گزارش هاباسپات از وضعیت مارکتینگ در سال ۲۰۲۳ در جهان: کماکان ویدیو مارکتینگ با اختلاف ترند اول است
فهرست مطلب
هاب اسپات در گزارشی به وضعیت بازاریابی در سال ۲۰۲۳ پرداخته است و تلاش کرده است تا با انجام نظرسنجیهایی در بین مارکترها ترندهای روز و تغییرات این صنعت را در این سال ارزیابی کند. این گزارش به سرفصلهایی مانند بزرگترین تغییرات صنعت مارکتینگ در سال ۲۰۲۳، بنچمارکها، ترندهای بازاریابی محتوایی و شبکههای اجتماعی، ویدیو مارکتینگ و ایمیل مارکتینگ پرداخته است.
به گزارش دیام برد، در همین ابتدای کار، هاباسپات در این گزارش مهمترین و اساسیترین تغییر مارکتینگ در سال ۲۰۲۳ را هوش مصنوعی معرفی کرده و این فناوری را تحولی بزرگ دانسته است.
گزارش کامل را از اینجا دانلود کنید.
هاب اسپات در بخشی از این گزارش به مهمترین معیارها و KPIهای بازاریابی پرداخته است و با تاکید بر اینکه انتخاب معیارها و KPI برای کسبوکار، بخش مهمی از اندازه گیری عملکرد بازاریابی است، اشاره کرده است که ۴۰ درصد از مارکترهای شرکتکننده در این پژوهش فروش را مهمترین معیار دانستهاند. در رتبههای بعدی ۳۲ درصد وبترافیک، ۳۰ درصد تعامل سوشال، ۲۹ درصد کانورژن ریت را حائز اهمیت دانستهاند.
دریای مواج بازاریابی در شبکههای اجتماعی
هاب اسپات در ادامه به بازاریابی شبکههای اجتماعی پرداخته و اشاره کرده است حتی اگر استراتژی چیدن در این کانال آسان باشد، بازاریابی شبکههای اجتماعی همیشه راهی مستقیم برای رشد فروش و رسیدن به مخاطب جدید نیست. به ویژه در شبکههای اجتماعی ارگانیک، کسبوکارها همیشه باید با الگوریتمهایی پیش بروند که قاعده و چارچوب همیشگی ندارند و کاملا محتمل است که دو پست مشابه در روز مختلف اثر کاملا متفاوتی داشته باشد.
در واقع مارکترهای شرکت کننده در این پژوهش اعلام کردهاند که بزرگترین چالشهای شبکههای اجتماعی برای آنها ایجاد مداوم محتوای جذاب و به دست آوردن و حفظ فالوورها، دستیابی به مخاطبان هدف، ایده برای تولید محتوای جدید و همراستا شدن با روندها و اندازهگیری ROI بوده است.
جالب است که چالشهای ذکر شده در این نظرسنجی وزن یکسانی داشتهاند و هرکدام سهمی بین ۱۹ تا ۲۲ درصد داشتهاند.
تیکتاک شاه جدید شبکههای اجتماعی
این گزارش در ادامه اشاره کرده است که ترند فعلی شبکههای اجتماعی ویدیوهای کوتاه هستند که هرچند اینستاگرام با اضافه کردن ریلز تلاشی برای تسخیر صدر جدول کرده است اما تیک تاک همچنان رهبر حاکم این بازار است و با الگوریتم بسیار دقیق و هدفگذاری صحیح بینندگان را میخکوب خود نگه میدارد و همین موضوع تیکتاک را به یک پلتفرم تبلیغاتی عالی برای کسبوکارها تبدیل میکند.
۴۲ درصد از مارکترهای شرکتکننده در این نظرسنجی هم اعلام کردهاند که در حال حاضر از تیکتاک استفاده میکنند و بیشتر از نیمی از آنها یعنی ۵۶ درصد اعلام کردهاند که قصد دارند در سال جاری بودجه بیشتری را به این پلتفرم اختصاص بدهند. ۲۶ درصد گفتهاند که قصد دارند برای مارکتینگ در سال جاری از این پلتفرم استفاده کنند و ۱۶ درصد هم اعلام کردهاند که در بین شبکههای اجتماعی برای تیکتاک هزینه بیشتری خواهند کرد.
ویدیو مارکتینگ رو به ترند شدن
هاباسپات در گزارش خود با اشاره به اینکه مردم بیشتر از هر زمانی درحال تمایل نشان به تماشای ویدیو هستند اشاره کرده که با توجه به ترند رو به رشد ویدیو مارکتینگ، مارکترهای بیشتری در حال خرج کردن بودجه خود روی این کانال تبلیغاتی هستند. در واقع مارکترهای شرکت کننده در این نظرسنجی از بین ۶ فرمت مورد پسند خود برای سرمایهگذاری و خرج کردن پول در سال جاری بیشتر از سایر قالبها ویدیو را انتخاب کردهاند. آنها همچنین اشاره کردهاند که در سال ۲۰۲۳ نسبت به سال قبل بودجه تبلیغاتی ویدیو مارکتینگ را بیشتر از قالبهای دیگر افزایش دادهاند.
متن کامل این گزارش را در اینجا بخوانید.