زمان مطالعه: 4 دقیقه

ایمیل پس از گذشت این سال‌‌ها و با تغییرات و چالش‌های فراوان حوزه دیجیتال مارکتینگ همچنان یکی از اصلی‌ترین کانال‌های ارتباطی کسب‌وکارها با مشتریان خود است. مارکترها برای ارسال خبرنامه‌های هفتگی یا ماهانه، مطلع کردن از پروموشن‌های ویژه ، نظرسنجی‌های خود یا اطلاع از به‌روزرسانی‌های موجود به کانال ارتباطی بازاریابی ایمیلی اعتماد می‌کنند و این ابزار را برای اهداف خود انتخاب می‌کنند.

ایمیل مارکتینگ موفق فراتر از این است که ایمیل‌های ارسالی شما فقط کلیک بگیرد، باز شود و خوانده شود! آدرس ایمیل با ارزش‌ترین اطلاعاتی است که شما به عنوان مارکتر می توانید از مشتریان خود جمع‌آوری کنید.
گزارش جامعی که پیش‌رو دارید، گزارش جهانی وضعیت ایمیل مارکتینگ در جهان است که برای مارکترها می‌تواند راهنمایی باشد تا عوامل موفقیت، سموم و آسیب‌ها و موانع این ابزار را به خوبی شناسایی کنند و بتوانند با مشتریان خود روابطی مبتنی بر اعتماد ایجاد کنند و ایمیل‌های تکنیکال و دقیقی را ارسال کنند و این کانال بازاریابی را برای سازمان و کسب‌وکار خود تا جای ممکن بهینه کنند.

در این مطلب، دی‌ام برد چکیده و نکات برجسته این گزارش جهانی را برای مخاطبان خود آماده کرده است که در ادامه می‌خوانیم. برای مطالعه کامل گزارش می‌توانید اینجا کلیک کنید.

بخوانید  دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد!

وضعیت اثربخشی برنامه بازاریابی ایمیلی

گزارش جامع ایمیل مارکتینگ و بررسی وضعیت ایمیل مارکتینگ جهان 2

با وجود اینکه ایمیل همچنان در صدر کانال‌های اثربخش مارکتینگ قرار دارد، ۸٪ از شرکت‌کنندگان اذعان داشته‌اند که اثربخشی ایمیل مارکتینگ در طول امسال برای آنها افزایش و رشد داشته است.

برترین اهداف بازاریابی ایمیلی در سال ۲۰۲۰

گزارش جامع ایمیل مارکتینگ و بررسی وضعیت ایمیل مارکتینگ جهان 3

اکثر مارکترها هدف اصلی خود از ایمیل مارکتینگ را افزایش آگاهی از برند معرفی کرده‌‌اند و این هدف در مقایسه با سال ۲۰۱۹ رشد بیشتری نسبت به سایر گزینه‌ها داشته است.

 اهداف ایمیل مارکتینگ و وابستگی آن به نوع شرکت

این مساله که مارکتر برای روند ایمیل مارکتینگ کسب‌وکار چه هدفی را تعیین کند تا حدود خیلی زیادی به نوع کسب‌وکار و شرکت، دیتاهای مورد نیاز و دسته‌بندی مشتریان مورد نیاز برای آن شرکت بستگی دارد.

گزارش جامع ایمیل مارکتینگ و بررسی وضعیت ایمیل مارکتینگ جهان 4

چالش‌های اصلی ایمیل مارکتینگ

مارکترها در زمینه استفاده از ایمیل مارکتینگ چالش‌های زیادی را پشت سر گذاشته‌اند و توانسته‌اند آنها را مدیریت و حل کنند، اما همچنان چالش‌های زیادی پیش روی آنهاست. یکی از اهداف اصلی این گزارش این است که در هر سال فهرستی تهیه شود از چالش‌هایی که بازاریابان هنگام استفاده از ایمیل با آن‌ها مواجه هستند. نتایج این گزارش نشان داد امسال رقابت برای جلب توجه در صندوق ورودی، تعامل پایین ایمیل‌ها، و محدودیت منابع موردنیاز سه چالش اصلی مارکترها هستند.

گزارش جامع ایمیل مارکتینگ و بررسی وضعیت ایمیل مارکتینگ جهان 5

تاکتیک‌های مورد استفاده در ایمیل مارکتینگ

گزارش جامع ایمیل مارکتینگ و بررسی وضعیت ایمیل مارکتینگ جهان 6

این گزارش به دنبال اندازه‌گیری استفاده از تاکتیک‌هایی بود که مارکترها برای بهبود اثربخشی اقدامات خود انجام می‌دهند. مقایسه نتایج با سال ۲۰۱۹ نشان می‌دهد که مارکترها تمرکز کمتری بر روی تاکتیک‌های دریافت ایمیل (delivery) و مدیریت لیست دریافت‌کنندگان داشته‌اند.

بخوانید  گزارش سال آپارات منتشر شد؛ رشد ۵۳ درصدی و ۶۰ میلیون کاربر یکتا!

میزان استفاده و آگاهی از DMARC

گزارش جامع ایمیل مارکتینگ و بررسی وضعیت ایمیل مارکتینگ جهان 7

برای اولین بار از افراد شرکت‌کننده پرسیده شد که آیا از DMARC استفاده می‌کنند یا خیر، در کمال تعجب نتایج نشان داد که تنها ۲۶٪ از مارکترها از DMARC استفاده می‌کنند!  بازاریابانی که از DMARC بی‌اطلاع هستند یا تصمیم به اجرای سیاست DMARC ندارند، امنیت شرکت خود را به خطر می اندازند.

میانگین نرخ بازشدن ایمیل‌

گزارش جامع ایمیل مارکتینگ و بررسی وضعیت ایمیل مارکتینگ جهان 8

درصد مارکترهایی که نرخ باز شدن ایمیل را ۵ درصد یا کمتر گزارش می‌کنند، از آخرین مطالعه ۷۵ درصد افزایش یافته است.

تاکتیک‌های مختلف ایمیل مارکتینگ و Open Rate

گزارش جامع ایمیل مارکتینگ و بررسی وضعیت ایمیل مارکتینگ جهان 9

نرخ باز شدن برای ایمیل مارکتینگ یک فاکتور مهم و اساسی است، زیرا اهدافی که مارکترها از طریق ایمیل مارکتینگ برای آنها برنامه‌ریزی می‌کنند، در قدم اول مستلزم باز شدن ایمیل‌ها است.

نحوه مانیتور کردن برنامه‌های بازاریابی ایمیلی رقبا

گزارش جامع ایمیل مارکتینگ و بررسی وضعیت ایمیل مارکتینگ جهان 10

آن‌دسته از مارکترهایی که اقدامات و عملکرد رقابای خود را رصد می‌کنند، عمدتا نرخ باز شدن ایمیل بالاتری را گزارش می‌کنند. مانیتور کردن و رصد کردن فعالیت رقبا، نکات زیادی برای آموختن و استفاده در خود دارد، که بسیاری از افراد شرکت‌کننده اذعان داشته‌اند که برنامه‌ایی برای این کار ندارند و فعالیت رقبا را رصد نمی‌کنند.

در صورت تمایل برای مطالعه کامل این گزارش اینجا کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 13 =