زمان مطالعه: < 1 دقیقه

یکی از نقاط تاریک مارکتینگ، فراد یا همان تقلب در تبلیغات است. Junipier Research گزارشی درباره هزینه‌کرد تبلیغات و تاثیر آن بر بودجه کمپین‌های تبلیغاتی منتشر کرده است.

Junipier Research یک موسسه تحقیقاتی در زمینه تکنولوژی، ارتباطات، مخابرات و تبلیغات است. در آخرین گزارشی که از این موسسه در زمنینه مارکتینگ منتشر شد، به موضوع تبلیغات فراد و تبعات مالی آن پرداخته است.

تبعات مالی تقلب‌ها تا کجا پیش‌می‌رود؟

بر اساس یافته‌های این موسسه در سال جاری ۸۴ میلیون یا به عبارتی ۲۰ درصد از کل هزینه‌کرد تبلیغات آنلاین، بوسیله Fraud دور ریخته شد. پژوهش عمقی Junipier Research نشان می‌دهد تا سال ۲۰۲۸، این رقم تا ۱۷۰ میلیارد هم می‌رسد.

این مطالعه در ۴۵ کشور و هشت منطقه، از سال ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۸، بیش از ۷۸ هزار و هفتصد داده ‌جمع‌آوری کرده است. نتایج این تحقیق شامل موارد زیر می‌شود:

  • در سال جاری، ۲۲ درصد از بودجه‌ای که برای تبلیغات آنلاین تعیین شده بود، صرف فراد شد.
  • ۳۰ درصد از هزینه تبلیغات گوشی هوشمند در سال ۲۰۲۳ صرف فراد شد
  • پلتفرم‌های کاهش تقلب، می‌توانند سالانه ۲۳ میلیارد از هزینه تبعات فراد را بازیابی کنند

پلتفرم‌های کاهش تقلب

بخشی از این پژوهش به راه‌های پیشگیری از ضررهای مالی فراد پرداخته است. تاکنون تکنولوژی‌هایی برای متوقف کردن این تبلیغات و بازیابی هزینه‌های صرف شده برای آن توسعه یافته‌اند. این پلتفرم‌ها با ردیابی فراد و اقدامات پیشگیرانه‌ای همچون بلاک کردن آن می‌توانند از کمپین‌های تبلیغاتی و بودجه‌ای که صرف آن‌ها می‌شود محافظت کنند.

پلتفرم‌های تشخیص فراد با ردیاب و تشخیص عامل تقلب، ترافیک دروغین، ایمپرشن ساختگی، کلیک و نرخ تبدیل تقلبی از ادامه کار تقلب در حوزه مارکتینگ پیشگیری کنند.

گزارش کامل این پژوهش را از اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *