پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
مصاحبه‌ها

ترکان کامرانی مدیر مارکتینگ ترب: «پیام تبلیغ حذف واسطه در خرید آنلاین است»

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
16 خرداد 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
ترکان کامرانی مدیر مارکتینگ ترب: «پیام تبلیغ حذف واسطه در خرید آنلاین است»

پلتفرم ترب به تازگی ویدیویی تبلیغاتی در تلویزیون منتشر کرده است که در همین راستا دی‌ام برد مصاحبه‌ای داشته با ترکان کامرانی، مدیر مارکتینگ این پلتفرم و درباره هدف و چگونگی تصمیم گیری پیرامون این اقدام با او به گفت‌گو پرداخته است که در ادامه می‌خوانیم.

مدت زمان ویدیویی که در تلویزیون گذاشته شده بر خلاف میانگین سایر کارهای تلویزیونی از مدت زمان بالاتری برخوردار است. چه شد که تصمیم گرفتید قصه‌گویی را به کوتاه کردن مدت زمان ترجیح بدهید؟ 

البته مدت زمان تیزر جدید، از تیزرهای قبلی‌ ما کوتاه‌تر است. 

پیام تیزرهای کمپین پارسال ما متمرکز روی این بود که ترب بهترین قیمت بازار را دارد و به این موضوع که ترب چیست، چگونه فعالیت می‌کند و چطور با ترب می‌توانید با بهترین قیمت خرید کنید نپرداخته بودیم. ما بعد از کمپین اول مارکت ریسرچ میدانی ران کردیم و بعد تحلیل نتایج و فیدبک‌ها و سوال‌هایی که کاربرها از ما میپرسیدند متوجه شدیم که بخشی از مخاطب‌های تلویزیون و حتی کسایی که ترب را میشناسند دقیقا با ترب و نحوه کارکرد آن آشنا نیستند و فکر می‌کنند ترب مارکت پلیس یا فروشنده است. 

برای همین هدف این بود که داستان کارکرد ترب را با روایت داستانی و ویژوال جذاب به زبان ساده روایت کنیم که هم کارکرد ترب را توضیح دهیم و از طرفی هم مخاطب TV این موضوع که ترب قیمت بهتری دارد را بداند. در تیزرهای اول گفتیم که ترب قیمت بهتر دارد ولی نگفتیم چرا و چطور قیمت ترب بهتر است.

مدیا پلن انتشار ویدیو ترب در تلویزیون به چه صورت طراحی شده؟ و چطور زمان پخش و کانال‌ها را انتخاب کردید؟ (آیا قاعده‌ای اکنون وجود دارد؟)

متاسفانه ابزار و سرویس خوبی برای سنجش و اندازه‌گیری مستقیم میزان مخاطب و سگمنتیشن مخاطب برنامه‌های مختلف تلویزیون تقریبا وجود ندارد.

در مرحله اول پیش از شروع کمپین با مارکت ریسرچ میدانی سعی کردیم رفتار مصرف TV را دربیاوریم که ببینیم مخاطب هدف ما چه شبکه‌ها و برنامه‌هایی و در چه ساعت‌هایی از روز  تلویزیون تماشا می‌کنند.

علاوه بر این سعی کردیم با ابزارهای ریل تایمی که در دست داشتیم مثل گوگل آنالیتیکس به کاربر real time که از ترب بازدید می‌کردند عملکرد برنامه‌ها را مپ کنیم. با این ابزارها پیوسته مدیاپلنینگ خود را بهبود دادیم و آپدیت کردیم.

البته ترب به خاطر ماهیت دیجیتال بودن خود می‌تواند عملکرد تبلیغ خود را در لحظه رصد کند (تا حدی) ولی باز هم نمی‌توان نظر قطعی داد، چون برنامه‌ها در خیلی اوقات تلاقی دارند و نمیشود با قطعیت گفت آنچه می‌بینیم اثر کدام برنامه بوده است.

در این ویدیو درباره گوشی گفتگو صورت می‌گیرد آیا دلیل خاصی داشتید که گفتگو در مورد گوشی انجام شده است؟ 

گوشی پربازدیدترین دسته محصول ترب است و به نوعی می‌توان گفت ترب در خرید گوشی آنلاین مارکت لیدر است، برای همین گوشی را انتخاب کردیم. البته از طرفی چون خود اپلیکیشن ترب را هم با گوشی معرفی می‌کنیم ممکن است ابهامی ایجاد کند و از این لحاظ بهتر بود محصولی که کاربر خریداری می‌کند گوشی نباشد. ولی در مجموع شرایط، تصمیم بر این شد که با گوشی سناریو را ضبط کنیم.

پیام اصلی تیزر ترب چه بود و ترب سعی دارد چه پیامی را به مخاطب برساند ؟

پیام تیزر  در مورد این است که ترب با  حذف واسطه و وصل کردن مستقیم خریدار به فروشنده  کمک می‌کند که کاربر محصول مورد نظر خود را با قیمت بهتر در ترب پیدا کند.

مارکت‌پلیس‌ها در حقیقت واسطه‌ایی بین خریدار و فروشنده و (البته با ارائه ارزش به دو طرف) کمیسیون بالاتری را از فروشنده می‌گیرند که این کمیسیون در قیمت نهایی فروشنده وارد می‌شود و باعث بالا رفتن قیمت می‌شود. در ترب فروشنده‌ها استقلال خود را حفظ می‌کنند. ترب صرفا فرآیند مچینگ را تسهیل می‌کند و به همین دلیل فروشنده‌ها می‌توانند مستقل رقابت کنند و قیمت بهتری را ارائه کنند.

ویدیوی TVC ترب را ببینید و نظرتان را بگویید

پاکت
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی