پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار گزارش‌ها

در نشست خبری تریبون، از گزارش سال 1400 این پلتفرم رونمایی شد

زهرا محبی زهرا محبی
25 مرداد 1401
زمان مطالعه: 6 دقیقه
در نشست خبری تریبون، از گزارش سال 1400 این پلتفرم رونمایی شد
زمان مطالعه: 6 دقیقه

به گزارش دی‌ام برد، در روز گذشته 24 مردادماه، تریبون نشست خبری‌ای در خانه کارمان برگزار کرد و در آن، به رونمایی و ارائه گزارش سال 1400 از فعالیت‌هایش پرداخت. در این نشست خبری، اصحاب رسانه و خبرنگاران و مدیران و مدیران ارشد تریبون حضور داشتند. بخش ابتدایی نشست خبری به ارائه گزارش سال تریبون و پرداختن به بخش‌های مهم آن اختصاص داده شد.

تریبون

در ادامه، ما هم مروری بر قسمت‌های مهم این گزارش خواهیم داشت.

تریبون در سال 1400

به گفته فائزه غفوری مدیر دیجیتال مارکتینگ تریبون، هدف تریبون در سال 1400، گسترش و توسعه سرویس‌هایی بود که نیاز به آن‌ها در بین رسانه‌ها و کسب‌وکارها حس می‌شد. سرویس‌ها و پلتفرم‌های تریبون در پایان سال 1400 به شرح زیر است:

گزارس سال تریبون

سرویس «بک‌لینک»، «لینک‌پرومکس»، خدمات «تولید محتوا»، ابزار «رصد جایگاه کلمات کلیدی»، «پایشگر سلامت رپورتاژآگهی» و راه‌اندازی «باشگاه مشتریان» از جمله تغییرات و تازه‌های 1400 در تریبون بود.

تریبون

رشد تریبون در سال 1400

تریبون در سال 1400، نرخ رشد خوبی را هم در تعداد رسانه‌های خود، هم در تعداد کسب‌وکارها و هم در تعداد رپورتاژآگهی‌های منتشرشده که خدمت اصلی تریبون است تجربه کرده است.

تریبون

کسب‌وکارهایی که به تریبون پیوستند

طبق این گزارش، تعداد کسب‌وکارها در تریبون در پایان سال 1400 به بیش از 2 برابر تعداد آن‌ها در سال پیش رسید.

تریبون

شهریور سال 1400 با تعداد «1219» کسب‌وکار، بیشترین ثبت نام را در میان کل ماه‌های 1400 به خود اختصاص داده است. نمونه‌هایی از این کسب‌وکارها را در تصویر زیر می‌بینید.

تریبون

پربازده‌ترین زمان برای انتشار رپورتاژ

طبق گزارش تریبون، کسب‌وکارها به روزهای «یکشنبه و دوشنبه» بیشترین علاقه را برای انتشار رپورتاژآگهی خود دارند؛ اما به لحاظ نتیجه، روزهای «شنبه و سه‌شنبه» پرترافیک‌ترین روزها در سایت‌های نمایش‌دهنده محسوب می‌شوند.

گزارش سالانه تریبون

تریبون به کسب‌وکارها پیشنهاد می‌دهد که در روزهای پرترافیک رپورتاژ خود را منتشر کنند.

وضعیت بودجه رپورتاژآگهی

در بخشی از گزارش، تریبون به میزان بودجه اختصاص داده‌شده در هر حوزه به رپورتاژآگهی اشاره کرده است.

گزارش سال 1400 تریبون

جالب توجه است که در سال 1400، کسب‌وکارهای حوزه «ارز دیجیتال و بیت‌کوین» بیشترین بودجه را نسبت به دیگر حوزه‌ها به مقوله انتشار رپورتاژ اختصاص داده‌اند.

رسانه‌هایی که به تریبون پیوستند

در سال 1400، 3096 رسانه در تریبون ثبت‌نام کرده‌اند. از این تعداد، 19/3 تایید و پذیرفته شده‌اند و به پنل تریبون راه یافته‌اند.

تریبون

تیرماه 1400 با تعداد «378» رسانه، بیشترین ثبت‌نام رسانه را به خود اختصاص داده است.

شاخص‌های پذیرش رسانه در تریبون

برای اینکه یک رسانه به پنل تریبون اضافه شود و بتواند در این پلتفرم فعالیت کند، باید شاخص‌هایی را داشته باشد. این شاخص‌ها شامل موارد زیر هستند:

  • داشتن تعداد قابل قبول محتوای ایندکس‌شده نسبت به طول دامنه
  • کپی نبودن محتواهای رسانه
  • به‌روز بودن مطالب سایت رسانه
  • داشتن اعتبار دامنه بالای 5 درصد
  • داشتن اسپم اسکور متناسب با اعتبار دامنه

همانطور که گفته شد، طبق این شاخص‌ها تنها چیزی قریب به 20 درصد از رسانه‌ها در تریبون پذیرفته می‌شوند. البته «مینا ملکی» مدیر ارشد اجرایی در نشست خبری برگزارشده در خصوص رسانه‌هایی تاییدنشده اشاره کرد که اگر تریبون بتواند و رسانه هم مایل باشد، مشاوره‌هایی برای این رسانه‌ها ارائه می‌شود تا به شاخص‌های مورد نظر نزدیک شوند.

خبرگزاری‌ها در صدر

در بین رسانه‌های تریبون، «خبرگزاری‌ها» و «رسانه‌های سبک زندگی و مد» بیشترین سهم را در موضوعات به خود اختصاص می‌دهند.

