مدیرعامل آژانس بادکوبه: تبلیغات تلویزیونی میزان اعتماد مخاطب به برند را ۵۸ درصد افزایش میدهد
فهرست مطلب
مدیرعامل آژانس بادکوبه در دومین رویداد NexUp از آژانس نکسلوکس گفت: «هنوز ۳۴ درصد مخاطبان تلویزیون را برای تماشا انتخاب میکنند.» او اشاره کرد که تلویزیون به دلیل قابل اعتماد بودن و هزینه کمتر، کماکان بستر مناسبی برای تبلیغات است.
دومین رویداد تخصصی NexUp با موضوع تحول تبلیغاتی با تاکید بر محتوا ۲۴ اردیبهشت ماه در مرکز همایشهای صداوسیما توسط آژانس نکسلوکس برگزار شد. امین قوام صدری، مدیرعامل آژانس بادکوبه در این رویداد پیرامون اهمیت پیامهای بازرگانی توضیح داد: «شعار ما در بادکوبه ارائه راهکارهایی برای شکلدهی و هدایت و البته اثربخشی تبلیغات است.» او با اشاره به اینکه هنوز ۳۴ درصد مخاطبان همچنان تلویزیون را برای تماشا انتخاب میکنند، گفت: «دادههای گوگلترند در سال ۲۰۲۲ نشان میدهد، میزان سرچ نام برندها در گوگل با میزان پخش تبلیغات آنها در تلوزیون ارتباط مستقیم دارد. چراکه هنوز تلویزیون راه مناسبی برای برقراری ارتباط با بخش عظیمی از جامعه است.»
کسبوکارهای آنلاین، صاحب ۱۹ درصد از بودجه تبلیغات تلویزیونی در جهان
به گفته مدیرعامل بادکوبه، اعتبار، ماندگاری بالا و هزینههای پایین هنوز از مهمترین ویژگیهای تبلیغات تلویزیونی به شمار میآیند. او همچنین گفت: «براساس تحقیقات شرکت نیلسن در سال ۲۰۲۲، کسبوکارهای آنلاینی که عملکرد آنها قابل اندازهگیری است، ۱۹ درصد بودجه هزینه شده برای تبلیغات تلویزیونی در جهان را در اختیار گرفتند. همچنین در جهان ۶۲ درصد از برندهایی که دنبال سرمایهگذاری کوتاهمدت هستند، از تلویزیون برای تبلیغات استفاده میکنند تا بتوانند به صورت زودبازده به رشد برسند.»
به عقیده قوام صدری، طبق شاخص تراست، ۳۷ درصدبزرگسالان و ۳۸ درصد ۱۶ تا ۳۴ سالهها بالاترین اعتماد را به آگهیهای تلویزیون دارند. چراکه مقدار مردم تصور میکنند تبلیغات تلویزیونی گرانتر است، در نتیجه بیشتر به آن اعتماد میکنند. مدیرعامل بادکوبه با اشاره به اینکه انتقال احساسات و عواطف یکی از مهمترین ویژگیهای انسانی است، توضیح داد که تلوزیون یکی از بهترین راههای انتقال داستانهای برندها و احساسات است. او درباره آمار نیز گفت: «۵۸درصد احساسات، ۶۲ درصد سرگرمی و ۵۴ درصد حس دوست داشتن از طریق احساسات از طریق رسانه تلویزیون منتقل میشود. در نتیجه تلوزیون در برندسازی نقش موثری دارد.» او با اشاره به اینکه تبلیغات سوشال مدیا اثرگذاری کوتاهمدت دارد، بیان کرد: «تبلیغات تلویزیونی طولانی مدت است و بعد از سالها در یادها میماند.»
راندمان بالاتر با تبلیغات تلویزیونی
او همچنین پیرامون سایر مزایای تبلیغات تلویزیونی گفت: «برندهایی که تلویزیون به عنوان را مدیای اصلی انتخاب کردند، ۲۰ درصد در تبلیغات آنلاین و ۳۱ درصد در سوشالمدیا راندمان بالاتری را تجربه کردند. او اشاره کرد که با تبلیغات تلویزیونی میتوان در هزینههایی که برای تبلیغات در سایر رسانهها مصرف میشود نیز صرفهجویی کرد. به صورت کلی تلویزیون شما را ۴۳ درصد باکیفیتتر، ۵۰ درصد پولدارتر و ۵۸ درصد قابل اعتمادتر نشان میدهد.»
مدیرعامل بادکوبه با اشاره به اینکه اغلب جوانان به تبلیغات سوشالمدیا تمایل دارند، گفت: «در این شرایط باید برای تبلیغات تلویزیونی سه ضلع مثلث را در نظر بگیریم که اولین آن مخاطب است. برندها و مسئولان آنها و البته خود نهاد صداوسیما به عنوان قانونگذار دو ضلع دیگر مثلث تبلیغات هستند.» او اشاره کرد که این سه ضلع همواره باید با یکدیگر در تعامل باشند. برای مثال آژانسهای تبلیغاتی راهکارهای منحصربهفردی به برندها ارائه دهند تا بتوانند از تبلیغات تلویزیونی به شیوه بهتری استفاده کنند. برندها نیز باید با آژانسها همراهی کنند و تلویزیون به عنوان قانونگذار مسیر را تسهیل کند. او همچنین توضیح داد: «آژانسها باید جریانهای نقدینگی را چک کنند و شرکتی که توانمندی نقدینگی ندارد را گرفتار تبلیغات پر هزینه نکنند. برندها نیز باید برای برنامهریزی درست به مشاوران خود اعتماد کنند و از آنها اطلاعات بخواهند. صداوسیما و مرکز پژوهشها نیز باید اطلاعات لازم را در اختیار برندها قرار دهند.»
به گفته مدیرعامل بادکوبه باید برنامههای یکپارچهای برای برندها چیده شود. چراکه همه چیز دیدهشدن نیست و شاخصهای دیگری نیز برای رشد وجود دارد که تلویزیون به راحتی میتواند آنها را فراهم کند. او از صداوسیما خواست تا با دنیای آنلاین زاویه نداشته باشد و از ظرفیتهای آن استفاده کند. ضمن اینکه دیتاهایی برای اندازهگیری برنامهها نیاز است که به آژانسها نیز برای عملکرد بهتر کمک میکند و وظیفه صداوسیماست تا این دیتاها رادر اختیار آژانسها قرار دهد.