تبلیغات ویدیویی وب و تلویزیونی دارای بیشترین ROI تبلیغاتی در جهان هستند
فهرست مطلب
گزارش سالانه بازاریابی نیلسن اخیرا نحوه تخصیص بودجه و سنجش عملکرد بازاریابان جهانی را مورد بررسی قرار داده است. هدف اصلی این گزارش، ارائه راهکارهایی برای اثبات و ارتقای بازگشت سرمایه است. با مطالعه اولویتها و برنامههای بازاریابان، این گزارش تلاش کرده است که توصیههایی برای تقویت استراتژیهای بازگشت سرمایه ارائه دهد.
به گزارش دیام برد، نیلسن یک شرکت بینالمللی است که تخصص اصلی آن جمعآوری دادههای مربوط به رفتار مخاطبان مختلف (مانند تماشای تلویزیون، استفاده از اینترنت، خرید محصولات و …) است. این مجموعه با تحلیل این دادهها تلاش میکند که تا بینشهای ارزشمندی در مورد علایق و ترجیحات مخاطبان را ارائه دهد.
گزارش سالانه ۲۰۲۴ بازاریابی نیلسن به بررسی نحوه تخصیص بودجه و اندازهگیری موفقیت بازاریابان جهان با هدف اثبات و بهبود بازگشت سرمایه پرداخته است. در این گزارش، توصیههایی برای تقویت استراتژیهای بازگشت سرمایهگذاری برای سال ۲۰۲۴ و بعد از آن ارائه شده است.
بازگشت سرمایه (ROI) همواره یکی از مهمترین اولویتهای بازاریابان بوده است. اگرچه بازدهی میتواند مفاهیمی فراتر از ارقام فروش در یک صفحه گسترده داشته باشد، نوسانات اقتصادی اخیر بازاریابان را بر آن داشته تا بیش از هر شاخص کلیدی عملکرد دیگری بر درآمد تمرکز کنند.
ضریب بازگشت سرمایه (ROI Multiplier) یک شاخص کلیدی عملکرد (KPI) در تبلیغات است که میزان تأثیرگذاری بلندمدت رسانهها بر آمادگی ذهنی مصرفکنندگان را برای خرید و در نتیجه افزایش فروش اصلی اندازهگیری میکند.
علاوه بر حفظ جایگاه برند در ذهن مصرفکننده، بازاریابی در ابتدای قیف فروش برای بازاریابانی که به دنبال بازگشت سرمایهگذاری بلندمدت هستند، بسیار حیاتی است و تحقیقات نیلسن نشان میدهد که تلاشهای بازاریابی مستمر ۱۰ تا ۳۵ درصد از ارزش یک برند را تشکیل میدهند. این گزارش همچنین اشاره میکند که تأثیر بلندمدت رسانهها، به ویژه در کانالهایی مانند تلویزیون و ویدیوی دیجیتال، میتواند تا دو برابر هزینههای رسانهای بر بازده سرمایهگذاری تأثیرگذار باشد.
نرخ بازگشت سرمایه بلندمدت (ROI) انواع رسانههای تبلیغاتی در جهان
این گزارش اشاره میکند که برندسازی نه تنها به افزایش فروش بلندمدت کمک میکند، بلکه هزینه جذب مشتری جدید را نیز کاهش میدهد. زیرا استراتژیهای بازاریابی کوتاهمدت، فروش آینده را با فروش کوتاهمدت که هزینه بیشتری دارد، معامله میکنند.
برندسازی برای دستیابی به بازگشت سرمایهگذاری بلندمدت ضروری است. برندسازی فراتر از دیده شدن برند است و به معنای نهادینه شدن در ذهن مصرفکننده است. ترکیب این رویکرد با فوریت بازاریابی عملکردی، هم به تحقق اهداف فروش کوتاهمدت کمک میکند و هم سهم بازار را افزایش میدهد، رهبران بازار را میسازد و بنیانی برای موفقیت پایدار ایجاد میکند.
مطلب کامل این گزارش را از اینجا بخوانید.