پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
مصاحبه‌ها

فرید شکریه در مصاحبه با دی‌ام‌ برد: «بوت‌کمپ رایگان مدیریت رویداد، فرصتی برای یادگیری و پیدا کردن مسیر شغلی جدیدی است.»

سهیل یاسائی سهیل یاسائی
20 آبان 1402
زمان مطالعه: 7 دقیقه
فرید شکریه در مصاحبه با دی‌ام‌ برد: «بوت‌کمپ رایگان مدیریت رویداد، فرصتی برای یادگیری و پیدا کردن مسیر شغلی جدیدی است.»

پس از اعلام آژانس تبلیغاتی فورمایند در خصوص برگزاری بوت‌کمپ «مدیریت رویداد»، با توجه به اهمیتی که مدیریت رویداد دارد، تصمیم به آن گرفتیم تا مصاحبه‌ای با فرید شکریه، مدیرعامل آژانس تبلیغاتی فورمایند داشته باشیم و درباره جزئیات این بوت‌کمپ و مدیریت رویداد، با وی به گفتگو بپردازیم.

آژانس تبلیغاتی فورمایند در روز ۱۶ آبان ماه با انتشار پستی در اینستاگرام خود اعلام کرد که تصمیم به برگزاری یک بوت‌کمپ رایگان در خصوص «مدیریت رویداد» گرفته است. در طی این پست اعلام شده است که این بوت‌کمپ، حضوری و به‌صورت تمام وقت خواهد بود و از بین متقاضیان شرکت در این بوت‌کمپ، در نهایت ۱۰ نفر دعوت به حضور در این دوره ۴۵روزه خواهند شد. متقاضیان می‌توانند از طریق این لینک، اقدام به ثبت درخواست شرکت در بوت‌کمپ «مدیریت رویداد» بکنند. برگزاری رویداد یکی از انواع کمپین‌های BTL در بازارایابی است که به آموزش و انتقال تجربه پیرامون آن در ایران کمتر پرداخته شده است.

فرید شکریه، مدیرعامل آژانس تبلیغاتی فورمایند در خصوص اهمیت مدیریت رویداد به دی‌ام برد گفت: «برای برگزاری رویداد، ذهن یک مدیر پروژه ورزیده شده است تا مسائل مختلف را درنظر بگیرد و بتواند سناریوهای گوناگونی را در یک برنامه زمانی مشخص تقسیم کند. دراین‌خصوص یک مدیر رویداد باید بتواند همکاری تیمی خوبی را شکل بدهد و ذهن منظمی داشته باشد تا تمام برنامه‌های رویداد بتوانند به‌ترتیب و دقیق، در زمان مناسب انجام بشوند. چراکه برگزاری یک رویداد همانند چینش‌های دومینو است. تأخیر و یا نقص در انجام هر عنصری، سبب می‌شود تا دنباله انجام تمام رخداد‌های پیش‌رو نیز به تأخیر بیافتند.»

شکریه درباره مخاطبان این بوت‌کمپ چنین گفت: «این بوت‌کمپ برای گروه سنی ۲۲ الی ۳۰‌ سال مناسب است؛ کسانی که به‌دنبال طراحی مسیر شغلی جدیدی هستند. این بوت‌کمپ به آنها کمک می‌کند تا بتوانند یک توانایی مهم که در مسائل بسیار زیادی کمک‌کننده است را به‌صورت حرفه‌ای یاد بگیرند و فرصت‌های شغلی زیادی را برای خود ایجاد کنند.»

از مدیرعامل آژانس تبلیغاتی فورمایند درخصوص تجربه‌هایی که شرکت‌کنندگان این بوت‌کمپ کسب خواهند کرد پرسیدیم و وی با بیان این موضوع که این بوت‌کمپ به صورت حضوری و تمام‌وقت در مدت زمان ۴۵ روز برگزار خواهد شد، پاسخ داد: «در ۱۴ روز اول این بوت‌کمپ، سه کارگاه آموزشی به صورت تئوری خواهیم داشت. همچنین در حین این ۱۴ روز نخستین تا پایان ۴۵ روز، شرکت‌کنندگان با پروژه‌های واقعی و عملی درگیر خواهند شد. افراد زیرنظر مدرسان و منتورشان، در این پروژه‌ها فعالیت خواهند کرد. لازم به‌ذکر است که ممکن است شرکت‌گنندگان در هر نقطه‌ای از طول این بوت‌کمپ قادر به ادامه فعالیت نباشند؛ از همین رو علاوه‌بر ۱۰ کاندید اصلی، ۵ نفر نیز به‌عنوان افراد دخیره در دوره تئوری شرکت خواهند کرد تا در صورت نیاز با کانیدادهای کناررفته از بوت‌کمپ جایگزین شوند.»

در ادامه، فرید شکریه ارزیابی درخواست‌های شرکت در این بوت‌کمپ را این‌چنین تشریح کرد: «پس از ارزیابی اولیه کسانی که فرم درخواست شرکت در بوت‌کمپ را تکمیل کرده‌اند، در گام نخست دعوت به یک مصاحبه آنلاین خواهند شد و در نهایت ۱۰ نفر به‌عنوان اعضای اصلی و ۵ نفر به‌عنوان اعضای ‌ذخیره انتخاب خواهند شد. معیارهای ارزیابی خیلی به مباحث کلاسیک، همچون رشته تحصیلی و مدرک تحصیلی و یا سابقه کاری وابسته نیست و معیار اصلی، صداقت و جسارت در یادگیری این دوره است.»

شکریه چرایی و هدف طراحی این بوت‌کمپ را چنین عنوان کرد: «در حال حاضر حجم زیادی از پروژه‌های BTLمحور و برگزاری رویداد را در پیش رو داریم و نیاز داریم تا مدیران پروژه قوی و خوبی در اکوسیستم حضور داشته باشند تا بتوانیم با آنها همکاری کنیم. از همین رو، در نظر گرفتیم که برگزاری این بوت‌کمپ می‌تواند فرصت خوبی باشد تا افراد مستعد و علاقه‌مندی را در این حوزه، در یک دوره جمع کنیم و به آنها آموزش‌های لازم و تجریبات‌مان را انتقال دهیم تا افراد توانمندی را خلق کنیم.»

آژانس تبلیغاتی فورمایند

آژانس تبلیغاتی فورمایند

مدیرعامل مجموعه فورمایند چرایی رایگان برگزار کردن این بوت‌کمپ را چنین تشریح کرد: «این دوره به دو بخش تقسیم می‌شود؛ بخش تئوری که در حال آموزش به شرکت‌کنندگان خواهیم بود و قسمت عملی که در آن، افراد درگیر پروژه‌های واقعی می‌شوند. بنابراین منصفانه نبود که در قبال فعالیتی که افراد در این بوت‌کمپ خواهند داشت هزینه‌ای از آنها دریافت کنیم. همچنین در طول این دوره، به افراد حقوق کارآموزی پرداخت خواهد شد.»

شکریه در ادامه، دستاورد شرکت‌کنندگان این بوت‌کمپ را در پایان ۴۵ روز این‌چنین عنوان کرد: «در گام نخست لازم است تا بیان کنم که لزوماً تمام شرکت‌کنندگان قادر به اتمام دوره نخواهند بود؛ چراکه این بوت‌کمپ نیازمند جدیت و پشت‌کار به‌خصوصی است. اما فردی که موفق به اتمام دوره شود و ارزیابی‌های ما، بیانگر آن باشد که فرد، به‌عنوان یک مدیر پروژه رویداد، مصمم و توانمند است، از سمت مجموعه فورمایند پیشنهاد کاری خواهد داشت و یا اینکه آن فرد را به مجموعه‌های دیگر یا مشتریان‌مان معرفی می‌کنیم و توصیه‌نامه به آنها ارائه می‌دهیم.»

این بوت‌کمپ، در آکادمی فورمایند برگزار خواهد شد؛ از همین رو مدیر عامل آژانس تبلیغاتی فورمایند درخصوص آکادمی فورمایند و هدف از ایجاد آن به دی‌ام‌ برد گفت: «همه ما در یک اکوسیستم، مشغول به فعالیت و ارتزاق هستیم. هرچقدر که میانگین سطح فکری و نگرش افراد در این سیستم بالاتر برود، درنهایت به نفع همه افراد فعال در این اکوسیستم است. به همین علت ما در مجموعه فورمایند تصمیم گرفتیم تا بر روی نگرش افراد کار کنیم و ابزارهای لازم در خصوص توانایی حل مسائل مختلف و تصمیم‌گیری در موقعیت‌های گوناگون را به افراد ارائه دهیم.»

فرید شکریه در مصاحبه با دی‌ام‌ برد: «بوت‌کمپ رایگان مدیریت رویداد، فرصتی برای یادگیری و پیدا کردن مسیر شغلی جدیدی است.» 1

در آخر از فرید شکریه، درباره چالش‌ها و فرصت‌های برگزاری رویداد در ایران پرسیدیم. شکریه با تشریح مناسبات و اهمیت برگزاری رویداد درخصوص چالش‌های آن در ایران گفت: «در خصوص پاسخ به این پرسش لازم است تا به چند زاویه بپردازیم. وضعیت اقتصاد ایران در چند سال اخیر، دو مرتبه شاهد تغییرات چشمگیری بوده است. در سال ۲۰۱۸ با پایان برجام، بسیاری از شرکت‌های خارجی، ایران را ترک کردند و این موضوع آسیب مهمی به برگزاری رویداد وارد کرد. دیگری، کرونا بود که شرکت‌ها و مجموعه‌هایی که در زمینه برگزاری رویداد فعالیت می‌کردند، آسیب جدی‌ای به آنها وارد شد و یا در مواردی مجبور به اتمام فعالیت‌شان کردند. اما به‌طورکلی، برگزاری رویداد نیازمند وجود زیرساخت‌های لازم است. اینکه در حین طراحی و ساخت فضاهای گوناگون، به برگزاری رویداد توجه شود. در کشورهای همسایه شاهد آن هسیتم که در بسیاری از فضاها همانند مجتمع‌های تجاری یا سینماها، زیرساخت‌های لازم و گوناگون لازم برای برگزاری رویداد وجود دارد. با درنظر گرفتن این موضوع، به‌نظر من برگزاری رویداد در اکوسیستم موجود ایران، در نسبت با کشورهای در حال توسعه دیگر، بسیار سخت‌تر است و متأسفانه در این زمینه، ما بسیار زیاد از دیگران عقب افتاده‌ایم.»

شکریه در کنار پرداخت به چالش‌های موجود در برگزاری رویداد، به فرصت‌های موجود نیز اشاره کرد و بر اهمیت توانایی خلق تجربه مثبت توسط اکوسیستم کسب‌وکار تأکید کرد و گفت: «در یک سال گذشته جامعه ایران به‌طور مداوم اخبار منفی و رخوت‌آور دریافت کرده است. اما زندگی در جریان است و جامعه ایران در حال حاضر به‌شدت نیازمند تجربیات خوب و مثبت است. نیاز داریم تا بتوانیم تجربیات مثبت و خوبی را خلق کنیم. رویداد جایی است که افراد هم به‌لحاظ بصری و هم ‌به‌لحاظ شنیداری، و به‌طور کلی تجربیات متفاوت و ارزشمندی را تجربه می‌کنند.»

لازم به‌ ذکر است که تا ۲۵ آبان‌ماه فرصت ثبت درخواست شرکت در این بوت‌کمپ وجود خواهد داشت. از طریق این لینک می‌توانید به فرم درخواست شرکت در بوت‌کمپ «مدیریت رویداد» دسترسی پیدا کنید.

پاکت
به اشتراک بگذارید:
سهیل یاسائی
سهیل یاسائی
در سودای فهم و خلق
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

هارمونی