صبا رحیمزاده، مدیر بازاریابی سپاهانباتری: هدف ما پررنگکردن نقش مصرفکننده نهایی در خرید است
فهرست مطلب
نوزدهمین نمایشگاه بینالمللی صنعت خودرو با حضور فعالان این صنعت از ۲۹ خرداد تا ۱ تیر در محل نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شد. در حاشیه این نمایشگاه با صبا رحیمزاده، مدیرمارکتینگ سپاهانباتری پیرامون فعالیتهای این برند و هدف از حضور در نمایشگاه گفتگو کردهایم.
صبا رحیمزاده در ابتدا پیرامون هدف از حضور در نمایشگاه با اشاره به اینکه سپاهانباتری هر ساله در نمایشگاههای مربوط به صنعت خودرو شرکت میکند، گفت: «هدف از حضور در این نمایشگاهها و ارتقای جایگاه برند و معرفی محصولات و تکنولوژیهای جدیدمان به مصرفکنندگان و شبکه فروش است. مخاطب اصلی نمایشگاه قطعات خودرو مشتریان ما هستند و مصرف کننده نهایی معمولا در چنین نمایشگاه هایی حضور پیدا نمی کنند. با اینکه این نمایشگاه بینالمللی است غرفههای خارجی حضور کمرنگی دارند و تولیدکنندههای داخلی بیشتر به چشم میخورند.»
به گفته او زمان برگزاری نمایشگاه نیز به نظر من زمان مناسبی نبود چراکه اوج فروش باتری از خرداد تا شهریور است و شبکه فروش خیلی شلوغ است و ممکن است نتواند در نمایشگاه حاضر شود. او همچنین گفت: «با این حال افرادی که پتانسیل همکاری داشتند، حضور پیدا کردند و تا اینجا میتوانم بگویم خوب بوده است.»
«میخواهیم نقش مصرفکننده نهایی در تصمیمگیری را افزایش دهیم»
مدیر مارکتینگ سپاهانباتری درباره کمپینهای اخیر اجراشده توسط این برند نیز گفت: «هدف ما معرفی برند اوربیتال سپاهانباتری بود و کمپینهای تبلیغاتی خود را با تمرکز بر این برند اجرا کردیم. مفهومی که برای این مورد در نظر داشتیم نیز مفهوم قهرمانی بود که تقریبا دو سال پیش آن را شروع کردیم. ما برای اولین بار در صنعت باتری خودرویی کمپینهایی را به صورت ۳۶۰ اجرا کردیم و هدف کلی این بود که نقش مصرفکننده را در تصمیمگیری افزایش دهیم تا به ویژگیها و مزایای محصولات آگاه شده و خودش گزینه مناسب را انتخاب کند. تا پیش از این عمده نقش تصمیمگیری را فروشندهها ایفا میکردند و نقش مصرفکننده نهایی کمرنگ بود. کمپینهای ۳۶۰ ما با تمرکز بر برند اوربیتال و مفهوم قهرمانی و مزیت اصلی ۲۰ ماه ضمانت که طولانیترین گارانتی در بازار بود، اجرا شدند.»
۵ هزار نقطه فروش در کشور
او درباره کمپین اخیر نیز توضیح داد: «آخرین کمپین ما نیز کمپین سفر به سراسر ایران استارتش با اوربیتال بود که به مناسبت تعطیلات نوروز آن را اجرا کردیم. با این شعار که اوربیتال قهرمان، در همه جای ایران همراه سفر شما خواهد بود. چراکه ما ۳ هزار نقطه خدمات پس از فروش و ۵ هزار نقطه فروش در سراسر کشور داریم و مشتریان میتوانند تنها با شمارهگیری ۰۹۶۹۰ هرجایی که باشند، باتری را در محل تحویل بگیرند. ضمن اینکه پاسخگویی ۲۴ ساعته نیز برای پشتیبانی و ارائه خدمات پس از فروش وجود دارد.»
رحیمزاده در ادامه به سایر شیوههای تبلیغاتی سپاهانباتری نیز اشاره کرد و گفت: «در حوزه تبلیغات محیطی، ما این کمپین را در رسانههای مختلف مانند بیلبورد در استانهایی که سفر در آنها بیشتر است اجرا کردیم. هدبورد پمپ بنزینها و تبلیغات روی بدنه اتوبوسها را نیز داشتیم. البته که از تبلیغات تلویزیونی برای معرفی خودمان غافل نشدیم. در بحث تبلیغات دیجیتال نیز کمپینی را با همین مفهوم در شبکههای اجتماعی و با استفاده از اینفلوئنسرهای اینستاگرامی اجرا کردیم. تبلیغات در VODها نیز از جمله تبلیغات دیجیتال ما به شمار میرود. در حوزه تبلیغات BTL نیز فروشگاههایمان را تجهیز کردیم تا یکسری اقلامی که مصرفکننده در رسانههای مختلف میبیند، در فروشگاه نیز بتواند مشاهده کند.»
«توانستهایم سهم خوبی از بازار را در اختیار بگیریم»
به گفته او سپاهانباتری از بزرگترین تولیدکنندگان باتری در بخش خصوصی است و سهم خوبی از بازار را در اختیار دارد.
صبا رحیمزاده درباره استفاده از تکنولوژیهای جدید در تولید محصولات سپاهانباتری بیان کرد: «جدیدترین تکنولوژی که ما در تولید محصولات خود به کار میبریم، EFB است که برای خودروهای مجهز به آپشن استارتاستاپ، کاربرد دارد. اگر یک خودروی معمولی در طول سال ۷۳۰ بار استارت بخورد، یک خودروی استارت استاپ حدود ۱۷ هزار بار استارت میخورد و این نوع خودرو نیاز به باتریهای قویتر دارد. ما در جدیدترین محصول خود باتریهای استارت استاپ را به بازار ارائه کردیم. همچنین برای اولین بار باتریهای صنعتی با تکنولوژی ژل را به بازار عرضه کردیم. همه این موارد نیز باعث افزایش کارایی و طول عمر باتری میشوند. در تولید باتریهای متداولی که در بازار برای اکثر ماشینها استفاده میشوند هم با توجه به بهبودی که در فناوری ساخت این باتریها داشتیم، توانستیم گارانتی۲۴ ماهه را روی محصولات خود داشته باشیم.»
«هدفمان تکمیل چرخه قهرمانی اوربیتال است»
او پیرامون روشهای این برند برای جذب بیشتر مشتریان نیز گفت: «هدف ما بهبود ارتباط با مشتریان و مصرفکنندگان است. در نتیجه سعی داریم هم از جنبه آگاهیبخشی وهم ارائه پکیجی که خرید مصرفکننده را تسهیل کند، استفاده کنیم. هدف ما ارائه مزایایی برای بهبود ارتباط با شبکه فروش و تکمیل چرخه قهرمانی اوربیتال است.»
فیوژن، یکی از محصولات جدید سپاهانباتری است. رحیمزاده درباره کاربردهای این نوع باتری توضیح داد: «باتریهای ماشینهای سنگین به دلیل شرایطی که دارند (طولانی بودن زمان مصرف و تکان خوردن زیاد) نیاز دارند که نسبت به سایر باتریها کیفیت و استحکام بالاتری داشته باشند. باتریهای نسل قبل برای مصرفکننده امکانی ایجاد کرده بودند که با اضافه کردن آب مقطر به باتری، طول عمر آن را افزایش دهند. اما این تکنولوژی در حال حاضر خیلی قابل استفاده نیست. باتریهای سیلد اتمی که بعد از آنها وارد بازار شدند نیز به دلیل به حداقل رساندن تبخیر آب، طول عمر باتری را افزایش میدادند. باتریهای فیوژن، ترکیبی از دو مدل قبل است که مصرفکننده در صورت تمایل میتواند به باتری آب مقطر اضافه کند و در محیطهایی مثل جاده و… طول عمر بیشتری به باتری بدهد.»
او در پایان درباره اولینهای سپاهانباتری نیز مواردی را بیان کرد و گفت: «سپاهانباتری اولین تولیدکننده باتریهای سیلد یا اتمی در ایران است. تولید باتریهای تازه به واسطه پیادهسازی اولین سیستم جامع ERP نیز از فعالیتهای سپاهان باتری به شمار میرود. اولین زنجیره بازیافت باتری براساس استاندارد یورو۵ نیز به منظور حفظ محیط زیست ازدیگر فعالیتهای سپاهان باتری است. ضمن اینکه طول عمر بالای باتریهای سپاهان باتری هم به محیط زیست کمک شایانی میکند.»