لینک ترکر؛ ابزار جدید ملیپیامک برای ردیابی و شناسایی کلیککنندگان لینک پیامک
فهرست مطلب
پلتفرم ملی پیامک که در زمینه سامانه پیامکی خدمات ارائه میدهد، مرداد ماه امسال ابزاری را معرفی کرده که کاربران با استفاده از آن قادر خواهند بود کلیککنندگان لینک پیامک انبوه تبلیغاتی را شناسایی کنند؛ این موضوع به کسبوکارها کمک خواهد کرد تا کلیک کنندگان را شناسایی کرده و برای آنها پیامکهای هدفمند بیشتری ارسال کنند و از سوی دیگر برای بهینه کردن نتایج، متن پیامکی بهتری را برای آن دستهای که روی لینک کلیک نکردهاند، در نظر بگیرند.
ملی پیامک ادعا میکند که کاربران با استفاده از لینک ترکر گزارش کامل و تحلیلی از زمان مشاهده لینک، موقعیت مکانی افراد، سیستم عامل و… را دریافت و با استفاده از آن میتوانند کمپین تبلیغاتی خود را بهینه کرده و بیشترین بازدهی را دریافت کنند و در واقع به صورت هوشمند متن ارسالی خود را برای هر شماره موبایل شخصیسازی کنند با این هدف که کمپینهای تبلیغاتی به صورت موثرتر اجرا شده و در هزینه کسبوکارها با ردیابی کلیکرهای لینک پیامک صرفهجویی شود.
عملکرد این ماژول به این صورت است که سیستم به طور خودکار لینک کوتاه در ازای هر شماره موبایل برای آدرس وارد شده شما ایجاد میکند و در متن پیامک قرار میدهد و سپس با توجه به لینک اختصاصی هر کاربر گزارش کاملی از کلیک کنندگان بر روی لینک در قالب یک فایل اکسل به کاربر ارائه میکند.
چرا باید از لینک ترکر استفاده کرد؟
فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات خود قصد ارسال یک پیامک تبلیغاتی به ۱۰ هزار شماره را دارد و یک پیامک حاوی لینک محصول موردنظر را برای آنها ارسال میکند. پس از اتمام کمپین اگر مسئول تبلیغات هیچ اطلاعاتی از رفتار مخاطبان در برخورد با آن پیامک تبلیغاتی نداشته باشد، هیچ ایدهای برای بهبود روند تبلیغاتی نخواهد داشت. اما اگر مطلع باشد که ۳۰۰۰ نفر بر روی لینک کلیک کردهاند و بتواند لیست شماره موبایلهایی که بر روی لینک پیامک کلیک کردهاند را از پنل ملی پیامک دریافت کند، در کمپینهای بعدی برای کلیکرها آفرهای جذابتری در راستای پیامک قبلی ارسال میکند و در مقابل هنگام ارسال پیامک مجدد به ۷۰۰۰ نفری که کلیک نکردهاند، موضوع و محتوا را به گونهای تغییر میدهد تا بتواند نظر آنها را هم جلب کند.
مزایا و قابلیتهای استفاده از لینک ترکر
قابلیتهای لینک ترکر
۱. کوتاه کردن لینک پیامک تبلیغاتی
۲. امکان ارسال پیامک شخصیسازی با نام، نام خانوادگی و هر متغیر دیگری از مخاطبین
۳. امکان گزارش کلی و جزبهجز از وضعیت ارسال و تحویل پیامک و کلیک/عدم کلیک مخاطب بر روی لینک تبلیغات
۴. نام کشور و شهر بازدیدکننده یا همان مخاطب کلیککننده
۵. شناسایی سیستم عامل و مرورگر و دیوایس مخاطب کلیک کننده
۶. امکان حذف عبارت https:// و http:// از ابتدای لینک، برای کوتاهتر شدن لینک پیامک و کمتر شدن تعداد کاراکترهای پیامک
۷. ایجاد لینک منحصربهفرد برای هر شماره موبایل
۸. محاسبه تعداد کلیکی که بر روی یک لینک انجام شده است
۹. ارائه نمودار اجمالی تعداد کلیک بر حسب روز
۱۰. امکان درج utm و ارائه گزارش تفکیکی ازsourceهای ورودی
مزایای استفاده از ملی پیامک برای کاربران و دیجیتال مارکترها
ملیپیامک ویژگیهای سامانه پیامکی خود را اینگونه برمیشمارد:
۱. ارتباط با مشتریان بدون نیاز به آنلاین بودن مشتری
۲. امکان تبلیغ مکان محور بر اساس محله، منطقه، کدپستی، ارسال از روی نقشه گوگل و دکلهای ایرانسل و همراه اول
۳. امکان تبلیغ با تفکیک سن و جنسیت، اصناف و مشاغل
۴. امکان تبلیغ با تفکیک پیش شماره موبایل مخاطب
۵. ارائه سیستم بررسی اصالت کالا و قرعهکشی (ملی پیامک در رابطه با سیستم قرعهکشی پیامکی، سابقا با شرکتهایی همچون کویرتایر، سان استار، سانینس، شرکت شهاب، بستنی دایتی و… همکاری داشته است)
۶. ارائه سیستم پاسخگویی خودکار به پیامکهای ارسالی از سمت کاربران به پنل (این ویژگی در داخل پنل، از ابزارهای متفاوتی مانند “منشی پیامکی”، “تحلیلگر”، “منشی هوشمند”، “کد دهی”، “شماره دهی” و… انجامپذیر است و برحسب نیاز کسبوکار مورد استفاده خواهد بود.)
۷. ایجاد دفترچه تلفن مشتریها (با امکان گروهبندی)
۸. عضویت خودکار مشتریان در دفترچه تلفن و ثبت و ذخیره شماره موبایل مشتریان در پنل پیامکی
۹. امکان ارسال پیامکهای مناسبت و یادآوری پیامکی
۱۰.امکان برگزاری نظرسنجی پیامکی به همراه نمودار
۱۱.امکان برگزاری مسابقه پیامکی
۱۲.امکان ارسال پیام صوتی به ۲ حالت متنی و فایلی (تبدیل متن به گفتار و آپلود فایل صوتی دلخواه)
۱۳.امکان اتصال سامانه پیامکی به سیستم، نرم افزار، وبسایت، CRM و اپلکیشن موردنظر کاربر
۱۴.ارائه نمونه کد برای بیش از ۱۴ زبان برنامهنویسی مانند PHP، پایتون و… جهت ارسال پیامک از طریق وبسرویس پیامکی
۱۵.ارائه بیش از ۳۰ افزونه پیامکی برای وردپرس، جوملا، اپن کارت و…
جهت استفاده از این ابزار کاربران به طور کلی برای دو مورد، باید هزینه پرداخت کنند:
۱.خرید پنل پیامکی (هزینه فعلی بسته موردنیاز بین ۱۲۹ هزار تومان تا ۸۲۰ هزار تومان)
۲.هزینه ارسال هر پیامک (برای هر پیامک فارسی تک بخشی بین ۷۸ تا ۱۲۰ تومان)