مهران بخار عضو هیئت مدیره بانیمد: مارکتپلیس از کیفیت خدمات ما میکاست، برای همین به مدل ریتیل بازگشتیم
فهرست مطلب
در پنجمین دوره نمایشگاه «ایران ریتیل شو» که از دوم تا پنجم دی ماه امسال در محل دائمی نمایشگاههای بینالمللی تهران برگزار شد، تعداد زیادی از مدیران برندهای صنعت خرده فروشی حضور داشتند و در کنار آن پنلهای تخصصی متعددی نیز در جهت انتقال تجربه و همفکری شرکتهای فعال برگزار شد. دیام برد در حاشیه این نمایشگاه گفتگویی داشته با مهران بخار عضو هیئت مدیره مجموعه بانی مد و به حضور این مجموعه در نمایشگاه، دستاوردهای نمایشگاه و فعالیتهای این مجموعه پرداخته است.
بانی مد یک فروشگاه آنلاین مد و پوشاک است که از سال ۱۳۹۳ فعالیت آنلاین خود را در زمینه مد و فشن، سبک زندگی، پوشاک، آرایشی و بهداشتی، عطر و ادکلن، زیبایی و سلامت، ساعت و … شروع کرده است و امسال به مناسبت حضور این مجموعه در نمایشگاه صنعت ریتیل به بررسی برخی از چالشهای این مجموعه در سالهای فعالیتش میپردازیم.
نمایشگاه و تحکیم روابط برندها با بانی مد
دیام برد با اشاره به این نکته که غرفهی این مجموعه یکی از بزرگترین غرفههای نمایشگاه خرده فروشی امسال بود از مهران بخار عضو هیئت مدیره مجموعه بانی مد درباره هدف اصلی بانی مد از حضور در این نمایشگاه پرسید. مهران بخار دراین باره گفت: «بانی مد به عنوان یک مرکز خرید آنلاین در نمایشگاه حضور داشت و یکی از هدفهای اصلی بانی مد، برقراری و بهبود روابط اثر بخش و تحکیم آن با برندهای حاضر در بانی مد است. در این مسیر شاید مشکلاتی وجود داشته باشد که نیاز به بهبودهای متقابل دارند، در این نمایشگاهها و دورهمیها میتوانیم خیلی راحتتر با مدیران ارشد برندها پیرامون آنها صحبت کنیم تا بهبودی حاصل شود. موضوع دوم بحث برندهایی است که در بانی مد حضور ندارند، این دوستان و این برندها هم میتوانند در این نمایشگاهها بیایند تا با هم صحبت کنیم و فرصت خوبی برای فروش را ببینند و با حضور در بانی مد بتوانند فروش خوبی را در بستر آنلاین تجربه کنند.»
-نمایشگاه ایران ریتیل شو ۲۰۲۳ را چگونه ارزیابی میکنید؟ (نسبت به ادوار گذشته و نمایشگاههای مشابه) و این نمایشگاه از چه جهاتی میتواند بهتر شود؟
امسال نمایشگاه ایران ریتیل شو وسعت بیشتری را نسبت به سال پیش به خودش اختصاص داده بود و به نظر من این نمایشگاه به خوبی دارد صنعت ریتیل را معرفی میکند. یکی از نکاتی که میتواند خیلی خوب باشد، استمرار چنین نمایشگاهی است برای دور هم جمع شدن صنعتگران و خود این موضوع میتواند کمک کند که صنعت ریتیل در کشور پیشرفت کند و بزرگتر شود.
-حضور در این نمایشگاه چه دستاوردهایی برای مجموعهی شما داشت؟
شاید بشود گفت بیشترین دستاوردی که مجموعهی بانی مد داشت در این نمایشگاه، تثبیت جایگاه خودش در صنعت بود و بین برندها.
-چه تحولات و برنامههایی برای آیندهی بانی مد در نظر گرفتهاید؟
بانیمد در حال حاضر تبدیل شده به یک پلتفرم مارکت پلیس و علاوه بر موضوع پوشاک، با تمرکز بر فشن و استایل سبک زندگی، وارد یک سری از کتگوریهای جدید هم شده مثل کالاهای دیجیتال، کالاهای خانه، کالای هوم اند بیوتی و این کالاها هم مثل کالاهای برندهای پوشاک، هدف بانی مد حضور کالاهای با کیفیت و ورود برندها در این زمینهها به بانی مد است.
بانی مد در برههای به سمت مارکت پلیس شدن پیش رفت، اما مسیر را ادامه نداد و به مدل ریتیل Retail بازگشت. دلیل این تصمیم چه بود؟
یکی از اهدافی که ما در آن برهه از زمان برگشتیم به سمت ریتیل این بود که نمیخواستیم کیفیت ما کاهش پیدا کند و با ورود مارکت پلیس قطعا یک افت کیفیتی در ارائهی خدماتها به وجود میآمد. ما دوباره بیزینس را ریتیل کردیم، روی زیر ساختها کار کردیم، روی برندها و فروشندگانی که میخواهند در بانی مد بیایند تمرکز کردیم و دوباره الان مارکت پلیس شدیم تا بتوانیم خدمات و کالاهای با کیفیت را در بانی مد قرار دهیم و رضایت مشتریان را حفظ کنیم.
مسئلهی امروز بازار پوشاک و فشن ایران چیست؟
یکی از بزرگترین دغدغههای ما بحث تولید است و در تولید یکی از بزرگترین مسئلهها و مشکلات قیمت بالای مواد اولیه است که خود این موضوع چالشهای جدیای را برای تولیدگنندگان دارد و همچنین با توجه به تورم، توان خرید مردم برای پوشاک کاهش پیدا کرده است و این موضوع دارد فشاری را بر روی صاحبین برند و تولید کنندگان میگذارد.