گزارش سال تریبون

درآمد رسانه‌های تریبون

میانگین درآمد ماهیانه رسانه‌های نسبت به سال 1399، 50 درصد افزایش داشته است.

تریبون

این درآمد به صورت ماهیانه برای رسانه‌ها، 5 میلیون تومان تخمین زده شده است.

زمان مورد علاقه رسانه‌ها برای انتشار رپورتاژ

طبق گزارش تریبون، پرازدحام‌ترین ساعت انتشار رپورتاژ از سمت رسانه‌ها، 10 تا 12 صبح است.

گزارش سال 1400 تریبون

داده‌های یکتانت نیز به ما می‌گوید که ترافیک عمده سایت‌ها در همین ساعت صورت می‌گیرد، پس بهترین ساعت برای انتشار رپورتاژآگهی همین ساعت است.

تعداد رپورتاژهای منتشرشده سال 1400

زمستان سال 1400 و به طور جزئی‌تر، بهمن ماه این سال، بیشترین تعداد رپورتاژآگهی منتشرشده را به خود اختصاص داده است.

تریبون

انواع انکرتکست‌ها در تریبون 

تریبون

در سال 1400 بیش از نیمی از انکرتکست‌ها از نوع Middle Tail بودند. این در حالی است که در سال 1399 عمده انکرتکست‌ها را نوع Long Tail تشکیل می‌دادند.

تعداد لینک هر رپورتاژ

به گزارش تریبون، بیش از 60 درصد رپورتاژآگهی‌هایی که تریبون منتشر کرده است، 3 لینک در خود دارند.

تریبون

قیمت انواع رپورتاژ در سال 1400

تریبون 6 نوع مختلف رپورتاژ را با عناوین رپورتاژ «عادی»، «همسان»، «شبکه‌های اجتماعی»، «ویدئویی»، «Review» و «خارجی» پوشش می‌دهد.

تریبون

در نمودار بالا قیمت هر نوع رپورتاژ را می‌بينيد.

تیکت‌های دریافتی تریبون

گزارش سال تریبون

در سال 1400، میانگین زمان پاسخگویی تریبون به هر تیکت، 13 دقیقه بوده است. در خصوص رضایت افراد از پاسخگویی تیکت‌ها، 82 درصد مشارکت در نظرسنجی از سوی افراد وجود دارد.

محبوب‌ترین رسانه‌های سال 1400

لیست زیر شامل محبوب‌ترین رسانه‌های سال 1400 هستند.

تریبون

منظور از محبوب‌ترین، بیشترین فروش رسانه‌ها از نظر تعداد است.

محبوب‌ترین رسانه‌ها به تفکیک موضوع

تریبون

مسئولیت اجتماعی تریبون: آموزش رایگان و اشتغال توان‌یابان

تریبون در بهمن سال 1400 موفق به دریافت مدرک «دانش‌بنیان نوع یک» شد. در همین راستا، تریبون تصمیم گرفت که مسئولیت اجتماعی خود را ادا کند و این کار را با ارائه آموزش رایگان به توان‌یابان جسمی-حرکتی آغاز کرد. این کار در آکادمی «ریبون» شکل گرفت و اولین دوره آموزش رایگان سئو و تولید محتوا، 17 ورودی داشت که نهایتا 5 نفر از آن‌ها با تریبون شروع به همکاری کردند.

تریبون

تریبون در بخش‌های مختلف خود، آموزش رایگان سئو و دیجیتال مارکتینگ را در دستورکار قرار داده است و با آکادمی ریبون، به این امر رسمیت بخشیده است.

کارکنان تریبون

در سال 1400، کارکنان یا ارزش‌آفرینان تریبون از 22 نفر به 45 نفر افزایش یافت. سهم تیم‌های مختلف تریبون از این 45 نفر را در نمودار زیر ببینید.

تریبون

از دیگر نکات جالب افراد مشغول به کار در تریبون، میانگین سنی آن‌هاست. میانگین سنی افراد تریبون در سال 1400، 26 سال است که تریبون را یک سازمان جوان می‌کند. همچنین، تعادل جنسیتی در کارکنان تریبون به شکل خوبی برخوردار است. به طور کلی 49 درصد از افراد تریبون خانم و 51 درصد از آن‌ها آقا هستند.

آرمان صفایی: یکتانت حکم پدر تریبون را دارد

در قسمت دوم و انتهایی نشست خبری تریبون، آرمان صفایی، مدیرعامل تریبون در پاسخ به نقش یکتانت در فرآیندهای تریبون گفت: «یکتانت برای تریبون به مثابه پدر برای پسر است. در سال‌های ابتدایی این مسئله بیشتر جنبه مالی داشت اما کم‌کم فرهنگ کاری و سازمانی هم به آن اضافه شد. ما از سال دوم به طور کامل به استقلال رسیدیم اما یکتانت حالا یکی از اعضای هیئت مدیره ماست و ما نیز به لحاظ منبع دانشی هنوز بیشترین تاثیر و کمک را از یکتانت می‌گیریم.»

در نشست خبری تریبون، از گزارش سال 1400 این پلتفرم رونمایی شد 1

نشست خبری رونمایی از گزارش سال 1400 تریبون با پرسش و پاسخ اصحاب رسانه و خبرنگاران از مدیران تریبون به پایان رسید. این نشست خبری در خانه کارمان برگزار شد.

برای خواندن گزارش سال 1400 تریبون، اینجا کلیک کنید.

نمونه تبلیغ
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک