پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
یادداشت‌های متخصصین

«استفاده از هوش مصنوعی در طراحی کمپین بیمه؛ اطمینان موتور سواری» به قلم مدیر دیجیتال مارکتینگ بیمه دات‌کام

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
17 مرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
«استفاده از هوش مصنوعی در طراحی کمپین بیمه؛ اطمینان موتور سواری» به قلم مدیر دیجیتال مارکتینگ بیمه دات‌کام
زمان مطالعه: 4 دقیقه

«بیمه؛ اطمینان موتور سواری»، نام جدیدترین کمپین بیمه‌دات‌کام است که به عنوان یکی از مجموعه‌های فروش غیرحضوری در این صنعت شناخته می‌شود. در این مطلب که به قلم فرزاد معلم مدیر دیجیتال مارکتینگ این مجموعه نوشته شده است، جزئیاتی در رابطه با این کمپین ارائه شده و به بررسی این آن از زوایای مختلف پرداخته شده است.

صنعت بیمه، یکی از حوزه‌هایی است که همچنان به صورت سنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهد. با وجود تلاش استارتاپ‌های پیشرو در این صنعت، در حال حاضر شاید کمتر از 5% تمام بیمه‌نامه‌های کشور به صورت آنلاین صادر شوند. یکی از راه‌های جذب مخاطب و آشنا کردن آنها با سایر روش‌های خرید بیمه، اجرای کمپین‌های بازاریابی است. معرفی کمپین «بیمه؛ اطمینان موتور سواری»

«استفاده از هوش مصنوعی در طراحی کمپین بیمه؛ اطمینان موتور سواری» به قلم مدیر دیجیتال مارکتینگ بیمه دات‌کام 1

با توجه به مساعد شدن هوا و افزایش میزان استفاده از موتور در سطح کشور، بیمه‌دات‌کام تصمیم به برگزاری یک کمپین برای موتورسواران گرفت. آنها این کمپین را با طراحی یک مسابقه پیاده‌سازی کردند. در این مسابقه، با طرح چند سؤال و دریافت پاسخ از کاربران، ترکیبی از موتور موردعلاقه و شخصیت معروف شبیه به شرکت‌کنندگان ایجاد می‌شود. برای افزایش جذابیت مسابقه برای کاربران، از سلبریتی‌های جهانی استفاده شده است. برای پیاده‌سازی این ایده، علاوه بر بهره‌مندی از موضوعات روانشناسی، راهکار تیم دیجیتال مارکتینگ برای هرچه بهتر انجام شدن کارها، از جمله انتخاب سلبریتی‌ها، موتورها، ویژگی‌های شخصیتی و حتی طراحی های گرافیکی، استفاده از هوش مصنوعی بوده است.

«استفاده از هوش مصنوعی در طراحی کمپین بیمه؛ اطمینان موتور سواری» به قلم مدیر دیجیتال مارکتینگ بیمه دات‌کام 2

هدف بیمه دات کام از برگزاری این کمپین

موتورسیکلت یکی از پرریسک‌ترین وسایل نقلیه از لحاظ بروز تصادف و خطرات جانی است. در حال حاضر خیلی از موتورسیکلت‌ها در سطح کشور، بیمه شخص ثالث ندارند؛ این یعنی اگر موتورسواری در تصادف، به شخصی آسیب مالی یا جانی وارد کند، باید تمام هزینه‌ها را از جیب خودش بپردازد. به علاوه، اگر خود موتورسوار هم آسیب ببیند، هیچ سازمانی هزینه‌های درمانی او را بر عهده نمی‌گیرد. در کنار دغدغه بیمه، مشکلاتی مثل رانندگی بدون گواهینامه و کلاه‌کاسکت را هم اضافه کنید.

بیمه دات کام با هدف فرهنگ‌سازی و آشنایی موتورسواران با بیمه اجباری موتور، این کمپین را طراحی و اجرا کرد. یکی دیگر از اهداف این مجموعه، آگاه‌سازی موتورسواران از ضرورت داشتن بیمه‌نامه شخص ثالث برای تردد در سطح شهر، همچنین امکان خرید بیمه به صورت غیر حضوری بوده است.

