پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
یادداشت‌های متخصصین

مسابقه توییتری دیجی‌کالا چطور پربازدید‌ترین کمپین توییتر فارسی شد؟

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
24 آبان 1400
زمان مطالعه: 4 دقیقه
مسابقه توییتری دیجی‌کالا چطور پربازدید‌ترین کمپین توییتر فارسی شد؟
زمان مطالعه: 4 دقیقه

هفته اول آبان، دیجی‌کالا کمپینی توییتری اجرا کرد. کمپینی که سر و صدای زیادی را در جامعه توییتر فارسی ایجاد کرد. این کمپین با هدف معرفی محصول جدید دیجی‌کالا یا همان لیست عمومی برگزار شد. در طول مدت برگزاری این کمپین دیجیتال، رکورد بازدید از محتوای یک برند در توییتر فارسی شکسته شد و توییت‌های مرتبط اکانت دیجی‌کالا به آمار بیش از 2 میلیون و 700 هزار بازدید در مجموع رسید. همچنین استفاده عموم کاربران از محصول جدید دیجی‌کالا در این پلتفرم، رشد 200 درصدی را تجربه کرد.

کمپین ویش‌لیست چطور شکل گرفت؟

دیجی‌کالا کمپین‌های مختلفی در توییتر و سایر رسانه‌های اجتماعی برگزار می‌کند و یکی از فعال‌ترین برندهای ایرانی در رسانه‌های اجتماعی است. کمپین لیست آرزو با توجه به میزان انگیج (میزان درگیری کاربران با توییت) و ایمپرشن (میزان بازدید در توییتر)  آن تبدیل به یکی از کمپین‌های موفق توییتری شد و همین امر بهانه‌ای شد که درباره آن بیشتر صحبت کنیم.

مسابقه توییتری دیجی‌کالا چطور پربازدید‌ترین کمپین توییتر فارسی شد؟ 1

کمپین لیست آرزو در قالب بازاریابی محصول (product marketing) برای معرفی فیچر لیست عمومی ایده‌پردازی و اجرا شد و خروجی آن نتیجه یک کار کاملا تیمی است. فعالیت دیجی‌کالا در توییتر با هدف صرف افزایش اینگجمنت یا بازدید نیست. بلکه ما به دنبال ارسال پیام (Message) درست و دقیق دیجی‌کالا از دریچه توییتر هستیم. به‌خصوص در این کمپین که هدف اصلی آن آشنایی و استفاده کاربران توییتر فارسی از این قابلیت جدید بود.

در این کمپین سعی کردیم، فیچر پابلیک ‌لیست را در قالب سه توییت معرفی کنیم و نحوه ساخت آن در دیجی‌کالا را با یک موشن آموزشی به کاربران آموزش دهیم. در توییت اول با مطرح کردن دغدغه انتخاب هدیه، از کاربران خواستیم لیستی از وسایلی که دوست دارند هدیه بگیرند را در توییتر منتشر کنند.

دیجی‌کالا

در توییت بعدی، قابلیت یا محصول جدید به نام لیست عمومی را معرفی کردیم و به همراه یک موشن آموزشی، نحوه ساخت این لیست را از طریق حساب کاربری دیجی‌کالا آموزش دادیم. لیستی که شما می‌توانید کالاهایی را که دوست دارید در آن قرار دهید و لینک آن را با هرکسی که تمایل دارید، به اشتراک بگذارید. توییت موشن آموزشی لیست‌عمومی نیز  بیش از 500هزار بازدید توسط کاربران توییتر داشت که نشان‌دهنده استقبال کاربران برای ساخت لیست‌عمومی و مشارکت در این کمپین بوده است.

در مرحله نهایی با برگزاری مسابقه 30 میلیون تومانی از کاربران خواستیم تا لیست‌های آرزوی خود را بسازند و با به اشتراک‌گذاری آن، شانس خود را برای برنده شدن این جایزه امتحان کنند. این توییت دیجی‌کالا با بیش از 2 میلیون و 300 هزار بازدید، بیش از 9 هزار کوت و بیش از 2 هزار ریپلای همراه شد و بیش از 100 هزار اینگجمنت گرفت. در این فاز از اینفلوئنسر مارکتینگ هم کمک گرفته شد.

کمپین توییتری دیجی کالامسابقه توییتری دیجی‌کالا چطور پربازدید‌ترین کمپین توییتر فارسی شد؟ 2

 

تاثیر مشهود کمپین توییتری ویش‌لیست در داخل پلتفرم دیجی‌کالا

در مدت یک هفته برگزاری این کمپین، تعداد کاربرانی که لیست آرزوی خود را در دیجی‌کالا ساختند، بیش از 234 درصد و همچنین تعداد ساخت لیست‌ها نیز بیش از 204 درصد رشد داشت. کمپینی که تجربه‌ای موفق از بازاریابی محصول در مجموعه دیجی‌کالا بود.

مسابقه توییتری دیجی‌کالا چطور پربازدید‌ترین کمپین توییتر فارسی شد؟ 3

فعالیت کسب‌وکارهای ایرانی در توییتر

دیجی‌کالا یکی از برندهای ایرانی است که جزو 10 اکانت برتر بیزینسی در توییتر فارسی محسوب می‌شود. در سال گذشته نیز دیجی‌کالا بر اساس گزارش پلتفرم زلکا، پاسخگوترین برند در توییتر فارسی شناخته شد. دیجی کالا در این زمینه تلاش می‌کند با در نظر گرفتن ساختار و فرهنگ توییتر فارسی، فعالیت‌های خود را در این چارچوب به طور کامل منعکس کند.

فعالیت مارکت‌پلیس‌هایی مانند دیجی‌کالا در توییتر، به دلیل ماهیت و مدل کسب‌وکار آن‌ها همواره با نقدها و چالش‌هایی جدی از سوی کاربران همراه می‌شود. به‌عنوان مثال، دیجی‌کالا روزانه بیش از 600 هزار کالا پردازش می‌کند که اگر فقط یک درصد خطا در سیستم عملیات آن وجود داشته باشد، احتمالا 6 هزار نفر با مشکل مواجه می‌شوند. همین موضوع می‌تواند باعث انتشار تعداد زیادی توییت منفی در این رابطه شود. صدای منفی که نسبت به صدای مثبت به عنوان یک فرهنگ در توییتر بیشتر دیده می‌شود و ما نیز نسبت به آن آگاه هستیم.

ما سعی می‌کنیم صدای کاربران را به خوبی بشنویم و در صورت نیاز پاسخگویی کنیم و صدای آن‌ها را به داخل سازمان انعکاس دهیم. حتی موارد بسیار زیادی وجود داشته که برخی از رویه‌های اصلی دیجی‌کالا از طریق گزارش کاربران در توییتر اصلاح و توسعه یافته است. ما نه تنها نسبت به شنیدن صداهای منفی و انتقادها منفعل نیستیم،  بلکه به‌نوعی از آن‌ها استقبال می‌کنیم تا رویه‌هایمان را بهبود ببخشیم. زیرا معتقدیم هیچ سیستم و پلتفرمی خالی از اشکال نیست و نگاه‌های متعدد در کنار یکدیگر می‌تواند باعث رشد کسب و کارها شود.

بخوانید  وب اینگیج ابزاری که بیش از ۳۰۰ شرکت بزرگ به آن اعتماد کرده‌اند، چگونه به کمک مارکتینگ میاید؟

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک