مرسده فخاریان مدیر آژانس دیجیتال مارکتینگ گهواره؛ «گهواره ماهانه ۵۰۰ هزار کاربر فعال دارد»
فهرست مطلب
گهواره یک اپلیکیشن و یک آژانس دیجیتال مارکتینگ در زمینه اقدام به بارداری و فرزندپروری است. مخاطبین با نصب اپلیکیشن گهواره میتوانند به اطلاعات و ابزارهایی مانند پیام مشاور، بازی، تغذیه و خواب دسترسی پیدا کنند. درباره این اپلیکیشن، فضاهای تبلیغاتیاش و میزان کاربران با مرسده فخاریان، مدیر آژانس دیجیتال مارکتینگ گهواره به گفتوگو پرداختیم که در ادامه میخوانید.
فخاریان در پاسخ به این سوال که گهواره چه خدماتی ارائه میدهد گفت: «گهواره به عنوان یک برند علمی و مرجع در حوزه مادر و فرزندپروری شناخته شده و بستر مناسبی برای برندهایی است که میخواهند در زمینه آموزش کاربرهایشان سرمایهگذاری کنند. به عبارتی گهواره به برندهایی که حوزه آنها مادر و کودک است و پرسونا آن هم خانمها یا مادران هستند کمک میکند تا دیده شوند، محصولاتشات را با استفاده از بازاریابی آموزشی به این قشر از مخاطبان معرفی کنند و یک رابطه بلندمدت با کاربران بسازند.»
چرا آژانس دیجیتال مارکتینگ گهواره تاسیس شد؟
گهواره، فقط یک اپلیکیشن نیست؛ بلکه یک پلتفرم و بستر ارتباطی در زمینه مادر و کودک است که تنها یکی از سرویسهای آن اپلیکیشن است. و آژانس دیجیتال مارکتینگ گهواره تلاش میکند حضور برندهای حوزه مادر و کودک در رسانههای گهواره را تسهیل کند.
مدیر آژانس گهواره درباره مهمترین و اصلیترین دلیل تاسیس این مجموعه گفت: «میخواهم از یک دلیل بسیار محکم برای تاسیس این آژانس حرف بزنم؛ گهواره جایی است که مجموعه زیادی از والدین کنار هم هستند و این فرصت برای ما فراهم شده تا رفتار آنها در مواجهه با محصولات و خدمات مختلف را تحلیل کنیم. در کنار این ماجرا نیز برندهایی که مشتری ما هستند فرصت جدیدی برای ارائه خدمات هوشمند پیدا میکنند و این کاری است که لزوما بقیه آژانسها نمیتوانند انجام دهند، چون به این میزان از مخاطب و یوزر دسترسی ندارند.»
او درباره این آژانس گفت: «یکی از دلایلی که ما تصمیم به تاسیس آژانس گهواره گرفتیم این بود که چندین سال است ما در این حوزه فعالیت میکنیم و شناخت خوبی هم از این پرسونا داریم و میتوانیم از دانش رسوب شدهای که در این زمینه وچود دارد، برای کمک به دیگر برندها استفاده کنیم. دلیل دیگر این است که رسانههای متعددی در اختیار گهواره قرار دارد که بخش عمده این رسانهها تحت مالکیت ما است؛ البته بخشی از افرادی که با ما در ارتباط هستند، مثل اینفلوئنسرهای حوزه مادر و کودک، پیجهای محتوایی این حوزه و همچنین همکارانی که گهواره در حوزه دیجیتال دارد، میتوانند از رسانههای ما استفاده کنند.»
MAU ماهانه گهواره ۵۰۰ هزار نفر است
مدیر آژانس دیجیتال گهواره عنوان کرد این پلتفرم بیش از دو میلیون نصب فعال دارد و مخاطبینش هم خانمهایی هستند که میخواهند بچهدار شوند یا فرزند زیر شش سال دارند. حدود ۹۸ درصد از کاربران گهواره زنان هستند و در سه سال گذشته یک سوم خانوادههایی که دارای کودک هستند به گهواره پیوستهاند، MAU ماهانه این پلتفرم ۵۰۰ هزار نفر و رنج سنی کاربران بین ۲۰ تا ۳۵ سال است.
انجمن برندد، یک فضای ارتباطی با مشتریان خاص
فخاریان درباره دلیل راهاندازی انجمنها نیز توضیح داد: «یک بخشی در گهواره وجود دارد به نام انجمنها که بیشتر از یک سال است راهاندازی شده است. ما انجمنها را در گهواره راهاندازی کردیم آن هم به این دلیل که حس کردیم مادرها در گهواره به دنبال افرادی میگردند که شرایط مشابه خودشان را داشته باشند تا با آنها در ارتباط باشند؛ به همین دلیل ما انجمنهای متعددی داریم؛ مثلا انجمن مادران شاغل، مادران دوقلو دار و انواع انجمنها دیگر. راهاندازی انجمنها با استقبال زیادی مواجه شد و بعدتر هم متوجه شدیم که میتوانیم از این فضا برای کمک به برندها استفاده کنیم تا باشگاه مشتریان خودشان را داشته باشند.»
او درباره انجمن برندد اضافه کرد: «فضای ارتباطی که برندها میتوانند در انجمن برندد با مشتریان خود داشته باشند، خیلی مستقیم و بدون واسطه است. یعنی برندها در انجمن برندد یک اکانت اختصاصی با تیک آبی از گهواره دریافت میکنند و بقیه کاربرها از آن برند اطمینان دارند، میدانند که مورد تایید ماست و با بقیه فرق دارد. در نتیجه این امکان به برند داده میشود تا به صورت مستقیم با کاربرها در ارتباط باشد.»
نحوه تعامل برندها در انجمن برندد
او درباره نحوه برقراری ارتباط میان هر برند با کاربران توضیح داد: «نحوه استفاده هر برند از این انجمن بستگی به هوشمندی و نوع کمپین برند دارد؛ برندها میتوانند با کاربرانشان گفتوگو داشته باشند، مسابقه برگزار کنند. این ماجرا کاملا بستگی به رویکرد کمپین دارد اما شرایط برای هر فعالیتی کاملا فراهم است.»