امیر بنایینژاد مدیر عامل کن: ما لیدر بازار هود ایران هستیم
فهرست مطلب
بیست و چهارمین نمایشگاه بینالمللی لوازم خانگی در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شد و برند کن نیز در این نمایشگاه حضور داشت.
امیر بنایینژاد مدیر عامل این مجموعه در گفتوگویی با دیامبرد از تغییر سیاستهای تبلیغاتی این برند و اینکه لیدر بازار هود ایران هستند سخن گفت که در ادامه میخوانید.
در سالهای اخیر سیاستهای تبلیغاتیمان را تغییر دادهایم
امیر بنایینژاد درباره نحوه پرزنت کردن محصولات «کن» گفت: «برند «کن» یک برند ۴۰ ساله است. ما اولین تولید کننده هود آشپزخانه در ایرانیم. محصولاتی مثل هود، اجاق گاز، سینک، فر و محصولات دیگری در «کن» داریم، که بیشتر به حوزه آشپزخانه مربوط میشوند. حقیقتاً در سالهای اخیر، سیاست تبلیغاتیمان را تغییر دادهایم؛ زیرا مخاطبهای با سن و سالتر ما را میشناسند و چالشمان این است که جوانترها هم ما را بشناسند. برای نحوه ارتباطمان با جنریشن زی، تلاش میکنیم با ادبیات خودشان و در رسانه خودشان با آنها صحبت کنیم. در سوشال مدیا و جاهایی که آنها تماشا میکنند و توسط بلاگرهایی که آنها دنبال میکنند و با سبک و سیاق و ادبیاتی که درک میکنند، با آنها ارتباط برقرار میکنیم. تلاش میکنیم با روشهای نوین مارکتینگ بتوانیم پیاممان را به آنها هم برسانیم. البته فقط هم تبلیغات نیست و ما در تلاشیم در حوزه تولید محصول باکیفیت و متمایز در بازار، پیشروی کنیم؛ یعنی در ابتدا تمایز محصول در «کن» ایجاد شده و حالا باید بر روی معرفی محصول کار کنیم، تا افراد بتوانند این تفاوت را درک کنند و برند را ارجح بدانند.»
پرفروشترین محصول کن اجاقگازش است
او درباره هدف از برگزاری آخرین کمپین این برند گفت: «ما فروشمان را داریم و بیشتر به دنبال اورنس و رساندن پیامِ حضور «کن» و بزرگ شدنِ سبد محصولاتمان، به مخاطبانمان هستیم. چالشی که داریم این است که همه «کن» را با هود آن میشناسند، در حالی که اجاق گاز «کن» پرفروشترین محصولش است، بهترین فر بازار را تولید میکند و در سینک محصولات متمایزی را تولید میکند و این چالش بزرگ ما است که تلاش میکنیم با کمک رسانه و اقدامات PR بتوانیم این پیام را به مخاطب برسانیم.»
بنایینژاد درباره سهم بازار «کن» گفت: «سهم بازارمان در محصولات مختلف متفاوت است. در دو کتگوری، ما لیدر بازار هستیم. ما در هود، حتماً لیدر هستیم و در اجاقگاز حتماً جزو سه برند برتر بازار هستیم.»
میخواهیم Top Of Mind مخاطبان باشیم
او درباره KPI «کن» گفت: «در تحقیقاتبازار و تصویر برندی که ازخودمان ارائه میدهیم و موضوع Top of Mind شدن که حتماً جزو KPIهایمان است و تحقیقات بازاری روی آن انجام میدهیم، دوست داریم که مخاطبان «کن» را با یک صدای متمایز که مورد قبول خودمان است، بشنوند. در این حوزه هم در تعریف و هم در سنجش چالش داریم. ما دوست داریم که «کن» را با شخصیتی نشان دهیم که در خانههای ایرانی حضور دارد. به شدت و با وسواس در حال انتخاب بلاگرها و افراد متخصص در آشپزی هستیم که مخاطبینمان بدانند، متخصصین آشپزی حتماً انتخابشان «کن» است جالب است بدانید خیلی از افرادی که سراغشان میرویم فکر میکنند «کن» خارجی است و قبل از اینکه ما سراغشان برویم «کن» را انتخاب میکنند. ما سعی میکنیم که صدای آنها را به مردم برسانیم تا بدانند که متخصصین و افراد تاثیرگذار این حوزه حتماً «کن» را انتخاب میکنند و انتخاب برایشان راحتتر شود.»
بنایینژاد در اشاره به دیزاین غرفه «کن» و استفاده از رنگ گرم در بیستوچهارمین نمایشگاه بینالمللی گفت: «انعطافپذیری و نوآوری همزمان، کاری است که تلاش میکنیم به مخاطب القا کنیم. «کن» در عین دنبال کردنِ سبزی که سالهای سال است دارد، با توجه به ترندهای معماری که دردنیا و در ایران وجود دارد، آن را کمی پاستلیتر کرده است. کروهایی که در دیزاینمان وجود دارد و همچنین استفاده از گل و گیاه، ترندهایی است که دردنیا در معماری وجود دارد و ما هم سعی میکنیم که ترندها را دنبال کنیم.»
در تلاش برای ایجاد ارزش افزوده هستیم
این مدیر درباره همکاری کن با برندهای دیگر حاضر در نمایشگاه گفت: «ما تلاش میکنیم، در ابعاد مختلفی از رفتارمان نوآور باشیم. یکی از کارهایی که میکنیم این است که نتورک با افراد تاثیرگذار جامعه را توسعه دهیم، تا در حوزههای مختلف دوستان خوبی پیدا کنیم، که ارزشهایشان با ارزشهای «کن» هم خوانی داشته باشد، بهعنوان مثال در حوزه مواد غذایی با برندهای فیلفیل همکاری کردیم، که محصولات بسیار با کیفیت و با بستهبندی عالی تولید میکنند.»
او ادامه داد: «همچنین دیزاینرهای خوبی مثل برند «بن شات» وجود دارد که اصطلاحاً محصولات خانگی غیر انرژیبر شامل ظروف آشپزخانه یا حتی میز و صندلی تولید میکنند و چون خط فکریشان با خط فکری طبقه و جامعه هدف ما تطبیق دارد، در تلاشیم که از محصولات آنها هم در کنار محصولات خودمان استفاده کنیم، تا هم مخاطبان آنها «کن» را بشناسند و هم مخاطبان ما آنها را بشناسند، این ماجرا برای مخاطب ما همزمان ارزش افزوده ایجاد میکند.»
توسعه محصولاتمان بر مبنای شناخت نیاز نسل z است
او در پاسخ به این پرسش که در مجموع وضعیت «کن» در این دوره از نمایشگاه را چطور ارزیابی میکنید گفت: «تصورم این است که غرفه «کن» برای مخاطب جذاب است. افراد داخل غرفه میآیند، سوال میپرسند، محصولات جدیدمان را میبینند، فیدبک میدهند و فیدبکها خیلی هم مثبت است. نمایشگاه فرصت بزرگی برای ما است که علاوه بر بچههای فروشمان بچههای تحقیق، توسعه و مهندسیمان با مخاطب و مصرفکننده نهایی ارتباط داشته باشند، که حتماً در تولید محصولات بعدی و بهبودش کمک میکند. تصورم این است که شاید بین همه غرفهها همان دیزاینی که شما به آن اشاره کردید مخاطب را جذب میکند. اینکه بتوانیم اصالت و نوآوری را، همزمان ادغام کنیم و این پیام را به مخاطب برسانیم چالش اصلی ما بود.»
بنایینژاد در پاسخ به این سوال که برای همراه کردن نسل z هم برنامهای دارید و آیا تا به حال در این عرصه موفق بودهاید یا خیر گفت: «به نظر من حتماً نیاز به تلاش بیشتر داریم. از تحلیل مخاطبان شبکههای اجتماعیمان، که قسمت عمدهای از آنها را نسل زد تشکیل میدهد و فیدبکهایی که از آنها میگیریم، توسعه محصولمان را بر مبنای شناخت نیازهای این نسل قرار میدهیم.»