خیریهها برای رساندن پیام خود به دیده شدن و تبلیغات نیاز دارند
مدیر مارکام و تبلیغات محک براین باور است که خیریهها نیز در بین حجم بالای فعالیتهای مارکتینگی و تبلیغاتی، برای رساندن پیام خود به دیده شدن نیاز دارند. او همچنین موضوع بودجه و چگونگی هزینهکرد آن را از اصلیترین چالشهای فعالیت در این حوزه میداند.
شهرزاد طلوعی، مدیر مارکام و تبلیغات خیریه محک در گفتوگو با دیام برد براین باور است که خیریه میتواند در بین تمام سروصداهایی که مردم به طور روزانه در معرض آنها هستند، نیاز بیشتری به دیده شدن داشته باشد. او در این رابطه توضیح میدهد: «ما چالشهایی سختتری برای اینکه بتوانیم به مخاطبانمان دسترسی داشته باشیم و پیاممان را به درستی رسانده و اهمیت کارمان را به مردم یادآوری کنیم، داریم. ما هم در دنیایی زندگی میکنیم که هر روز در تبلیغات و مارکتینگ نوآوریهای جدیدی متولد میشود پس ما هم باید بیشتر تلاش کنیم که بتوانیم در دغدغه روزانه مردم سهیم باشیم.»
او با تاکید براینکه یکی از مهمترین چالشهای تبلیغات در یک خیریه موضوع بودجه است، میگوید: «قاعدتا به عنوان یک سازمان غیرانتفاعی و مردمنهاد تمام هزینههای ما از محل کمکهای مردمی انجام میشود پس باید دقت خاصی روی صرف کردن این هزینهها داشته باشیم. افراد وقتی به محک کمک میکنند توقع دارند که مدیریت بهتری روی آن انجام شود؛ بنابراین ما عمدتا بودجه محدودی برای اقدامات تبلیغاتی داریم.»
طلوعی ادامه میدهد: «از سوی دیگر، یکی از چالشهای ما برای هزینه کردن همین بودجه محدود، قضاوتهایی است که معمولا روی اقدامات تبلیغاتی میشود. عمدتا اقدامات تبلیغاتی از نگاه عمومی یک اقدام لوکس بوده و ذهنیت افراد این است که اگر واقعا انقدر پول وجود دارد که شما برای رساندن پیام خود بیلبورد بگیرید پس این پول باید جور دیگری خرج شود. به همین دلیل معمولا سعی میکنیم از حامیان رسانهایمان که آژانسهای مختلف و رسانههای مختلف هستند بخواهیم که به ما فضا اختصاص دهند.»
او در پایان اضافه میکند: «تمام تلاش ما براین بوده است که با همان منابع محدودی که در دست داریم، تنوع ابزارها و مدیاهای تبلیغاتی را داشته باشیم و در کنار آن سهم از صدای خود را با حضور در نقاطی که تصمیمگیرندگان سازمانها قرار دارند بیشتر کنیم.»