مخاطبان هدف کمپین

از موضوع کمپین مشخص است که هدف موتورسواران بودند؛ خصوصاً افرادی که بدون بیمه و گواهینامه در سطح شهر تردد می‌کنند. طبق تحقیقات این مجموعه، آقایانی که در بازه سنی 18 تا 45 سال حضور دارند، درصد زیادی از گروه مخاطبان این کمپین را تشکیل می‌دادند. به همین خاطر به طور ویژه، در اشتراک‌گذاری مسابقه این موضوع مد نظر قرار گرفته است.

دلیل انتخاب این شعار

موتورسیکلت یکی از خطرناک‌ترین وسایل نقلیه برای جابه‌جایی است. با داشتن بیمه، موتورسوار اطمینان و آرامش بیشتری دارد؛ چون در صورت بروز حوادث مختلف، بیمه هزینه خسارات را جبران می‌کند. به همین خاطر از واژه‌های «بیمه» و «اطمینان» در شعار کمپین استفاده شده است.

«استفاده از هوش مصنوعی در طراحی کمپین بیمه؛ اطمینان موتور سواری» به قلم مدیر دیجیتال مارکتینگ بیمه دات‌کام 3

رسانه‌های مورد استفاده در تبلیغات کمپین

به جز ارسال پیامک، تمامی تبلیغات کمپین بیمه دات کام، در فضای دیجیتال بود. بیشتر تبلیغات این کمپین در تلگرام، اینستاگرام و پری‌رول (Pre Roll) در سرویس‌های اشتراک ویدئو انجام شد.

میزان مشارکت مخاطبین و بازگشت سرمایه

بیش از 50 هزار نفر در مسابقه ترکیب برنده شرکت کردند. کمپین از نظر جذب سرنخ (Lead)، به اهداف مد نظر خود رسیده‌ است. با توجه به اینکه هدف این مجموعه فرهنگ‌سازی در خصوص استفاده از بیمه و امکان تهیه آن به صورت آنلاین بود، این مجموعه خیلی روی بازگشت سرمایه تمرکزی نداشته‌اند؛ اما با توجه به تعداد سرنخ های به‌دست آمده و در نظر گرفتن این موضوع که در این حوزه جذب مخاطب اهمیت زیادی برای آینده برند دارد، مدیر تیم بازاریابی دیجیتال در نهایت برآیند این کمپین را مثبت  ارزیابی کرده است.

طراحی صفحه مسابقه فقط در حالت موبایل

بیمه دات کام با توجه به تجربیات گذشته خود، بررسی رفتار کاربران و رسانه‌هایی که برای تبلیغات مد نظر داشت، احتمال می‌داد که حدود 90% از مخاطبان با تلفن همراه در مسابقه شرکت می‌کنند. در نتیجه برای کاهش هزینه و زمان طراحی، همچنین پیاده سازی صفحات، فقط یک نسخه با قابلیت نمایش در موبایل را پیاده‌سازی کردند. البته صفحه اصلی کمپین به صورت ریسپانسیو طراحی شد.

هدف بلندمدت بیمه دات کام در بخش بازاریابی

با وجود پیشرفت در حوزه خرید و فروش آنلاین کشور، هنوز صنعت بیمه به شکل سنتی به کار خودش ادامه می‌دهد و میزان فروش اینترنتی اختلاف بسیار زیادی با بخش آفلاین دارد. پس در وهله اول باید هدف آنها افزایش آگاهی از برند بیمه‌دات‌کام و امکان خرید آنلاین بیمه‌نامه باشد؛ اینکه کاربران می‌توانند بدون نیاز به مراجعه حضوری یا پرس‌وجو کردن در خصوص شرایط شرکت‌ها، قیمت شرکت‌های مختلف را مقایسه کنند و خرید خود را انجام دهند. البته فعالیت های بازاریابی بیمه‌دات‌کام از سال 1400 با اسپانسرینگ دو باشگاه بزرگ پایتخت، همچنین تبلیغات تلویزیونی و رادیویی شدت گرفت و تاکنون آگاهی از برند خوبی را در سطح جامعه به دست آورده است.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

محمد
محمد

اینکه بیمه دات کام همیشه ریسک میکنه و کمپین های جدید و غیر تکراری استفاده میکنه، واقعا باید از این بابت بهش تبریک گفت

حسینی
حسینی

خدایی خلاقانه بود

محسن
محسن

سلام
برام جالب بود. رفتم شرکت کنم تو مسابقه ولی وارد نشد. هنوز فعاله مسابقه؟ فکر کنم تموم شده؟

اسمارتک