از KFC و دوریتوز تا پوما و کال آف دیوتی؛ برندهای مطرح چگونه روی ترند محبوبیت سریال «بازی مرکب» سوار شدند؟
فهرست مطلب
فصل دوم سریال محبوب بازی مرکب بهتازگی منتشر شده و از چند ماه قبل، بسیاری از برندهای مطرح دنیا اقدام به طراحی کمپینهایی با الهام از این سریال کردند. از جمله این برندها میتوان دولینگو، کیافسی و کراکس را نام برد. محبوبیت این سریال تاثیر زیادی در بازاریابی و تبلیغات برندها گذاشته و بسیاری از آنها تصمیم گرفتند سرگرمی و محبوبیت ناشی از سریال را با محصول خود ادغام کنند.
به گزارش دیام برد، پس از موفقیت باورنکردنی فصل اول سریال بازی مرکب، برندهای جهانی بسیاری تصمیم گرفتند که در آستانه فصل دوم این سریال برای اجرای کمپینهای مشترک و با تم این سریال، با نتفلیکس همکاری کنند. درحالحاضر، تأثیر «بازی مرکب» فراتر از دنیای سرگرمی رفته و به صنایع مختلفی چون غذا، مد و بازاریابی برندها نفوذ کرده است. از ظهور و ترویج غذاهای کرهای در برخی از فستفودهای زنجیرهای گرفته تا طراحی کمپینهایی با الهام از شخصیت های سریال و بسیاری از موارد دیگر، که همگی نشاندهنده این تاثیر هستند. در این گزارش به چندمورد از این برندها اشاره خواهیم کرد.
چالش «اگر جرئت داری بخور» کنور
برند Knorr با الهام از این سریال یک مجموعه رامن با طعمهای الهامگرفته از غذاهای کرهای معرفی کرد. در هر بسته از این رامنها، یک کد QR وجود داشت که کاربران را به چالش Dare-to-Slurp دعوت میکرد. این بازی تعاملی به برندگان یک سفر رایگان به سئول و بلیط رویداد طرفداران بازی مرکب هدیه میداد. این کمپین در واقع تلاش کرده بود که با ترکیب غذا و سریال اسکوییدگیم، طرفداران هردو را هیجانزده کند.
KFC با منوی الهامگرفته از کره
KFC اسپانیا با معرفی یک منوی جالب کرهای تلاش کرد که روی موج «بازی مرکب» سوار شود. از جمله جذابیتهای این منو، برگر با نان صورتی بود که با دستور پخت کرهای تهیه میشد. این غذاهای جذاب، از نظر ظاهری با استایل پرانرژی سریال همخوانی داشتند و به علاقهمندان غذا فرصتی برای چشیدن طعم غذاهای کرهای میدادند تا بتوانند ارتباط بیشتری با ریشههای فرهنگی سریال برقرار کنند.
چالش شانس با برند دوریتوز
برند دوریتوز یکی دیگر از برندهایی بود که پیش از اکران فصل دوم این سریال تلاش کرد با نتفلیکس کمپین مشترک اجرا کند. این برند یک کمپین تبلیغاتی تعاملی اجرا کرد که در آن طرفداران میتوانستند بین نگه داشتن یک بسته چیپس دوریتوز دینامیتا یا ریسک کردن برای دریافت جوایز بزرگتر انتخاب کنند (چیزی که یادآور قمار زندگی و مرگ در سریال بود). این کمپین در حقیقت سعی کرده بود که هیجان سریال بازی مرکب را با هویت برند دوریتوز ترکیب کند.
رویدادهای «بازی مرکب» در کال آف دیوتی
در ژانویه ۲۰۲۴، بازیهای Call of Duty: Warzone و Black Ops 6 رویدادهای ویژهای را با الهام از «بازی مرکب» آغاز کردند. بازیکنان در نقشههای خاصی که تم سریال را داشتند، به رقابت پرداختند و مراحل سریال مانند “چراغ قرمز، چراغ سبز” را تجربه کردند. این همکاری گیمپلی پرهیجان «بازی مرکب» را با دنیای پر از اکشن کال آف دیوتی ترکیب کرد و فرصتی برای طرفداران فراهم کرد تا چالشهای سریال را بهطور مجازی تجربه کنند.
مکدونالدز و بستهغذایی با تم بازی مرکب
مکدونالدز نیز با ارائه یک بسته غذایی تمدار به استقبال «بازی مرکب» رفت. این بسته غذایی شامل این غذا شامل ۱۰ تکه مک ناگت مرغ با سس BBQ کره ای، سیب زمینی سرخ شده و یک نوشیدنی بود. البته مکدونالد علاوه بر این پک غذا، برای دادن آبوتاب بیشتر به ماجرا، یک آبنبات دالگونا نیز قرار داده بود تا مشتریان چالش سریال را بازسازی کنند.
کالکشن لباسهای ورزشی «بازی مرکب» پوما
برند جهانی پوشاک ورزشی پوما نیز از غافله عقبنماند و در این بازه با الهام از این سریال از لاین جدید لباسهای ورزشی خود رونمایی کرد. در این لاین جدید، سویشرت، کفشهای ورزشی و تیشرتها با اشکال نمادین سریال (دایره، مثلث، مربع) و رنگهای خاص آن طراحی شده بودند.
کراکسهای با تعداد محدود
کراکس با عرضه مدلهای خاص و طراحیهای جدید به ترند داغ «بازی مرکب» پیوست. در طراحی این کراکسها تلاش شده بود تا تم رنگی مشابه تم بازی مرکب باشد و همچنین برای آنها جیبیتزهایی طراحی شده بود تا نشاندهنده المانهای سریال باشند.
پیتزای اورژانسی دومینوز
پیتزای اورژانسی میتواند واقعاً روز شما را نجات دهد، حتی اگر در دنیای پرخطر «بازی مرکب» باشید. در اواسط ماه دسامبر، برند معروف پیتزا دومینوز با همکاری نتفلیکس، در آستانه پخش فصل دوم سریال محبوب «بازی مرکب» کمپینی را اجرا کرده است که شبیه به یک بازی است و بازیکنی که کمترین امتیاز را در این بازیها کسب کند، به مدت یک سال برنده پیتزای اورژانسی دومینوز خواهد شد.
درواقع هدف از این همکاری این بود که مخاطبان بدانند حتی در لحظات بحرانی و پر استرس (مشابه شرایط بازیهای اسکویید گیم) هم میتوانند از طریق سرویس اورژانسی و رایگان دومینوز، پیتزا تهیه کنند. کیت ترامبل، معاون اجرایی و مدیر بازاریابی دومینوز، در این باره گفته بود: «این همکاری به ما این امکان را میدهد که در لحظات بحرانی، راحتی و آسایش را فراهم کنیم»
دولینگو: یا کرهای یاد بگیر یا خورده میشی
«کرهای یاد بگیر یا خورده میشی» یک آهنگ است که دولینگو و نتفلیکس برای حمایت از کمپین آموزش زبان کرهای منتشر کردهاند. این آهنگ یک ریمیکس کیپاپ از آهنگ معروف سریال «بازی مرکب» است.
علاوه بر برندها و کمپینهای جهانی، از آنجا که سریالهای کرهای و بهویژه بازی مرکب در ایران نیز هواداران زیادی دارد، پس از پایان فصل اول بسیاری از برندهای داخلی نیز در اجرای کمپینهای خود از آن الهام گرفتند. فصل دوم این سریال چند روز پیش منتشر شد و پیشبینی میشود بهزودی اثر آن را در کمپینهای ایرانی نیز مشاهده کنیم.