سامانه حضوروغیاب دینگ بیش از ۱۲۰ هزار کاربر فعال دارد
فهرست مطلب
سامانه حضور و غیاب آنلاین دینگ ارائهدهنده سرویس حضور و غیاب ابری به انواع کسبوکارها است.
دینگ سامانه متشکل از اپلیکیشن تلفن همراه اندروید و iOS، پنل مدیریت تحت وب و دستگاه بیسیم دینگ بوده و در مدت ۷ سال فعالیت خود با بیش از ۵ هزار کسبوکار همکاری کرده است.
در سامانه دینگ پرسنل میتوانند در مجاورت دستگاه دینگ و به وسیله گوشی موبایل، اقدام به ثبت ورود و خروج آنلاین کنند و مدیران کسبوکار نیز در هر جا و هر لحظهای از حضور و غیاب کارکنان مطلع میشوند.
درباره این محصول با علی طهماسبی، بنیانگذار و مدیرعامل توسعه فناوری دینگ به گفتوگو پرداختیم که در ادامه میخوانید.
علی طهماسبی در پاسخ به این سوال که دینگ دقیقاً چه خدماتی به کسبوکارها ارائه میدهد گفت: «دینگ خدمات حضور غیاب آنلاین به کسبوکارها را ارائه میدهد. خدماتی بر بستر فضای ابری و با هزینه بسیار مقرونبهصرفه. بهرهگیری از این خدمات برای صاحبان مشاغل کوچک و متوسط بسیار آسان بوده و نیاز به استخدام نیروی خاصی برای کار کردن با سامانه دینگ نیست. خدمات حضور و غیاب دینگ شامل ثبت آنلاین ورود و خروج نیز میشود، در سامانه میتوان با استفاده از سه روش مختلف به ثبت تردد پرسنل پرداخت. اولین روش ثبت تردد با اپلیکیشن موبایل در کنار دستگاه بیسیم دینگ، دومین روش ثبت تردد با اپلیکیشن موبایل در موقعیت جغرافیایی و سومین راه نیز ثبت ورود و خروج با دستگاههای بایومتریک (ثبت تردد با اثر انگشت یا تشخیص چهره) است.»
او ادامه داد: «در کنار این موارد میتوان به امکان ثبت آنلاین درخواست مرخصی، ماموریت و تردد فراموش شده نیز اشاره کرد. از جمله خدمات سامانه دینگ امکان تعریف شیفت، اخذ انواع گزارش کارکرد و مشاهده آنلاین وضعیت حضور و غیاب است.در واقع فعالیتهای ضروری که نیاز به دسترسی سریع دارند از طریق اپلیکیشن موبایل انجام می شوند و برای مدیریت موارد جزئیتر می توان از پنل تحت وب استفاده نمود»
دینگ راهکاری برای تحلیل دقیق و سریع
طهماسبی درباره تولد و نقطه آغاز دینگ میگوید: «ما در شرکت آیتی خودمان و قبل از تولد دینگ با مشکلاتی در زمینه حضوروغیاب روبهرو بودیم. کار با دستگاههای سنتی حضوروغیاب سخت بود، پشتیبانی سالیانه پرهزینهای داشت و البته برای اتصال به دستگاهها با چالشهای خاصی رو بهرو بودیم. معمولا نیاز میشد که برای استفاده از سیستم حضور و غیاب، یک کارمند مالی، HR یا آیتی استخدام کنیم. از طرفی، گزارشهای دریافتی نیز پراکنده و نامنظم بودند و برای تحلیل دقیق و سریع به کار نمیآمدند.»
او ادامه داد: «پس از مدتی به عنوان مدیر یک شرکت با چندین فروشگاه زیر مجموعه متوجه شدم که چک کردن حضور هر روز صبح پرسنلها، کار بسیار سختی است. در آن زمان راهکاری وجود نداشت که به صورت آنلاین و از راه دور بتوانم از کنترل تردد پرسنل خود مطلع شوم. همین چالشها سبب شد که در سال ۱۳۹۶ جرقه تولد دینگ در ذهنم روشن شود و در نهایت این محصول را با هدف ارائه خدمات حضور و غیاب به کسبوکارها ارائه دادم.»
