زمان مطالعه: 3 دقیقه

آیتول که یک سامانه و ابزار برای استعلام و پرداخت آنلاین بدهی خودرو، عوارض سالیانه خودرو، بیمه و … است به تازگی گزارشی منتشر کرده و در این گزارش سالانه، درباره این برند، زیرمجموعه‌های آن، خدمات و تغییراتی که این برند داشته صحبت کرده است. این نخستین گزارش سالانه آیتول است که به صورت عمومی، جهت شفاف‌سازی فعالیت‌های این برند و پاسخ به پرسش‌های کاربران، فعالان صنفی و صنعت منتشر شده است.

آیتول، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۸ به عنوان درگاه ورودی سرویس‌های تجمیع شده خودرویی آغاز کرد. این سامانه فعالیت خود را با سرویس استعلام و پرداخت عوارض الکترونیک آزادراهی کشور، شروع کرد و در طول یک سال به ترتیب، امکان پرداخت عوارض ورود بـه محدوده‌های ترافیکی تهران، عـوارض سالیانه و خلافی و عوارض پارک حاشیه چندین اسـتان نیز به سامانه افزوده شـد.

در این مطلب شما بخش‌های برگزیده و مهم این گزارش را از نگاه دی‌ام برد می‌خوانید. در صورت تمایل به مطالعه بیشتر اینجا کلیک کنید.

خدمات سامانه آیتول

  • پرداخت عوارض خودرو
  • بیمه خودرو و موتور سیکلت
  • خدمات غیرحضوری خودرو شامل معاینه فنی، تعویض پلاک و ترخیص خودرو

هدف آیتول این است که به تمام نیازهای خودرویی کاربران پاسخ دهد.

گزارش سالانه ۱۴۰۰ آیتول منتشر شد. «سهم ۱۶ درصدی آیتول از بازار فروش آنلاین بیمه» 2

  • سهم بازار فروش آنلاین بیمه در ایران 2 تا 2,5٪ است.
  • 504 هزار خودرو در سال 1400 بیمه آنلاین خریداری کردند.
  • سهم آیتول از بازار آنلاین بیمه در شروع سال 1400 ،1,2٪ بود.
  • سهم آیتول از بازار آنلاین در پایان سال 1400 ،1۶٪ بود.
بخوانید  لزوم فعالیت جدی در توییتر برای کسب‌وکارها در سال ۱۴۰۱، از زبان متخصصین!

عوارض سالانه خودرو

گزارش سالانه ۱۴۰۰ آیتول منتشر شد. «سهم ۱۶ درصدی آیتول از بازار فروش آنلاین بیمه» 3

در سال 1400، 45 میلیارد تومان عوارض سالانه توسط آیتول پرداخت شده است که آیتول ۲۱ درصدی از سهم پرداخت آنلاین عوارض سالانه خودرو را از آن خود کرده است.

گزارش سالانه ۱۴۰۰ آیتول منتشر شد. «سهم ۱۶ درصدی آیتول از بازار فروش آنلاین بیمه» 4

۱۱ درصد از سهم پرداخت آنلاین عوارض آزادراهی کشور متعلق به آیتول بوده است.

طرح ترافیک

گزارش سالانه ۱۴۰۰ آیتول منتشر شد. «سهم ۱۶ درصدی آیتول از بازار فروش آنلاین بیمه» 5

رشد ۴۰ درصدی آیتول در ارائه طرح ترافیک!

اندازه بـازار طرح ترافيك در سال ۱۴۰۰ برابر با ۳۶۰ میلیارد تومان بـوده كـه تمـام ايـن مبلـغ بـه طور آنلاين پرداخت شده اسـت. در سال ۱۴۰۰، ۱۶۷ هزار خودرو از طریق آیتول طرح ترافیک دریافت کردند. ۹۶۸ هزار خودرو در سال ۱۴۰۰ در آیتول حداقل یک تراکنش داشته‌اند که ۳۸۸ هزارتای آن در سال ۱۴۰۰ اضافه شده‌اند.

مقایسه آمار جهانی فروش آنلاین بیمه

گزارش سالانه ۱۴۰۰ آیتول منتشر شد. «سهم ۱۶ درصدی آیتول از بازار فروش آنلاین بیمه» 6

تعامل کاربران با آیتول

گزارش سالانه ۱۴۰۰ آیتول منتشر شد. «سهم ۱۶ درصدی آیتول از بازار فروش آنلاین بیمه» 7

آیتول در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۹۰۰ هزار نصب جدید گرفت تا مجموع نصب‌های آن به ۱ میلیون و سیصد هزار برسد.

تعامل کاربران با وبسایت آیتول

گزارش سالانه ۱۴۰۰ آیتول منتشر شد. «سهم ۱۶ درصدی آیتول از بازار فروش آنلاین بیمه» 8

در سال ۱۴۰۰ نزدیک به ۷.۵ میلیون کاربر از وبسایت آيتول بازدید کرده‌اند.

گزارش سالانه ۱۴۰۰ آیتول منتشر شد. «سهم ۱۶ درصدی آیتول از بازار فروش آنلاین بیمه» 9

۳۵ درصد کاربران را خانم‌ها تشکیل می‌دهند.

سرویس کارپرداز آیتول

کارپرداز بـه عنوان بازوی لجسـتیک گروه آیتول در زمسـتان سـال ۱۳۹۹ متولد و سرویس‌های تعویض پلک، ترخیص خودرو و معاینـه فنـی را بـه کاربران ارائه کرد.

مخاطبان کارپرداز

گزارش سالانه ۱۴۰۰ آیتول منتشر شد. «سهم ۱۶ درصدی آیتول از بازار فروش آنلاین بیمه» 10

تبلیغات و بازاریابی

گزارش سالانه ۱۴۰۰ آیتول منتشر شد. «سهم ۱۶ درصدی آیتول از بازار فروش آنلاین بیمه» 11

نسبت دیده شدن برند آیتول در ۶ ماه پایانی سال 1400، نسـبت بـه ۶ ماه ابتدای سـال، ۳۵٪ افزایش یافته اسـت.

گزارش سالانه ۱۴۰۰ آیتول منتشر شد. «سهم ۱۶ درصدی آیتول از بازار فروش آنلاین بیمه» 12

تغییر هویت بصری آیتول

گزارش سالانه ۱۴۰۰ آیتول منتشر شد. «سهم ۱۶ درصدی آیتول از بازار فروش آنلاین بیمه» 13

نسخه کامل گزارش را اینجا بخوانید.

28854

1 کامنت برای “گزارش سالانه ۱۴۰۰ آیتول منتشر شد. «سهم ۱۶ درصدی آیتول از بازار فروش آنلاین بیمه»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.