
۴۰ درصد محتواهای منتشر شده درباره سامانههای آنلاین فروش بیمه مربوط به «تبلیغات و بازاریابی» بوده است


فهرست مطلب
طبق گزارش مشترک دیام برد و لایفوب از وضعیت پلتفرمهای فروش بیمهآنلاین در سال ۱۴۰۳، «ازکی»، «بیمه دات کام» و «بیمه بازار» از نظر میزان محتوا و تعداد کاربران در رتبههای نخست قرار دارند. ازکی در شبکههای اجتماعی فعالتر است، در حالیکه بیمه دات کام نسبت به حجم محتوایش، کاربران بیشتری جذب کرده است. نظرات کاربران نشان میدهد ازکی-بیمیتو و اسنپ بیمه بیشترین رضایت را دارند، در حالیکه بیمه دات کام، دال و بیمه بازار با نقدهای منفی بیشتری مواجهاند. همچنین، با وجود دنبالکنندههای کمتر، کاریزما بیمه و اسنپ بیمه تعامل بالاتری در اینستاگرام دارند.
آمارهای این گزارش نشان میدهد که در بخش مقایسه میزان محتوا و کاربر پلتفرمهای فروش بیمه، «ازکی»، «بیمه دات کام» و «بیمه بازار» با بیشترین تعداد کاربر و حجم بالای محتوا در صدر قرار دارند. «ازکی» از نظر انتشار محتوا در بستر شبکههای اجتماعی پیشتاز بوده، در حالی که بیمه داتکام از نظر تعداد کاربران نسبت به محتوا عملکرد بالاتری داشته است. پلتفرم هایی مانند «کاریزما بیمه» و «بیمه با ما» به دلیل حجم محتوا و کاربران کم در این نمودار قرار نگرفتند.
تبلیغات یا نظرات واقعی کاربران؟
بررسی نظرات کاربران ایکس در خصوص پلتفرم های فروش بیمه نشان میدهد که پلتفرمهایی مانند «ازکی-بیمیتو» و «اسنپ بیمه» با درصد بالای نظرات مثبت، عملکرد بهتری در جلب رضایت کاربران داشتهاند.
از سوی دیگر درصد محتوای منفی «بیمه دات کام»، «دال» و «بیمه بازار» نسبت به میزان محتوای مثبت آنان بیشتر است باید توجه داشت که در برخی پلتفرمها درصد قابل توجهی از محتواهای مثبت به دلیل تبلیغات در این بستر است.
تبلیغات در صدر؛ مسائل فنی و تجربه کاربری در حاشیه
نتایج تجزیه و تحلیل لایف وب و دیام برد نشان میدهد که ۴۰ درصد محتواهای منتشر شده درباره سامانههای آنلاین فروش بیمه مربوط به «تبلیغات و بازاریابی» بوده و بعد از آن «خدمات بیمه و مسائل مالی» با ۲۲ درصد فراوانی در رتبه دوم قرار دارد. در ادامه، محورهای «عملکرد سامانههای موجود و فرآیندهای داخلی» و «تجربه کاربری و تعامل با مشتریان» با سهم ۱۵درصد، مشکلات فنی و کیفیت تعاملات را به عنوان چالشهای این حوزه مطرح میکنند.
کاریزما بیمه، کم تعداد ولی پرانرژی
بررسی صفحات اینستاگرامی پلتفرم های فروش بیمه نشان میدهد که «ازکی»، «بیمه دات کام» و «بیمه بازار» بیشترین تعداد دنبالکننده را دارند. این پلتفرمها موفق شدهاند در جذب فالوور عملکرد خوبی داشته باشند اما برخی از پلتفرم ها همچون «کاریزما بیمه» و «اسنپ بیمه» با وجود تعداد فالوور کمتر، میانیگن لایک بیشتری دارند.
این گزارش آغاز همکاری مشترکی است که قرار است از این پس بهصورت ماهانه ادامه داشته باشد. در این سری گزارشها، دو مجموعه با تمرکز بر تحلیل بازارهای مختلف، به بررسی روندها و رقابتها در بازارهای مختلف خواهند پرداخت.
لایفوب یک پلتفرم تحلیل داده است که به پایش، رصد و تحلیل فضای مجازی و رسانههای مختلف میپردازد.
مطالب پیشنهادی

تجربه ۱۰+ ساله سعادت رنت در صنعت اجاره خودرو در ایران و خاورمیانه