مدیر عامل دینگ درباره مزیتهای اصلی رقابتی این محصول گفت: «آنلاین بودن بر بستر کلود، قیمت مناسب و سهولت در استفاده از مزایای این محصول است. دینگ با بهرهگیری از امکان ذخیرهسازی ابری، مدیران کسبوکار از هر جایی و هر لحظهای به گزارش کارکرد پرسنل خود دسترسی دارند و میتوانند از وضعیت حضور و غیاب آنها به صورت آنلاین مطلع شوند. قیمت مناسب و هزینه مقرون بهصرفه، باعث شده دینگ راه حل مناسبی برای کسبوکارهای کوچک و متوسط باشد تا نیازی به پرداخت هزینههای گزاف سیستمهای حضور و غیاب سنتی نباشد.»
چشمانداز دینگ رسیدن به یک سامانه جامع HR است
او درباره چشمانداز دینگ برای آینده و ارائه خدمات خاص در این حوزه توضیح داد: «چشمانداز اصلی دینگ رسیدن به یک سامانه جامع HR برای انواع کسبوکارها است. که علاوه بر خدمات حضور و غیاب آنلاین، خدمات موقعیتیابی آنلاین، کنترل انجام تسکها، خدمات مالی، حقوق و دستمزد را نیز پوشش دهد. در اصل بهرهگیری از ویژگیهای Employee Experience در یک سامانه HR از جمله چشماندازهای اصلی سامانه دینگ است.»
طهماسبی درباره تعداد کسبوکارهایی که از این سرویس استفاده میکنند گفت: «در مدت ۷ سال، بیش از ۵ هزار کسبوکار از خدمات سامانه دینگ استفاده کردند و در حال حاضر هم حدود ۱۲۰ هزار کاربر فعال داریم که به صورت روزانه تردد خود را ثبت میکنند.»
رقابت میان سیستمهای سنتی و آنلاین حضوروغیاب
طهماسبی درباره استراتژی بازاریابی اصلی در بازار رقابتی توضیح داد: «در واقع رقابت اصلی در این مارکت بین سیستمهای سنتی، بحث حضوروغیاب است، این سیستمها آنلاین نیستند، کار با آنها سخت و پیچیده است و معمولا هزینه بالایی دارند. برای همین بیشتر مورد استفاده کسبوکارهای بزرگتر قرار میگیرند. بازار هدف ما کسبوکارهای کوچک و متوسط هستند و عمدتا با استفاده از دیجیتال مارکتینگ، سعی میکنیم فیچرهایی که برای این کسبوکارها جذابتر هستند را به نمایش بگذاریم. مواردی مثل اطلاع لحظهای مدیر از تردد پرسنل در هر جا و هر زمانی یا کارتابل آنلاین برای درخواستهای مرخصی، ماموریت و موارد دیگر است. از استراتژی اصلی ما در مارکتینگ انجام اطلاعرسانی در فضاهایی است که عمدتا صاحبان مشاغل کوچکومتوسط در آن حضور دارند.»
مدیرعامل سامانه حضور و غیاب دینگ درباره دستیابی به گزارشات متنوع توسط این پلتفرم گفت: «صاحبان مشاغل میتوانند اطلاعات بسیار مفیدی را از این سیستم استخراج کنند. اطلاعاتی مانند وضعیت لحظهای تردد پرسنل، گزارشهای کارکرد در بازههای زمانی مختلف، سابقه درخواستهای مرخصی و ماموریت این دادهها به مدیران کمک میکند تا کنترل مناسبی روی وضعیت رفتوآمد پرسنل و ساعات کاری آنها داشته باشند. کارکنان نیز به مرور زمان تردد منظمتری خواهند داشت زیرا میدانند که مدیر در لحظه از وضعیت حضور و غیاب آنها مطلع میگردد.»