زمان مطالعه: 4 دقیقه

فلایتیو پلتفرم گردشگری و خرید آنلاین بلیط خلاصه عملکرد سال ۱۳۹۹ را با مروری به ۵ سال اخیر فعالیت‌های خود را در قالب گزارشی منتشر کرده است که در ادامه نکات مهم این گزارش را از نگاه دیجیتال مارکتینگ دی‌ام برد می‌خوانیم.

با شیوع ویروس کرونا در سال‌های اخیر صنعت گردشگری دست‌خوش تغییرات و رکودهای فراوانی شد، لغو پروازها و رزرواسیون هتل‌ها باعث شد تا حجم مبلغ استرداد شده فلایتیو به رقمی بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان برسد. چندین ایرلاین بین‌المللی عملیات خود را متوقف کردند و حتی چندین کسب‌و‌کار گردشگری در اندازه‌های مختلف در داخل کشور هم مجبور به تعطیلی شدند.

امروز در حال گذر از ویروس کرونا هستیم. با شروع واکسیناسیون و آرمش روانی حاصل از این پروسه برای جامعه، حجم پروازهای داخلی و خارجی هر روز در حال افزایش است و از تیرماه ۱۴۰۰ تا آبان ۱۴۰۰ حجم پروازهای خارجی بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است. این مسئله فلایتیو را ترغیب کرد تا گزارشی از عملکرد در سال ۱۳۹۹ منتشر کند تا فعالان صنعت گردشگری، فعالان رسانه و استارت‌آپ‌ها تصویری کامل‌تر از رویدادهای سال ۱۳۹۹ داشته باشند.

گزارش فلایتیو علاوه‌بر مرور عملکرد سال ۱۳۹۹، درباره روند بازسازی برند (Rebranding) و همچنین رشد ۵ ساله این شرکت توضیح داده است. فلایتیو با مد نظر گرفتن کهن‌الگوی کشف‌کننده، از مفهوم سفر دو برداشت اصلی را در نظر دارد، یکی به معنای سفر بیرونی و گردشگری، و دیگری سفر درونی و شناخت بهتر خود و دنیای پیرامون. بر این مبنا، شعار هویتی یا تگلاین این شرکت، عبارت «دنیات رو کشف کن» است.
مهم‌ترین مسائلی که فلایتیو در گزارش خود به آن‌ها پرداخته، تاثیر کمپین ری‌برندینگ بر رشد فلایتیو با وجود بحران همه‌گیری، همچنین چگونگی رفتار کاربران این آژانس آنلاین گردشگری به‌ویژه در دوران کرونا است.

وضعیت SEO فلایتیو

  • تعداد کلمات رقابتی که فلایتیو در آن‌ها رتبه ۱ تا ۳ را دارد:

  • افزایش نرخ کلیک از ۶ به ۴۳ پس از ری‌برندنیگ

البته این افزایش شدید CTR احتمالا ناشی از این است که قبل از ری‌برندینگ فلایتیو روش کلیدواژه برند خود google ad بیشتری داشته و سهم کلیک روی نتیجه ارگانیک این برند را می‌گرفته. چرا که چنین اختلافی روی CTR کلمه برند دلیل دیگری نمی‌تواند داشته باشد و در حالت عادی دور از انتظار است.

  • ۳.۵ برابر شدن Impression فلایتیو در کلیدواژه‌های رقابنی در گوگل

مجله فلایتیو هم نزدیک به ۲هزار محتوا دارد.

وضعیت پیج اینستاگرام فلایتیو

افزایش تقریبا دوبرابری در شاخص‌های Engagement، Impression و Follower مشاهده می‌شود که احتمالا ناشی از کمپین‌های درون شبکه‌های اجتماعی فلایتیو در برهه ری‌برندینگ است.

رفتار کاربران

  • توزیع جنسیتی کاربران فلایتیو

  • توزیع شهرها

بیشترین کاربران فلایتیو به ترتیب از تهران، مشهد، شیراز، اهواز، تبریز، کیش، اصفهان و بندرعباس هستند.

  • پیک تایم خرید بلیط

  • پیک تایم پروازها

  • شهرهای پرفروش در میان مقاصد خارجی

  • شهرهای پرفروش در میان مقاصد داخلی

  • محبوب‌ترین هتل‌های ایران

 

آمار رشد و فروش فلایتیو که در این گزارش مطرح شده حاکی از آن است که حجم فروش فلایتیو در سال ۱۴۰۰ از نظر تعداد مسافرین دوبرابر و از نظر رقم فروش ریالی سه برابر شده است.
افزایش پروازها به افزایش حجم عملیات فلایتیو منجر شده و تیم فلایتیو در زمان انتشار این گزارش ۱۶۳ نفر است و رشدی نزدیک به ۱۰ درصد را نسبت به سال گذشته شاهد بوده. از دیگر تغییرات ۱۴۰۰ تمرکز فلایتیو بر روی گسترش دانش از سفر از طریق محتوا و ایجاد همکاری‌ها و روایت‌های گسترده در شبکه‌های اجتماعی است. کانال‌های اجتماعی فلایتیو در سال ۱۴۰۰ رشدی چشم‌گیر را تجربه کردند و صفحه فلایتیو رشدی ۶۰ درصدی داشته است.

این گزارش بخش‌های دیگری نیز دارد که می‌توانید فایل کامل گزارش را در اینجا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید