پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
گزارش‌ها

گزارش کمپین داریا همراه «همه جا عکس رخ یار توان دید»؛ استفاده از نگارگری بعنوان لحن اصلی بصری

مرجان عبدی مرجان عبدی
29 فروردین 1403
زمان مطالعه: 3 دقیقه
گزارش کمپین داریا همراه «همه جا عکس رخ یار توان دید»؛ استفاده از نگارگری بعنوان لحن اصلی بصری
زمان مطالعه: 3 دقیقه

اواخر اسفند ۱۴۰۲ و در روزهای پایانی سال،‌ داریا همراه پایتخت کمپین تبلیغاتی‌ای را با هدف معرفی امکان تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت گوشی هوشمند باند برگزار کرد. این کمپین تبلیغاتی که از سی اسفند شروع شد، کماکان نیز ادامه دارد.

کمپین «همه جا عکس رخ یار توان دید» با هدف آگاه‌سازی کاربران از قابلیت تماس تصویری بدون نیاز به اینترنت گوشی هوشمند باند، به صورت محیطی در قالب بیلبوردهای مختلف در سرتاسر کشور و همچنین نصب بنرها در فروشگاه‌های مختلف اجرا شد. در کنار تبلیغات محیطی، تیزرهای تبلیغاتی این کمپین از صدا و سیما (رادیو و تلویزیون) نیز پخش شد.

یکی از ویژگی‌های این کمپین، استفاده از نگارگری به عنوان لحن اصلی بصری آن است. تیم مارکتینگ داریا همراه پایتخت عنوان کرده که به دلیل هم‌زمانی این کمپین با عید نوروز، با انتخاب چنین فضای بصری سعی داشته تا ضمن حفظ پیام اصلی کمپین، به فرهنگ و هنر ایرانی نیز پایبند باشد. فضایی که مخاطب ایرانی با دیدن آن حس و حال آشنایی داشته باشد.

روابط عمومی داریا همراه پیرامون انتخاب پیام و تگ‌لاین کمپین توضیح می‌دهد: «مصرع انتخاب شده به عنوان پیغام اصلی کمپین، به خوبی توانسته است که هدف اصلی آن را برای مخاطب روشن کند. مصرع «همه جا عکس رخ یار توان دید» سروده شیخ بهایی، به مخاطب این نکته را می‌رساند که وی می‌تواند تحت هر شرایطی با هر فردی تماس تصویری برقرار کند.
تلفیق طراحی سنتی با مفاهیم مدرن (گوشی موبایل) تناقضی را ایجاد کرده است که قطعا نظر مخاطب را جلب می‌کند. یکی دیگر از نکات برجسته این کمپین، استفاده از زن و مرد در آن است. اتفاقی که با توجه به محدودیت‌های مختلف موجود، دستاورد بسیار بزرگی محسوب می‌شود.»

گزارش کمپین داریا همراه «همه جا عکس رخ یار توان دید»؛ استفاده از نگارگری بعنوان لحن اصلی بصری 1

اهداف کمپین و بازخورد مخاطبین، تماس تصویری بدون اینترنت

تبلیغ تلویزیونی این کمپین نیز با ترسیم فضایی موزه‌‌‌گونه، سعی داشته در راستای تحقق اهداف کمپین عمل کند. همچنین داریا اعلام کرده استفاده از زنگ مخصوص نوروز گوشی باند نیز به عنوان موسیقی اصلی تیزر، با بازخوردهای مثبتی از سمت مخاطبان روبه‌رو شده است.

اصلی‌ترین هدف این کمپین آگاه‌سازی نسبت به قابلیت ViLTE گوشی هوشمند باند بوده است که با این حال برای دیدن نتایج قطعی باید تا اتمام زمان کمپین صبر کرد.

فناوری Video Over LTE یا به اختصار ViLTE، نام تکنولوژی تماس تصویری بر بستر نسل چهارم سیستم‌های مخابراتی است که به کاربران گوشی‌های هوشمند اجازه می‌دهد بدون نیاز به استفاده از دیتای اینترنت خود، با افراد دیگر تماس تصویری برقرار کنند.

تا بحال گوشی‌های هوشمند زیادی از برندهای گوناگون با این تکنولوژی به بازار عرضه شده‌اند. داریا همراه نیز اذعان دارد گوشی هوشمند این مجموعه به طور کامل از فناوری ViLTE پشتیبانی می‌کنند و به این ترتیب کاربران می‌توانند بدون استفاده از حجم اینترنت خود، با افراد دیگری که گوشی باند دارند، تماس تصویری برقرار کنند.

این مجموعه درباره وجود مشکل و اختلال کاربران در استفاده از این ویژگی عنوان می‌کند: «نکته‌ای که نباید در هنگام استفاده از این فناوری فراموش کرد، این است که گاهی اوقات با اینکه تمامی تنظیمات درست بنظر می‌رسد، اما هنگام تلاش برای برقراری تماس ویدیویی، کاربر به موفق انجام این کار نمی‌شود. این مساله صرفا به دلیل شلوغ بودن شبکه است و با تلاش مجدد شانس برقراری تماس ویدیویی موفق بالاتر می‌رود.»

گزارش کمپین داریا همراه «همه جا عکس رخ یار توان دید»؛ استفاده از نگارگری بعنوان لحن اصلی بصری 2

نظر شما درباره این کمپین چیست؟ آیا این کمپین با این پیام و ویژوال، در انتقال مفهوم و جذب توجه مخاطب موفق بوده است؟

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
مرجان عبدی
مرجان عبدی
نظرات

علی کارگر
علی کارگر

تبلیغ جالب و خلاقانه‌ ای بود اینکه سعی کرده بودن بومی سازی رو انجام بدن و تکنولوژی رو با فرهنگ ایرانی ادغام کنند حس خوبی رو میداد.
ولی به نظرم اگه روی یک ویژگی دیگه متمرکز میشدن بهتر بود! تکنولوژی که USP نیست و خیلی از رقبای دیگه هم دارند و حتّی اینکه هنوز این فناوری تکمیل نشده و اشکالاتی هم داره تبلیغ کردنش یه جورایی چالش به حساب میاد:)
البته خیلی از مردم هنوز این تکنولوژی رو نمیشناسن و اگه هدفشون معرفی این تکنولوژی بوده خب حرفی نمیمونه.

اسمارتک