ملّیگلد با کمپین گیمیفیکیشن «گنج طلایی اینجاست!» بیش از ۱۰ میلیون بازدید در شبکههای اجتماعی به دست آورد

فهرست مطلب
ملّیگلد از ۹ تا ۲۴ مهر ۱۴۰۴ کمپین تعاملی «گنج طلایی اینجاست!» را با هدف افزایش آگاهی از برند و جلب مشارکت ارگانیک کاربران در شبکههای اجتماعی اجرا کرد. این کمپین در سه فاز طراحی شده بود و با انتشار ویدیوهایی از سرنخ گنجها در نقاط مختلف شهر، مخاطبان را به شرکت در بازی دعوت کرد. در پایان، قرعهکشی طلای ۵ گرمی میان فالوورهای صفحه اینستاگرام ملیگلد انجام شد و در مجموع، این کمپین بیش از ۱۰ میلیون بازدید در شبکههای اجتماعی بهدست آورد.
به گزارش دیام برد، ملّیگلد با هدف افزایش آگاهی از برند و ایجاد تعامل (engagement) ارگانیک با مخاطبان در شبکههای اجتماعی، کمپین گیمیفیکیشن «گنج طلایی اینجاست!» را از ۹ تا ۲۴ مهر ۱۴۰۴ اجرا کرد. این کمپین با استفاده از یک روایت بازیمحور با مفاهیمی مانند جستوجوی طلا و کشف گنج، حس ماجراجویی را در مخاطب ایجاد میکند که منجر به تعامل مستقیم با برند و افزایش فالوور در اینستاگرام میشود. روابط عمومی ملّیگلد اعلام کرد که در کمپین «گنج طلایی اینجاست!»، طلا فقط بهانهای برای ساختن همکاری و تعامل با مخاطب بود.
رسانههای این کمپین:
- اینستاگرام
- تلگرام
- توییتر

دریافت بیش از ۱۰ میلیون بازدید در شبکههای اجتماعی
به گفته روابط عمومی ملّیگلد استوریهای منتشر شده در صفحه اینستاگرام، باعث بازتاب گسترده، تعامل واقعی (Real Engagement) و افزایش فالوور ارگانیک شد. در طول این کمپین و در بازهٔ زمانی دو هفتهای، در مجموع بیش از ۱۰ میلیون بازدید درشبکههای اجتماعی به وجود آمد و بیش از ۲۰ هزار دنبالکننده جدید به صفحه ملّیگلد در اینستاگرام اضافه شد.
فاز اول: شروع روایت و ایجاد تعلیق در صفحه ملّیگلد
روابطعمومی ملّیگلد اعلام کرد که کمپین «گنج طلایی اینجاست!» در سه فاز اجرا شده است. در فاز نخست، هر گنج با یک استوری در صفحه رسمی اینستاگرام ملّیگلد معرفی شد. در این استوریها، سرنخهایی از محل گنجها منتشر میشد و کاربران با این سرنخها وارد مسیر کشف گنج میشدند.
فاز دوم: همکاری با اینفلوئنسرها و گسترش معما
در ادامه فاز اول، هر گنج به یکی از اینفلوئنسرها سپرده شد تا مسیر جستوجوی گنج را با انتشار پست روایت کند. در این ویدیوها، اینفلوئنسرها نیز به دنبال سرنخها و یافتن گنج رفتند و فرایند آن را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشتند. مخاطبان با دنبالکردن استوریهای صفحه ملّیگلد و پستهای اینفلوئنسرها، میتوانستند با جمعآوری سرنخها به محل گنج برسند.

فاز سوم: پیدا شدن گنج و بازتاب اجتماعی
در آخرین فاز این کمپین، ویدیو و استوریهایی از یافتن لحظه به لحظه طلاها توسط کاربران در صفحه اینستاگرام ملّیگلد منتشر شد. در پایان این کمپین نیز قرعهکشی ۵ گرمی طلا میان فالوورهای صفحه اینستاگرام ملّیگلد برگزار شد.
برای تعامل واقعی، طلا را از صفحه نمایش بیرون آوردیم
امین مستشار، راهبر خلاقیت ملّیگلد، درباره ایده کمپین «گنج طلایی اینجاست!» گفت: «ایده «نقشه گنج» از یک جمله ساده شروع شد: «بیایم واقعاً طلا قایم کنیم!». از همان لحظه، هدف ما این بود که مردم فقط بیننده یک تبلیغ نباشند، بلکه خودشان وارد ماجرا شوند. بیشتر کمپینهای گیمیفیکیشن این روزها به گردونههای شانس و قرعهکشی محدود شدهاند؛ تجربههایی که هیجان لحظهای میسازند، اما تعامل واقعی و احساسی با برند ایجاد نمیکنند.»

امین مستشار، راهبر خلاقیت ملّیگلد
امین مستشار در ادامه افزود: «ما در ملّیگلد برای خلق تعامل واقعی و Deep Engagement با کاربرانمان، تصمیم گرفتیم طلا را از صفحهی نمایش بیرون بیاوریم و به دنیای واقعی ببریم. میخواستیم به کاربرمان نشان دهیم که «طلای آنلاین» فقط یک عدد در سیستم نیست، بلکه واقعاً طلاست. چیزی که میشود لمسش کرد، دنبالش رفت و در مسیر رسیدن به آن، هیجان را تجربه کرد.»
مطالب پیشنهادی