

ترافیک سایت اسنپ‌تریپ

در اواخر سال 1398 با بروز کرونا، صنعت گردشگری ضربه‌های شدیدی خورد. در سال 1399 هم پیک‌های پی‌درپی کرونا را داشتیم که باعث شد ترافیک سایت با کاهش مواجه شود.

اسنپ‌تریپ

در سال 1399، عمده ترافیک سایت برای سفرهای ضروری‌ای بود که فارغ از شیوع ویروس توسط کاربران انجام می‌شد و با خودش خرید بلیت و رزرو هتل به همراه می‌آورد. نهایتا پاییز 1400 نسبت به سال پیشش، با یک افزایش و رشد ۱۰۹ درصدی در ترافیک سایت همراه شده است که نشان از عادی شدن هرچه بیشتر شرایط و بهبود وضعیت صنعت گردشگری دارد.

اسنپ‌تریپ، رهبر بازار هتل داخلی

رزرو هتل

با وجود تبعات زیادی که شیوع کرونا و اجرای قرنطینه برای میانگین رزرو هتل داشت، اما اسنپ‌تریپ توانست جایگاه خود را به عنوان رهبر بازار هتل داخلی حفظ کند و در سال بعد هم آن را ادامه دهد. در سال 1400 در فروش سرویس هتل‌های داخلی، اسنپ‌تریپ دارای رشدی تقریبا دو برابر بود.

سرویس تازه اسنپ‌تریپ: هتل خارجی

اسنپ‌تریپ

رزرو هتل خارجی سرویس تازه اسنپ‌تریپ بود که از سال 1399 جای خود را در میان خدمات این شرکت باز کرد. با وجود اینکه از شروع این سرویس‌دهی تنها یک سال می‌گذرد، اما استقبال بسیار گسترده کاربران اسنپ‌تریپ از این امکان باعث رشد 555 درصدی رزرو هتل خارجی در این یک سال شده است.

اندازه بازار پرواز داخلی

آمارها نشان می‌دهد که با وجود رشد نسبی اندازه بازار پرواز داخلی در سال 1400 نسبت به سال پیشش، پرواز داخلی هنوز به وضعیت سال 1398 برنگشته است. این بازار نسبت به سال 1398، 12 درصد کوچک‌تر است!

اسنپ‌تریپ

اسنپ‌تریپ در قسمت‌های دیگر گزارش به صورت مفصل‌تر عملکرد بخش‌هایی از تیمش را بررسی کرده است. برای خواندن گزارش کامل عملکرد اسنپ‌تریپ، اینجا کلیک کنید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک