پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها اصول و استراتژی بازاریابی

جلال روحانی معاون بازاریابی گروه مالی فیروزه: برخلاف تمام دنیا اجازه جنگ تبلیغاتی نداریم

مهسا بهادری مهسا بهادری
19 تیر 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه
جلال روحانی معاون بازاریابی گروه مالی فیروزه: برخلاف تمام دنیا اجازه جنگ تبلیغاتی نداریم
زمان مطالعه: 4 دقیقه

پنل گفتگوی الکام‌تاکز با عنوان «مدیریت برنامه‌های بازاریابی در بازار پر نوسان مالی» با حضور جلال احمدی به عنوان گرداننده و سخنرانان پنل برگزار شد.

جمال احمدی این پنل را با این پرسش شروع کرد: «شما پاسخ انتظارات کاربرها در این بازار پر نوسان بورس و سرمایه را چگونه ارائه می‌کنید؟ انتظار کاربران از محصولات دیجیتال چیست و دقیقا چه انتظاری از شما دارند؟»

محمد لطیفی مدیر مارکتینگ گروه مالی ترنج در پاسخ به این پرسش گفت: «ما دو سرویس به سرمایه‌گذاران ارائه می‌دهیم که یا از جنس کارگزاری هستند یا  در حوزه مدیریت مالی هستند. در بحث دسته‌بندی کارگزاری بحث اطمینان و اعتماد مطرح است اما تعهد بازدهی وجود ندارد. اما در پاسخ به این پرسش که کاربران بازار بورس و سرمایه چه انتظار مالی از ما دارند به حوزه مدیریت دارایی مرتبط می‌شود چون ما در این بخش مسئول بازدهی هستیم. یک بازدهی را به سرمایه‌گذاران پیشنهاد می‌دهیم و نسبت به بازگشت آن متعهد می‌شویم.»

او در پاسخ به بخش دوم این پرسش گفت: «با همان توضیحی که در ابتدا ارائه دادم، انتظار کاربران از سرویس سامانه معاملاتی، در دسترس بودن، ارائه بهترین سرویس، آسودگی فرآیند رجیستر و احراز هویت راحت است که باید به کاربران ارائه شود و این موضوعی است که آن‌ها از ما انتظار دارند.»

علی داداشیان مدیرمارکتینگ بیت‌پین در پاسخ به این پرسش که در بازار کریپتو، نوسانات به شدت بالا است، صرافی‌های آنلاین باید روی چه هدف‌هایی کار کنند که برای کسب‌وکارها و کاربران ریسک‌ساز نباشد گفت: «همانطور که گفتید بازار کریپتو بازار پر نوسان و متفاوتی است و نوسانات بازار به حدی است که امکان دارد کاربر متحمل ریسک‌های زیادی شود و عمدتا هم کسانی که در این حوزه فعالیت می‌کنند این موضوع را می‌دانند که ما در یک بستر بر پایه تکنولوژی و برای تکنولوژی کار می‌کنیم. از طرفی هم نمی‌خواهیم به کاربران بگوییم که حتما قرار است در این بازار سود کنند. به همین خاطر ما هیچ‌گاه در تبلیغاتمان چنین شعاری ندادیم، چون اعتبار خودمان زیر سوال می‌رود. به این ماجرا هم اشاره کنم که ما در بحث تبلیغات غالبا از جانب کاربران با مشکل مواجه نشدیم اما با رگولاتور به مشکل خوردیم»

برخلاف تمام دنیا اجازه جنگ تبلیغاتی نداریم

جلال روحانی معاون بازاریابی گروه مالی فیروزه درباره رگولیشن و مشکلاتی که ایجاد کرده گفت: «ما در وزرات‌ارشاد دفترچه‌ای با عنوان تبلیغات داریم که سال‌هاست یک‌سری قاعده و قانون ثابت دارد. به طور مثال ایران جزو معدود کشورهایی است که در آن اجازه جنگ تبلیغاتی وجود ندارد. از نکاتی که ما در ایران با آن مواجه هستیم این است که ایرانی‌ها به صورت قانونی از اجرای جنگ تبلیغاتی منع شده‌اند. به جز این موارد چند وقت پیش ما در ایران نامه‌ای دریافت کردیم که احتمالا جزو عجیب‌ترین نامه‌های دنیا محسوب می‌شود. ما یک محصول مالی به نام صندوق درآمد ثابت داریم که این صندوق‌ها سود بالاتری نسبت به بانک‌ها ارائه می‌دهند. نکته آن نامه این بود که سازمان رگولاتور گفته بود که سازمان‌ها حق ندارند برای معرفی این محصول از کلمه درآمد ثابت و سود ماهانه و صندوق درآمد ثابت استفاده کنند.»

لطیفی در پاسخ به این پرسش که آیا در این مدت و برای مواجهه با مسئله رگولاتور راهکاری پیدا کردید یا خیر گفت: «در این شش سالی که ما در بازار سرمایه حضور داریم، همواره تلاش کردیم تا به طور کلی، یک‌دسته از کلمات را به کار نبریم، مثلا ما همواره تلاش کردیم تا به جای کلمه سود از بازدهی استفاده کنیم و تعهدی ندهیم که نتوانیم به آن عمل کنیم. کاری که ما در ترنج انجام دادیم این بود که خودمان را درگیر بازی رگولاتور نکنیم و به جای استفاده از کلمه صندوق درآمد ثابت بگوییم بازدهی روزشمار بیش‌تر از سپرده بانکی یعنی درواقع برای مخاطب توضیح دادیم.»

به ما اجازه نصب بیلبورد داده نمی‌شود

داداشیان درباره محدودیت‌های تبلیغاتی گفت: «ما مانند دوستان به این شیوه با رگولاتور مواجه نشدیم و  به شیوه دیگری درگیر این ماجراییم به طور مثال ارشاد به ما اجازه نصب بیلبورد را نمی‌دهد و ما نمی‌توانیم تبلیغات ATL داشته باشیم و کماکان برای این ماجرا به دنبال یک راه حل هستیم.»

داداشیان درباره اجرای گیمیفیکیشن و ریسک‌های موجود در این حوزه گفت: «در بازار مالی قدمت یک برند، برای آن اعتبار به شمار می‌آید و چون بازار جدیدی است ما نمی‌توانیم روی این ماجرا مانور دهیم اما باید یک ارزش برای کاربرانمان بسازیم، به همین دلیل هم دائم راه‌های متفاوتی را امتحان می‌کنیم و حتی در اجرای کمپین‌های متعدد تلاش می‌کنیم تا کاربران را درگیر کنیم.»

او ادامه داد: «مسئله این است که ما در تمام کمپین‌هایی که برگزار می‌کنیم با حملات زیادی از جانب هکرها مواجه می‌شویم اما جرنی را به گونه‌ای طراحی می‌کنیم تا کمترین فراد و مشکل پیش بیاید.»

افزایش درآمد در کنار افزایش حجم کاربر

لطیفی به عنوان مدیر مارکتینگ گروه مالی ترنج درباره سهم پرفورمنس مارکتینگ در بازارهای مالی گفت: «این بحث در بازارهای مالی به صورت جدی اجرا می‌شود اما رویکرد آن شبیه دیگر بازارها نیست. همیشه اولویت درآمد را مدنظر داریم اما در این مسیر به دنبال افزایش حجم کاربر هستیم. صندوق ما نماد حجم بیشتر به اعضای ریسک بیشتر است که هر دو را با یکدیگر جلو می‌‌بریم و این ریسک را هم پذیرفته‌ایم.»

جلال روحانی معاون بازاریابی گروه مالی فیروزه درباره ریسک موجود در بازارهای مالی گفت: «۱۹ سال است که تیم‌ها و تحلیل‌های مختلفی را درون گروه مالی فیروزه داریم، اما از یک جا به بعد تصمیم گرفتیم این موضوعات را با بازار و کاربرانمان به اشتراک بگذاریم و ریسک و ریوارد این ماجرا را هم پذیرفتیم چرا که می‌دانیم به هر حال بازار مالی، بازار ریسک است.»

به اشتراک بگذارید:
مهسا بهادری
مهسا بهادری
نظرات

پلاتین