پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
مصاحبه‌ها گزارش‌ها

سهم بیشتر تبلیغ رادیویی نسبت به محیطی و دیجیتال، در کمپین ۳۶۰ اخیر ازکی؛ گفتگو با مدیر تیم کمپین ازکی

پروانه حسین‌زاده پروانه حسین‌زاده
20 شهریور 1402
زمان مطالعه: 4 دقیقه
سهم بیشتر تبلیغ رادیویی نسبت به محیطی و دیجیتال، در کمپین ۳۶۰ اخیر ازکی؛ گفتگو با مدیر تیم کمپین ازکی

کمپین تبلیغاتی پلتفرم خرید بیمه ازکی، به تازگی پایان یافته است. این کمپین که «قسطی (بی‌سود، بی‌چک، بی‌سفته)» نام دارد، در بازه زمانی ۱۹ مرداد ماه تا ۲۰ شهریور ماه اجرایی شد. براساس بررسی‌های دی‌ام‌برد، این کمپین تبلیغاتی در ادامه‌ی کمپین اسفند ۱۴۰۱ این پلتفرم مقایسه و خرید آنلاین بیمه اجرا شده‌است. در واقع، یکی از اهداف کمپین تبلیغاتی جدید ازکی، یادآوری کمپین اسفند ۱۴۰۱ و ایجاد جایگاهی در ذهن مخاطبان برای خرید قسطی بیمه از این وب‌سایت عنوان شده است. در شش ماه نخست سال جاری، ازکی سرویس قسطی خود را تکمیل کرده تا علاوه بر بیمه شخص ثالث، کاربران این پلتفرم بتوانند بیمه بدنه را هم قسطی بخرند. یکی از تغییرات قابل توجه سرویس قسطی ازکی، افزایش تعداد شرکت‌های بیمه‌ای است که خرید قسطی را پوشش می‌دهند.

ازکی از کانال‌های مختلف تبلیغات آنلاین و غیرآنلاین استفاده کرده است. پیام کمپین اخیر ازکی، خرید قسطی بیمه شخص ثالث و بدنه از این پلتفرم و شرکت‌های بیمه‌ای، بدون سود، چک و سفته است. ازکی برای آن‌که پیام خود را به مخاطبانش برساند، از تیزرهای تلویزیونی و داستان‌های مصور در شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کرد. درباره جزئیات این کمپین با آیدین محمدحسینی، مدیر تیم کمپین شرکت ازکی مصاحبه کردیم که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانید.

در این گفتگو آمده که ۸۰٪ بودجه این کمپین در تبلیغات تلویزیونی، ۱۰٪ تبلیغات رادیویی، ۵٪ تبلیغات محیطی و بنری‌ و ۵٪ باقیمانده در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های دیجیتال صرف شده است.

هدف کمپین فروش قسطی چه بود؟

ما کمپین اسفند را با هدف معرفی سرویس قسطی داشتیم ولی این کمپین را برای بالا بردن میزان فروش قسطی شروع کردیم. می‌خواستیم بدون آن‌که سهم فروش نقدی‌مان کاهش یابد، فروش قسطی را افزایش دهیم. از آن‌جا که امسال شرکت‌های بیمه‌ای بیشتری به سرویس قسطی ازکی اضافه شده‌اند، می‌خواستیم فروش را در این بخش افزایش دهیم.

آیدین محمدحسینی

از چه کانال‌هایی برای این کمپین استفاده کردید؟

ما این در کمپین 360 از کانال‌های مختلفی استفاده کردیم که شامل تبلیغات تلویزیونی صداوسیما، تبلیغات رادیویی، تبلیغات محیطی به‌صورت بیلبورد، اینفلوئنسر مارکتینگ و پست‌های شبکه‌های اجتماعی، آپارات و سایت خودمان می‌شود.

تیزرهای تلویزیونی و رادیویی کمپین خرید قسطی بیمه از ازکی

کمپین خرید قسطی بیمه از ازکی، یک تیزر تلویزیونی دارد که از ترانه فولکور «ماشین مشتی ممدلی» وام گرفته و شعار «ماشین مشتی می‌خری، باید بیمه‌ش کنی ولی یادت بمونه بیمه‌ت رو از ازکی قسطی بخری» است. این تیزر تلویزیونی در شبکه‌های اجتماعی و وب‌سایت پخش آنلاین ویدیو آپارات نیز منتشر شده است.

تبلیغات محیطی در کمپین اخیر ازکی

ازکی علاوه بر تبلیغات تلویزیونی که در شبکه‌های مختلف صدا‌وسیما پخش می‌شود، از تبلیغات محیطی نیز در کمپین خود بهره برده است. بیلبوردهای خرید اقساطی بیمه بدون چک و سفته از ازکی را می‌توان در سطح شهر تهران مشاهده کرد.

سهم بیشتر تبلیغ رادیویی نسبت به محیطی و دیجیتال، در کمپین ۳۶۰ اخیر ازکی؛ گفتگو با مدیر تیم کمپین ازکی 1

 

کمپین خرید قسطی ازکی در شبکه‌های اجتماعی

یکی از روش‌هایی که ازکی برای کمپین تبلیغاتی تازه‌اش استفاده کرده، داستان‌های مصور یا کمیک است.

سهم بیشتر تبلیغ رادیویی نسبت به محیطی و دیجیتال، در کمپین ۳۶۰ اخیر ازکی؛ گفتگو با مدیر تیم کمپین ازکی 2

این داستان‌های تصویری که در شبکه‌های اجتماعی پلتفرم مقایسه و خرید آنلاین بیمه ازکی منتشر شده‌اند، نگرانی‌های مخاطبان در مورد خرید قسطی را هدف قرار داده‌اند و در نهایت پیام کمپین که خرید بدون سود، چک و سفته است را به مخاطبان خود می‌رسانند. به گفته آیدین محمدحسینی، استفاده از تکنیک کمیک و تولید ویدیو ریلز به صورت کمیک برای افزایش اینگیجمنت و انتقال مزیت‌های سرویس قسطی ازکی به مخاطبین سوشال مدیا انجام شده است.

 

سهم بیشتر تبلیغ رادیویی نسبت به محیطی و دیجیتال، در کمپین ۳۶۰ اخیر ازکی؛ گفتگو با مدیر تیم کمپین ازکی 3

علاوه بر تصاویر مصور، ازکی از پست‌های اینستاگرامی برای معرفی بیشتر سرویس قسطی این پلتفرم خرید آنلاین بیمه اتومبیل استفاده کرده است. هدف از این پست‌های اینستاگرامی، معرفی مزیت‌های خرید قسطی بیمه با ازکی «بی‌چک، بی‌سود، بی‌سفته» و آموزش مراحل و شیوه خرید قسطی از این سایت عنوان شده است.

 

سهم بیشتر تبلیغ رادیویی نسبت به محیطی و دیجیتال، در کمپین ۳۶۰ اخیر ازکی؛ گفتگو با مدیر تیم کمپین ازکی 4

 

 

ازکی همچنین از تبلیغات تلگرامی با طراحی‌های کمپین قسطی برای افزایش دیده‌شدن این کمپین استفاده کرد.

 

سهم بیشتر تبلیغ رادیویی نسبت به محیطی و دیجیتال، در کمپین ۳۶۰ اخیر ازکی؛ گفتگو با مدیر تیم کمپین ازکی 5

 

اینفلوئنسر مارکتینگ، یکی دیگر از ابزارهایی بود که ازکی در کمپین اخیر خود از آن بهره برد. از آن‌جا که علاوه بر بیمه شخص‌ثالث، این پلتفرم بیمه بدنه را هم به‌صورت قسطی می‌فروشد، از اینفلوئنسرهای حوزه اتومبیل برای بیشتر دیده‌شدن و معرفی کمپین خود استفاده کرد.

سهم بیشتر تبلیغ رادیویی نسبت به محیطی و دیجیتال، در کمپین ۳۶۰ اخیر ازکی؛ گفتگو با مدیر تیم کمپین ازکی 6

 

نتایج کمپین قسطی ازکی

آیدین محمد‌حسینی، مدیر تیم کمپین شرکت ازکی درباره نتایج کمپینی که در بازه زمانی یک‌ماهه برگزار شده گفت:‌ «این کمپین که بودجه آن در رسانه‌ها و کانال‌های توزیع محتوایی مختلف تقسیم شده، نتایج خوبی داشت. ما ۸۰٪ بودجه این کمپین را برای تبلیغات تلویزیونی، ۱۰٪ تبلیغات رادیویی، ۵٪ تبلیغات محیطی و بنری‌ و ۵٪ باقیمانده را در شبکه‌های اجتماعی و کانال‌های دیجیتال تقسیم کرده بودیم که در نهایت منجر به افزایش فروش قسطی بیمه شد. در واقع، نتیجه نهایی این کمپین ۵۷٪ رشد در میزان فروش مدل قسطی بدون کاهش میزان فروش نقدی بوده است.»

پاکت
به اشتراک بگذارید:
پروانه حسین‌زاده
پروانه حسین‌زاده
نظرات

در حال بارگیری کپچا...

محمد
محمد

سلام
یک تبلیغ رادیویی هم داره میشه متن شو برام ارسال کنید

علیرضا کاظم زاده
علیرضا کاظم زاده

خیلی ممنون بابت بررسی و گزارش شما

    هادی مرادی
    هادی مرادی

    ممنون از توجهتون

هارمونی