دستگیره در دیاکو از هویت بصری جدیدش رونمایی کرد؛ حرکت برندها به سمت شفافیت و سادگی
فهرست مطلب
شرکت دیاکو که در زمینه تولید دستگیره در فعالیت دارد، در فرآیند ریبرند خود از نام و نشان تجاری و شعار جدیدش رونمایی کرد.
به گزارش دیام برد، شرکت دستگیره دیاکو با حضور مدیران ارشد و تعدادی از معماران، طراحان و فعالان صنعت ساختمان، از نشانه، نشانهنوشته و شعار جدید خود رونمایی کرد. در این رونمایی، «آرمان نکوروح» مدیرعامل دیاکو، دلیل این تغییر را حرکت برند به سمت شفافیت و سادگی بیشتر در ارتباط با مخاطب و تسهیل انتقال راحتتر مفاهیم عملکردی سازمان به بازار معرفی کرد.
«وحید سوری»، مدیر ارشد بازاریابی دیاکو در این باره گفت: «برای داشتن جایگاهِ بهترین دستگیره، همهی اجزاء مجموعه باید سر جای درستشان قرار بگیرند و پیام خود را نیز بهدرستی به مخاطب خود منتقل کنند. نشانهی قبلی دیاکو در عین حال که فرم گرافیکی و ماهیتی مدرن را یدک میکشید اما از نگاه کاربر امروزی کمی ناخوانا به نظر میرسید و باعث کُند شدن سرعت ارتباط مخاطب با برند میشد».
او اشاره کرد: «سادگی و سرراست بودنِ نشانه و نشانهنوشته باعث میشود تا کاربر، بهتر و سریعتر به مفهوم مورد نظر صاحب برند دست یابد؛ هرچه نشانه و نشانهنوشتهی یک برند، منظور خود را روشنتر بیان کند، جایگاه و تصویر شفافتری از خود در ذهن بیننده ایجاد میکند».
تلاش برای حرکت به سمت سادگی
«آرمان نکوروح»، مدیرعامل دیاکو با اشاره به اینکه اولین لوگو و نشانهنوشته دیاکو در سال ۱۳۹۰ توسط بیژن جناب، یکی از معتبرترین طراحان گرافیک کشور دیزاین شد، افزود: «نشانهی پیشین در طول زمان و در فرآیند برندینگ دیاکو بسیار اثرگذار بود اما زمان در حرکت است و برند نیز همچون یک موجود زنده نیاز به بازبینی و مراقبت مستمر دارد. به همین خاطر تصمیم گرفتیم تا بعد از گذشت بیش از یک دهه فعالیت، دوباره نگاهی به روندها بیندازیم و تغییراتی در هویت بصری برند ایجاد کنیم».
او ادامه داد: البته که پیادهسازی هرگونه تغییر در نشانهای که پس از ۱۱ سال فعالیت برند، جایگاه خوبی در میان مخاطبان خود پیدا کرده بود و فعالان صنعت آن را بهعنوان تصویری درست و استاندارد پذیرفته بودند، چالشهای بسیاری به همراه داشت. امروزه بسیاری از برندهای بزرگ و معتبر جهان به سمت مدرنتر شدن و شفافیت و سادگی میروند و تلاش میکنند تا مفاهیم و کارکردهای کسبوکار خود را در سادهترین حالت ممکن به مخاطب منتقل کنند. ما هم خودمان را از این قاعده مستثنا نمیدانیم.
مطلب مرتبط: Brand Refresh در مقابل Rebrand: کدام یک برای شما بهترین است؟
در طراحی لوگو از حرکت باز و بسته شدن دستگیره استفاده کردیم
«ساشا نخعی»، دیزاینر نشانه و نشانهنوشته دیاکو نیز در این رابطه توضیح میدهد: «برای انتقال مفهوم پویایی و روزآمدی محصول و برند تلاش کردیم تا از حرکت باز و بسته شدن دستگیره در طراحی نشانه استفاده کنیم؛ به خطوطی کاملاً مینیمال و قابل فهم از دستگیره رسیدیم که در شمایل نشانهنوشته هم پیادهسازی شد».
او ادامه میدهد: «با استفاده از همین ایده، پترن دیاکو را نیز خلق کردیم و کانسپت حرکت دست و دستگیره، مبنای ساختاری دیزاین نشانه و نشانهنوشته و تمامی پترنها قرار گرفت. بدین ترتیب توانستیم با استفاده از فونتی اصیل، هویت بصری و رویکرد مدرن برند دیاکو را به درستترین و سادهترین شکل ممکن به مخاطب القاء کنیم».
انعکاس جوهره اصلی برند در تگلاین
در ادامهی ریبرند، شعار اصلی دیاکو نیز تغییر کرد. شعار پیشین که بیشتر به زبان انگلیسی مورد استفاده قرار میگرفت، حذف شد و بهجای آن، همراستا با هویت رفتاری برند، شعار جدید هم با هویت جدید هماهنگ شد. شعاری که پیش از فرآیند ریبرند در میان فعالان صنعت ساختمان شهرت یافته بود «Feel the touch» کارکردی مبتنی بر درگیر کردن مخاطب با احساسات و ادراکات او از محصول داشت.
نوید خواسته کپیرایتر دیاکو و طراح شعار جدید این مجموعه در این رابطه میگوید: «تگلاین قبلی دیاکو بسیار هوشمندانه بر ویژگی ارتباطی و ادراکی محصول تأکید میکرد اما آنچه من در طول همکاری با این مجموعه دریافتم، ارزش کلیدی برند دیاکو بود؛ احترام به پرسنل و کارکنان، احترام به مشتریان و مخاطبان، احترام به فروشندگان و نمایندگان فروش و همه افرادی که با این شرکت به نحوی در ارتباط هستند در این برند اهمیت بسیار بالایی دارد، به همین دلیل تلاش کردیم تا جوهره اصلی برند که در هویت رفتاری یکیک افراد دیده میشود را به شعار اصلی سنجاق کنیم. در نهایت؛ تگلاین اصلی برند دیاکو نوشته شد: دستگیره دیاکو؛ به احترام دستهای شما».
برند دستگیره دیاکو فعالیت خود را از سال ۱۳۹۰ در حوزه تولید و طراحی دستگیره در و یراقآلات آغاز کرد؛ از طراحی و تولید دستگیرههای مدرن و کلاسیک برای درب منزل و محل کار تا دستگیرههای بلند برای لابی ساختمانها از جمله خدمات این برند هستند. حالا بعد از گذشت بیش از یکدهه فعالیت در این صنعت، دیاکو تصمیم گرفت تا ریبرند کند و با ایجاد تغییر در هویت بصری و شعار برند، تصویر تازهتری از یک مجموعه طراح و تولیدکننده به مخاطب خود ارائه دهد.