گزارش سال ۹۹ دیجی‌کالا، از نگاه دی‌ام برد

دیجیکالا
⏱زمان مطالعه: 5 دقیقه

دیجی‌کالا که پلتفرمی برای خرید و فروش آنلاین در ایران است، گزارشی منتشر کرده است و این امکان را برای مخاطبان خود فراهم کرده است که به‌طور شفاف روند تغییرات خدمات دیجی‌کالا را رصد کنند و تصویر دقیقی از رفتار خرید مشتریان این بازار داشته باشند.

ما خلاصه‌ایی از بخش‌های مهم این گزارش برای مارکترها را به صورت گزیده در این مطلب آورده‌ایم که از دیدگاه مارکتینگی به کسب‌وکارها کمک می‌کند فرایند فروش خود را بر بستر مارکت‌پلیس این فروشگاه آنلاین بهینه‌تر کنند، به بازیگران ایکامرس ایران دید خوبی می‌دهد و به هر مارکتری اطلاعات ارزنده‌ای ارائه می‌کند. همچنین فایل کامل این گزارش ۱۲۰ صفحه‌ای را می‌توانید از این لینک دریافت کنید.

شرکت‌ها و استارتاپ‌هایی که زیر مجموعه دیجی‌کالا هستند را به همراه آمار دقیق و نعداد کاربران آنها در اینجا می‌بینیم:

فروشگاه‌ آنلاین‌ مد‌ و‌ پوشاک‌، دیجی‌استایل

پلتفرم‌ محتوای‌ دیجیتال‌، فیدیبو

پلتفرم‌ خدمات‌ پرداخت‌ هوشمند‌، دیجی‌پی

مرکز‌ نوآوری‌، دیجی‌نکست

پلتفرم‌ خرید‌و‌فروش‌ اجتماعی‌، کمدا

بستر‌ راهکارهای‌ تکنولوژی‌ بازاریابی، اسمارتک

زیرساخت‌ و‌ شبکه‌ هوشمند‌ لجستیکی‌، دیجی اکسپرس

پلتفرم‌ بازاریابی‌ محتوایی‌ گروه‌ دیجی‌کالا، دیجی‌کالا‌ مگ

سرویس‌ جامع‌ تولید‌ محتوای‌ تخصصی‌ دیجی‌کالا، کارخانه‌محتوا

ارزش خالص کالای فروخته شده در دیجی‌کالا تا پایان سال گذشته

ارزش کالای فروخته شده در دیجی‌کالا در سال ۹۹ نسبت به سال ۹۸ با ۱۵۱ درصد رشد، ۲/۵ برابر افزایش داشته است و فروش خالص ریالی در ۸ سال گذشته، هرسال ۱۰۷ درصد رشد داشته است.

پر سفارش‌ترین‌ روزهای‌ دیجی‌کالا

در نهـم آذرمـاه همزمـان بـا جشـنواره «99٫9٫9»، و در روزهای ۲۹ و ۳۰ آذرماه سال ۹۹ دیجی‌کالا بیشترین سفارش خود را داشته است.

پر ‌بازدیدترین‌ زمان‌ها‌ در ‌دیجی‌کالا

متوسط‌ بازدید‌ از‌ و‌بسایت‌ در‌ ساعات‌ مختلف‌ سال‌ 99 نشان می‌هد که بین ساعات ۱۱ تا ۱۵ سایت بیشترین بازدید خود را داشته است. همچنین ساعت ۲۲ و ۲۴ نیز ساعات پریازدید شب‌هاست.

کاربـران‌ دیجی‌کالا‌ در‌ سـال‌‌ ۹۹ بیشـتر‌ چـه‌ کالاهایـی‌ را‌ جسـتجو‌ کرده‌انـد؟

با توجه به شرایط پاندمی کرونا در سال گذشته پس از گوشی موبایل و کفش، ماسک تنفسی بیشترین جستجو را در سایت داشته است.

کاربران‌ دیجی‌کالا چند‌ ساله‌ هستند؟ آیا خانم‌ها بیشتر از این سایت سفارش می‌دهند یا آقایان؟

 

متولدین دهه‌های ۷۰ و ۸۰ بیشترین کاربران دیجیکالا را تشکیل می‌دهند. و در کنار آن حدود ۳۲ درصد از کل کاربران این سایت خانم‌ها هستند و ۶۸ درصد آقایان.

مشتریان‌ دیجی‌کالا‌ از ‌چه‌ ابزارهایی‌ برای‌ خرید‌ آنلاین‌ استفاده‌ می‌کنند؟

بیشتر خریدهای دیجیکالا از طریق نسخه موبایل آن اتفاق می‌افتد.

مردم‌ کدام‌ استان‌ها‌ از‌ دیجی‌کالا بیشتر‌ خرید‌ می‌کنند؟

بیشترین تراکم مشتریان هر استان به نسبت جمعیت آن استان، متعلق به تهران، البرز و قم است، در حالی که کمترین تراکم در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان و کردستان بوده است.

مشتریان‌ دیجی‌کالا هزینه‌ سفارش‌ خود‌ را‌ چگونه‌ پرداخت‌ می‌کنند؟

به دلیل شیوع ویروس کرونا پرداخت آنلاین، روش پرداخت انتخاب شده بیشتر افراد بوده است.

مشتریان‌ چقدر‌ دیجی‌کالا را‌ به‌ دیگران‌ توصیه‌ می‌کنند؟

حدود ۱۱ درصد از مشتریان در نظر سنجی‌های دیجیکالا شرکت داشته‌اند که در بین آنها ۶۰ درصد افراد دیجی‌کالا را به دیگران توصیه کرده‌اند.

بیشترین دلایل نارضایتی مشتریان که دیجی‌کالا گزارش کرده است:

1. ‌کیفیت‌کالا
2. ‌مغایرت‌ اطلاعات‌ مندرج‌ با‌ کالای‌ دریافتی
3. ‌مشکلات‌ فنی‌ کالا
4. ‌تاخیر‌ در‌ ارسال
۵. ‌ناکافی‌ بودن‌ اطلاعات
6. ‌قیمت
7. ‌بسته‌بندی
8. ‌کیفیت‌ پاسخ‌ مرکز‌ تماس
9. ‌رویه‌های‌ بازگشت‌ کالا
10. ‌بازپرداخت‌ مبلغ

رسانه‌های‌ اجتماعی‌ دیجی‌کالا‌ در‌ سال‌‌ 1399 

دیجی‌کالا در شـبکه‌های اجتماعـی حضـور فعالی دارد و هم‌اکنـون بیـش از 3٫6 میلیـــون کاربـــر همـــه اکانت‌هـــای گـــروه دیجیکالا را در اینستاگرام، توییتر و تلگرام دنبـــال می‌کنند.

در پایان سال 99، بیش از 1٫5 میلیون کاربر، اکانت‌های رسمی دیجی‌کالا را در توییتر، اینستاگرام و لینکدین دنبال کردند. این آمار با بیش از 3۰ درصد رشد نسبت به سال 9۸ همراه بوده است.

پاسخگویی دیجی‌کالا در‌ شبکه‌های اجتماعی

در سال ۹۹ به نسبت سال ۹۸، ۴۰ هزار توییت بیشتر با کلید واژه دیجی‌کالا در توییتر منتشر شده است.

تعداد‌ کسب‌وکارها در‌ پلتفرم مارکت‌پلیس‌ دیجی‌کالا‌ چقدر رشد‌ داشته است؟

 

 

 

 

در سال 99 تعداد کسب‌وکارهایی که به عنوان فروشنده در مارکت‌پلیس دیجیکالا فعال بوده‌اند رشد 150 درصدی داشته که به تعداد 152 هزار و 406 فروشنده رسیده است.

 

 

 

 

 کمپین‌ محیطی‌ تهران، جشنواره‌ بهترین ها‌ با‌ هم

 

در این کمپین تبلیغات محیطی که دی ماه ۹۹ برگزار شد و یکی از اقدامات و دستاوردهای سرویس تبلیغات دیجیکالا (Ads service) بود، بیش از ۲۴ برند ایرانی و نماینده برند شرکت داشتند و تبلیغ آنها روی بیش از ۱۶۰ بیلبورد، استرابورد، CLB و عرشه پل به صورت ثابت، فعال بود.

فایل کامل این گزارش ۱۲۰ صفحه‌ای را از این لینک دریافت کنید.

دیدگاه شما

لطفا دیدگاه خود را وارد کنید!
لطفا نام خود را در اینجا وارد کنید