زمان مطالعه: 4 دقیقه

دیوار پلتفرم ثبت آگهی و خرید فروش کالاهای نو و گارکرده، گزارشی منتشر کرده از عملکرد و رشدی که در سال ۹۹ داشته است، و در آن به بررسی  تغییرات تعداد کاربران، افرایش ثبت آگهی‌ها، تعداد نصب این اپلیکیشن و جزئیاتی از این قبیل پرداخته است.

دی‌ام برد از نگاه بازاریابی دیجیتال چکیده‌ایی از مهم‌ترین نکات و قست‌های این گزارش را در این مطلب آورده است.

درصد کاربران دیوار به تفکیک سیستم عامل‌های موبایل آنها

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 1

درصد کاربران به تفکیک برند گوشی همراه

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 2

سامسونگ بـا ۴۵ درصد از آگهی‌ها محبوب‌ترین گوشی کاربران دیوار بوده است. بعد از آن گوشی‌های اپـل و هـوآوی به ‌ترتیـب با سهم‌های 18 درصد و 12 درصددر رتبه‌های دوم و سوم قرار دارند.

 

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 3

میزان آگهی‌های رد شده و دلایل آن

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 4

تعدادی از آگهی‌های که درخواست ثبت آنها داده می‌شود به دلایل مشخصی رد می‌شوند که این تعداد حدود ۲۰ درصد از کل آگهی‌های درخواست داده شده است. این نرخی که گزارش شده است شامل آگهی‌های ثبت شده یا ویرایش شده است.

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 5

پر آگهی‌ترین مناطق شهر تهران

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 6

این سه منطقه در مجموع نیمی از آگهی‌های فروش آپارتمان شهر تهران را به خود اختصاص داده‌اند. ۲۴ درصد از کـل جمعیت شهر تهران در این سه منطقه ساکن هستند. آگهی‌های اجاره آپارتمان نیز کمابیش در همین مناطق متمرکز شده‌اند.

ساعات بازدید آگهی‌دهندگان و بازدیدکنندگان

بازدیدکنندگان شب کارند! کاربران، شبها، مخصوصا پیش از نیمه شب، بیشترین گشت‌وگذار را در دیوار دارند.

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 7

آگهی‌دهندگان ظهر کارند! بیشترین ارسال آگهـی‌ها در ظهر، بین ساعات ۱۲ تا ۱۳ بوده است.

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 8

پاسخگویی و حل مشکل

 

سـاعت ۱۱ تا ۱۲ ظهر شلوغترین ساعت مرکز تماس بوده است.

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 9

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 10 دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 11

 

 

 

 

 

 

تعــداد متوسط روزانه تماس‌هایی که ۱۴۲ کارشناس مرکز پشتیبانی پاسخ می‌دهد ۶۴ تماس گزارش شده است.

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 12

یکی از مهمترین فاکتورها در عملکرد پشتیبانی، شاخص FCR یا حل مشکل در اولین تماس است که این عدد در دیوار ۸۰/۷۳ درصد اندازه‌گیری شده است.

فاکتور مهم دیگر در سنجش کیفیت پاسخگویی مرکز پشتیبانی، مدت زمانی است که کاربر برای برقراری تماس منتظر میماند.

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 13

استخدام و کاریابی

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 14

تعداد کل افرادی که از طریق آگهی‌های دیوار در سال ۱۳۹۹ صاحب شغل شده‌اند 605 هزار نفر تخمین زده می‌شود که ۴۸ درصد این افراد در شهر تهران ساکن بوده‌اند. در شهر تهران، تعداد افراد استخدام‌ شده از طریق آگهی‌های دیوار در مقایسه با سال قبل ۱۷درصد بیشتر شده است.
بر اساس گزارش‌های مرکز آمار هر خانوار ایرانی۳/۳ نفر جمعیت دارد. ۶۰۵ هزار شغل به معنای تامین نیازهای زندگی نزدیک به ۲ میلیون نفر از جمعیت کشور است.

پرتکرارترین کلیدواژه‌های جستجو شده در نوار جستجوی اصلی دیوار

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 15

کلیدواژه مبل در گوگل سالیانه بیش از ۶۸۴ هزار بار جستجو می‌شود. اما همین کلمه در دیوار بیش از ۲ میلیون و ۹۰۰ هزار بار توسط کاربران جستجو شده است.

سهم آگهی‌های دیوار در ۱۰ دسته‌ی اصلی

دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد! 16

دسته مربوط به خـانه شامل زیر دسته‌های وسایل و تزئینات خـانه، وسایل آشـپزخانه، اﺑـﺰار و ﺳﺎﺧﺘﻤﺎن و ﺣﯿﺎط، ﺑﺎ ۶ ﻣﯿﻠﯿﻮن و ۵۶۲ ﻫﺰار آگهـی‌گذار بیشـترین تعداد آگهی‌دهنده را در بین دسته‌های ده‌گانه دیــوار داشته است.

اگر این گزارش و اعداد و ارقام آن برایتان جذاب بوده است، کامل آن را می‌توانبد از اینجا مطالعه کنید.
بخوانید  آیا گزارش سالانه برندها، آن‌ها را به اهدافشان می‌رساند؟

 

21843

1 کامنت برای “دیوار گزارش سالانه ۱۳۹۹ خود را منتشر کرد!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

هفت + 9 =