زمان مطالعه: 2 دقیقه

متریکس که پلتفرم تحلیل تبلیغات موبایلی و رفتار کاربران است در پی قطعی و محدودیت سراسری اینترنت و فیلترینگ برنامه‌ها گزارشی منتشر کرده است که گزیده‌ای از این گزارش را در ادامه می‌خوانید.

دقت کنید که داده‌های این گزارش مربوط به بازه‌ی ۱ شهریور تا ۳۰ مهر است و قطعی و فیلترینگ اینترنت، مابین این بازه یعنی حدودا اوایل مهرماه اتفاق افتاده است.همچنین برای اینکه داده‌ها و آمار و ارقام موجود در این گزارش برایتان مفهوم‌تر باشد، بهتر است بدانید که متریکس مجموع آمارهای ماه شهریور و مهر ۱۴۰۱ را ۱۰۰% در نظر گرفته و براساس آن نسبت‌ها را شرح داده و به مقایسه‌ی آمار ماه شهریور و مهر پرداخته است؛ این اقدام در راستای حفظ امنیت اطلاعات کاربرانمان انجام شده است. جامعه‌ی آماری این گزارش نیز شامل ۴۹۰ اپلیکیشن است که ۷۴ درصد آن را اپ‌های برنامه و ۲۶ درصد مابقی آن را اپ‌های بازی تشکیل داده‌اند.

در نمودارهای زیر نمودار مشکی‌رنگ مربوط به مهر و آبی مربوط به شهریور ماه است.

تغییرات نصب به تفکیک اپ استور

گزارش متریکس از تاثیر محدودیت‌های اینترنت بر عملکرد اپلیکیشن‌ها و اپ‌استورها 2

با توجه به فیلترینگ گوگل پلی در مهرهام، تعداد نصب از طریق این اپ استور کاهش چشمگیر داشته و این اختلاف به اپ‌استورهای ایرانی و دانلود مستقیم منتقل شده

سهم شبکه های تبلیغاتی

گزارش متریکس از تاثیر محدودیت‌های اینترنت بر عملکرد اپلیکیشن‌ها و اپ‌استورها 3

با توجه به اختلالات گوگل پلی و گوگل ادز، نصب از طریق تبلیغ گوگل ادز نزدیک به صفر شده است.

سهم نسبی از کاربران فعال در برنامه‌ها

گزارش متریکس از تاثیر محدودیت‌های اینترنت بر عملکرد اپلیکیشن‌ها و اپ‌استورها 4

رشد جالب توجه کاربران فعال اپلیکیشن‌های شبکه‌های اجتماعی

سهم نسبی از کاربران فعال در بازی‌ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 4 =