آژانسهای تبلیغاتی بهلحاظ ساختار صنفی و موقعیتی در اقتصاد ایران، پشتوانههای محکمی ندارند؛ گفتوگو با مازیار حبیبینیا، مدیرعامل شبکه آفتاب
نخستین جشنواره آگهیهای بازرگانی در روز دوشنبه، دوم بهمنماه در مرکز همایشهای صدا و سیما برگزار شد. در حاشیه این جشنواره، دیام برد بامازیار حبیبینیا، مدیرعامل شبکه آفتاب گفتوگویی داشته است.
در نخستین جشنواره آگهیهای بازرگانی، علاوهبر انتخاب بهترین آگهیهای تلویزیونی و برگزاری نشستهای تخصصی، فعالین این حوزه در یک فضای نمایشگاهی نیز حضور پیدا کردند.
مازیار حبیبینیا، مدیرعامل شبکه آفتاب در خصوص این جشنواره به دیام برد گفت: «این جشنوارهها گامهای نخستین هستند. البته که قبلاً توسط برخی از رسانههای تبلیغاتی، شکلهای مختلفی از جشنوارههای تبلیغاتی برگزار شده بود ولی در ابعاد بزرگ، با حضور برندهای بزرگ و همه آژانسهای تبلیغاتی و همچنین با حضور یک رسانه فراگیر، در واقع این جشنواره در زمره اولین تجربهها به حساب میآید.»
حبیبینیا در پاسخ به سؤال دیام برد در خصوص اینکه چنین جشنوارههایی چه کمکی به صنعت تبلیغات میکند گفت: «نکته حائز اهمیت آن است که بههرحال همه ما آژانسهای تبلیغاتی منتظر یک فرصت یا مجالی میگردیم که حرفهایمان را منعکس کنیم؛ و در حقیقیت چرایی این مسئله به این دلیل است که بهلحاظ ساختار صنفی و موقعیتمان در فضای اقتصاد ایران، پشتوانههای محکمی نداریم. چنین جشنوارههایی مجال و فرصت خوبی هستند برای اینکه ما دغدغههای صنفی و مشکلات عملیاتی خود را مطرح کنیم.»
او در ادامه چنین جشنوارههایی را مجال خوبی برای آشنایی با دیدگاههای دیگر فعالین این حوزه با یکدیگر، به دور از فضای رقابتی موجود عنوان کرد.
مدیرعامل شبکه آفتاب در آخر، بر اهمین سنجش اثربخشی تبلیغات اشاره کرد و گفت: «در جشنوارهها باید سعی کنیم که استانداردها را در ارزیابی و انتخاب بالا ببریم. ما در شبکه آفتاب، ایدهآلمان آن است که زمانی به شکلهایی از جشنوارههای تبلیغاتی برسیم که بتوانیم در آن مسئله اثربخشی را به محک بگذاریم و صرفاً به خروجی نهایی یک آگهی تبلیغاتی بسنده نکنیم.»