پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
مصاحبه‌ها

مدیر ارشد پلتفرم‌های توانمندساز ایرانسل: یلوادوایز قصد دارد در آینده از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کند

مهدیه اسماعیلی مهدیه اسماعیلی
13 تیر 1403
زمان مطالعه: 5 دقیقه
مدیر ارشد پلتفرم‌های توانمندساز ایرانسل: یلوادوایز قصد دارد در آینده از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کند
زمان مطالعه: 4 دقیقه

در حاشیه الکامپ ۱۴۰۳، با علیرضا ضیایی موید، مدیر ارشد پلتفرم‌های توانمندساز ایرانسل درباره ویژگی‌ها و چشم‌اندازهای یلوادوایز گفتگو کردیم. یلوادوایز، آژانس تبلیغات دیجیتال ایرانسل است و این اپراتور در الکامپ امسال سعی داشته به امکانات و رسانه‌های جدید متصل به خود بپردازد.

علیرضا ضیایی موید، مدیر ارشد پلتفرم‌های توانمندساز ایرانسل درباره انگیزه حضور یلوادوایز در الکامپ به دی‌ام برد گفت: «یلوادوایز به واسطه سه سال فعالیت در بازار به جایگاه خوبی رسیده و توانسته به کسب‌وکارهای زیادی خدمات تبلیغاتی ارائه کند. بیشتر این کسب‌وکارها در این سه سال با یلوادوایز و ایرانسل همراه بودند و شبکه‌ای از کسب‌وکارها به وجود آمده که درحال استفاده از این خدمات تبلیغاتی هستند. ما در نمایشگاه حاضر شدیم که کسب‌وکارهایی که تاکنون فرصت مراجعه به یلوادوایز را نداشتند، بتوانند از این طریق به راحتی با ما در ارتباط باشند.»

«از نقطه نظرات مشتریان خود استفاده می‌کنیم»

او ادامه داد: «همچنین قصد داریم بتوانیم با کسب‌وکارهایی که از پیش از ما خدمات می‌گرفتند نیز ارتباط مجدد برقرار کرده و نقطه نظرات و بازخوردهای آنان را در سازمان بکار بگیریم. همچنین به وسیله آن‌ها راهبردهای جدید را برای رفع نیاز مشتریان طراحی کنیم.»

ضیایی موید با اشاره به اینکه در حال حاضر یلوادوایز در فاز گسترش است، توضیح داد: «سه سال پیش با رسانه‌های ایرانسل شروع کرده و آنان را به یلوادوایز متصل کردیم تا بتوانیم نیازهای ایرانسل را از طریق یلوادوایز برطرف کنیم. پس از آن یلوادوایز را به منظور استفاده سایر کسب‌وکارها گسترش دادیم. امروز به این نقطه رسیدیم که رسانه‌های اپلیکیشنی و وبی موجود در بازار را به یلوادوایز متصل می‌کنیم که در حال حاضر آپ، سروش‌پلاس، نماشا و… متصل شده‌اند. همچنین رسانه‌هایی که ما از آن‌ها جایگاه‌های تبلیغاتی می‌گیریم، برای مصارف ایرانسل و کسب‌وکارهایی که از خدمات تبلیغاتی یلوادوایز بهره‌مند می‌شوند، استفاده می‌شوند.»

«می‌خواهیم کسب‌وکارها در صنعتی از خدمات ما استفاده کنند»

او درباره شعارهایی که یلوادوایز همواره آن‌ها را در نظر دارد نیز گفت: « همیشه سه شعار را در نظر داشتیم که در همه نمایشگاه‌ها درموردشان صحبت میکنیم. مورد اول نرخ بهره‌وری بالا در تبلیغات است. مورد دوم جلوگیری از ترافیک غیر معتبر از تبلیغات و مورد سوم قیمت رقابتیمان به نسبت رسانه‌های رده پریمیوم است. یلوادوایز تنها رسانه‌های پریمیوم را به خودش متصل می‌کند. ما هیچ گاه به دنبال رسانه‌های زرد و رسانه‌هایی که تعداد کاربر محدودی دارند، نرفتیم چراکه بخش‌بندی بازار برایمان اهمیت فراوانی دارد و دوست داریم کسب‌وکارها در هر اکوسیستم و صنعتی که هستند، بتوانند از خدمات تبلیغاتی و مشاوره‌ای یلوادوایز بهره‌مند شوند.»

«عدم رشد فناوری‌های برپایه هوش مصنوعی بزرگترین چالش است»

به گفته ضیایی بیشترین چالشی که نه تنها یلوادوایز بلکه تمام آژانس‌های تبلیغاتی امروز با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، فناوری‌های حوزه تبلیغات دیجیتال مانند فناوری‌های برپایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی است که در ایران به نسبت بازارهای جهانی رشد کمتری پیدا کرده است. او در این باره توضیح داد: «فکر می‌کنیم ایرانسل به واسطه پشتوانه‌ و توانمندی‌هایی که به واسطه خود و شرکای تجاری‌اش دارد، می‌تواند در این مسیر قدم موثری بردارد. در حال حاضر نیز با آژانس‌های شناخته‌شده‌ای که کار دیجیتال‌مارکتینگ انجام می‌دهند در ارتباط هستیم. ما هیچ گاه به این آژانس‌ها به چشم رقیب نگاه نکردیم و همواره آنان را به عنوان همکار در کنار خود دیدیم تا بتوانیم با همکاری هم این اکوسیستم را رشد دهیم. رشد این اکوسیستم در گرو تعامل با آژانس‌ها و فراهم‌‌کردن زیرساخت‌هایی است که اپراتور می‌تواند نقش مهمی در آن داشته باشد. در حال حاضر هم در حال کار مستمر با آژانس‌هایی مانند تپسل و یکتانت هستیم تا بتوانیم ایده‌هایی که برای بازار ایران مناسب هستند را شناسایی کرده و با اجرای آن‌ها خدماتی را ارائه دهیم تا کسب‌وکارهای متصل به آژانس‌ها به بیشترین بهره‌وری برسند.»

مدیر ارشد پلتفرم‌های توانمندساز ایرانسل: یلوادوایز قصد دارد در آینده از ابزارهای هوش مصنوعی استفاده کند 1

«هیچ‌گاه در مرحله اول به فروش محصول فکر نمی‌کنیم»

این مدیر ارشد همچنین اشاره کرد: «آژانس‌های تبلیغاتی برای ارتباط گرفتن با مشتریان خود راه حل‌های متفاوتی دارند که یکی از آن‌ها حضور در رویدادها است. نمایشگاه امکان تعامل مستقیم با کسب‌وکارهایی که تمایل به عرضه و معرفی خدمات خود را دارند اما  در خصوص شیوه آن نیازمند اخذ مشاوره در حوزه تبلیغات هستند را فراهم می‌کند. مانند استارتاپ‌ها که در الکامپ هم بیشتر حضور دارند. نیروهای ما هم در نمایشگاه همواره در حال تعامل با افراد در دیگر سالن‌های نمایشگاه هستند تا علاوه بر شناسایی تیم‌های علاقه‌مند به دیده‌شدن، بتوانند در قالب مشاوره به آن‌ها کمک کنند تا رشد کنند. چراکه اگر کسب‌وکاری در مسیر رشد قرار بگیرد، بالاخره به تبلیغات نیاز پیدا خواهد کرد. ما هیچ گاه در مرحله اول صرفا به فروش محصولات خود فکر نمی‌کنیم و انتظارمان این است که در این بازار بتوانیم با مشاوره به کسب‌وکارها آن‌ها را در مدیریت بودجه و مصرف بهینه تبلیغات راهنمایی کنیم.»

ضیایی درباره چشم‌اندازهای یلوادوایز نیز گفت: «من فکر می‌کنم بیشترین پتانسیل رشد در بازار تبلیغات بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین است. با کمک این دو ابزار در بازار تبلیغات ایران، می‌توان صنعت تبلیغات را متحول کرد. ما نیز با فراهم کردن زیرساخت‌ها سعی داریم در این زمینه قدم برداریم. فکر می‌کنم بین سه تا پنج سال آینده اکوسیستم تبلیغات در ایران به طور کامل متحول می‌شود. تلاش ما این است تا راهبردهایمان را طوری تنظیم کنیم که طی سه تا پنج سال آینده جزو بازیگران اصلی بر پایه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین باشیم.»

 

 

بادکوبه
به اشتراک بگذارید:
مهدیه اسماعیلی
مهدیه اسماعیلی
نظرات

اشاره