لانچ
گزارش‌ها اخبار
با هدف تعامل با مخاطبان، فروش محصولات و دیده شدن برند

رامک کمپین گیمیفیکیشن «۷ ثانیه طلایی» را با ۳ میلیون بازدید در ایکس اجرا کرد

ترانه رسولیان ترانه رسولیان
اردیبهشت ۲۰, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رامک کمپین گیمیفیکیشن «۷ ثانیه طلایی» را با ۳ میلیون بازدید در ایکس اجرا کرد

 رامک با هدف تعامل با مخاطبان، فروش بیشتر محصولات و دیده‌شدن برند، کمپین گیمیفیکیشن خود را در تاریخ ۱۸ فروردین ماه اجرا کرد. این کمپین در بستر ایکس (توییتر سابق) منتشر شد و به گفته این برند حدوداً ۳ میلیون بازدید دریافت کرده است اما به نسبت بازدیدهای دریافتی، نرخ واکنش و مشارکت مخاطبان در این کمپین کم بوده است.

 به گزارش دی‌ام برد، رامک کمپین خود را در فضای ایکس باهدف فروش بیشتر، دیده‌شدن برند و تعامل با کاربران؛ با استفاده از روش گیمیفیکیشن اجرا کرد. کاربران با باز کردن درب محصول در کمتر از ۷ ثانیه و ارسال ویدئو در کوت توییتر، امکان مشارکت در این کمپین را داشتند. رامک برای برندگان این بازی ۷۰ شمش طلای یک گرمی به‌عنوان جایزه در نظر گرفته است.

رامک کمپین گیمیفیکیشن «۷ ثانیه طلایی» را با ۳ میلیون بازدید در ایکس اجرا کرد 1

کمپین « ۷ ثانیه طلایی» رامک

نرخ تعامل پایین‌تر از انتظار

 کمپین تبلیغاتی رامک در قالب تصویر گرافیکی و با عنوان «۷ ثانیه طلایی» در بستر توییتر اجرا شد و به گفته این برند، توانست حدود ۳ میلیون بازدید کسب کند. با وجود تعداد بالای بازدید، سطح مشارکت مستقیم کاربران (نظیر لایک، کوت و بازنشر) نسبتاً پایین بوده است؛ به‌طوری‌که تنها ۷۱۲ لایک، ۲۱۲ کوت، ۲۱۴ بازنشر و ۲۵۵ ذخیره به ثبت رسید. بااین‌حال، نرخ بازنشر و ذخیره محتوا، شاخصی از دریافت مثبت پیام کمپین و تشویق کاربران به اشتراک‌گذاری تلقی می‌شود.

 طبق اعلام برند رامک، گرچه وایرال شدن محتوا (رد و بدل شدن محتوا بین کاربران) در سطح پایینی قرار داشته، اما میزان تولید محتوای مرتبط از سوی کاربران، نشان از مشارکت آن‌ها است. تحلیل احساسات نشان می‌دهد که ۷۴ درصد واکنش‌ها مثبت بوده و این موضوع بیانگر دستیابی نسبی برند رامک به هدف جذب مخاطبان است.

تضاد در واکنش کاربران: از مشارکت بازی‌محور تا بازتاب نارضایتی

 به گفته برند رامک، تحلیل واکنش‌های کاربران نشان می‌دهد که بخش زیادی از پیام‌ها با محوریت «اشتیاق برای شرکت در چالش»، «بیان طنزآمیز در مورد جایزه» و «روایت تلاش‌های فردی برای برنده‌شدن» منتشر شده است. این دسته از واکنش‌ها حاکی از شکل‌گیری نوعی تعامل مبتنی بر بازی میان بخشی از مخاطبان کمپین است.

در مقابل، پیام‌هایی با مضامینی همچون «تردید نسبت به صداقت برند»، «انتقاد از کیفیت بسته‌بندی محصولات» و «برداشت ضدتبلیغ از کمپین» نیز مشاهده شد. اگرچه این گروه از پیام‌ها از نظر تعداد در اقلیت قرار دارند، اما از نظر شدت لحن و عمق انتقادها، می‌توانند نشانگر آسیب‌پذیری برند در مواجهه با بازخوردهای منفی باشند.

 به بیانی دیگر عده‌ای از مخاطبان، این کمپین را فرصتی برای بیان تجربه‌های منفی و اعلام نارضایتی خود از این برند دیده‌اند.

به اشتراک بگذارید:
ترانه رسولیان
ترانه رسولیان
نظرات

در حال بارگیری کپچا...