سنجاب
اخبار

زیپاد کمپین نوروزی خود را با هدف دیجیتالی سازی سنت عیدی اجرا کرد

یاسمن منفرد یاسمن منفرد
اردیبهشت ۶, ۱۴۰۴
زمان مطالعه: 5 دقیقه
زیپاد کمپین نوروزی خود را با هدف دیجیتالی سازی سنت عیدی اجرا کرد

زیپاد، حساب دیجیتالی ویژه کودکان و نوجوانان زیر ۱۸ سال بانک پاسارگاد در نوروز ۱۴۰۴، کمپین نوروزی را با محوریت باز تعریف سنت عیدی در بستر دیجیتال اجرا کرد. این کمپین که در دو فاز محیطی و دیجیتال طراحی و اجرا شد، با شعار «عیدیمو بزن به کارتم» تلاش کرده است میان سنت‌های فرهنگی و خدمات مالی نوین پیوند برقرار کند.

به گزارش دی‌ام برد، زیپاد در نوروز ۱۴۰۴، کمپینی را با شعار «عیدیمو بزن به کارتم» راه‌اندازی کرد که در دو فاز دیجیتال و محیطی اجرا شد. بر اساس اعلام زیپاد، اهداف این مجموعه از اجرای این کمپین، تثبیت شعار برند، بازآفرینی سنت عیدی دادن در دنیای دیجیتال و ایجاد تعامل مثبت با والدین و فرزندان بوده است.

زیپاد یکی از محصولات کیدزی، زیست بوم دیجیتالی کودک و نوجوان بانک پاسارگاد است که به پدران و مادران این امکان را می‌دهد که برای فرزندان زیر ۱۸ سال خود، حساب بانکی افتتاح کنند.

ترکیب سنت دیرینه عیدی با ابزارهای مدرن

بر اساس گزارش زیپاد، هدف اصلی این کمپین معرفی و تثبیت شعار «عیدیمو بزن به کارتم» به‌عنوان روشی جدید برای اعطای هدایای مالی به کودکان و نوجوانان و درعین‌حال ترویج سواد مالی در گروه سنی زیر ۱۸ سال بود. از سوی دیگر این کمپین همچنین بر معرفی خدمات بانکی زیپاد به والدین و فرزندان نیز تمرکز داشت.

از دیگر اهداف مهم کمپین، بازتعریف سنت عیدی دادن در قالب دیجیتالی بود، تا هم جنبه فرهنگی این سنت دیرینه حفظ شود و هم یک بستر مالی امن و سازگار با نیازهای روز برای آن فراهم شود. زیپاد اعلام کرده است که در کنار این موارد، افزایش آگاهی از برند و استفاده از اپلیکیشن زیپاد نیز از طریق برنامه‌ریزی تبلیغاتی گسترده به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی عملکرد این کمپین در نظر گرفته شد.

زیپاد کمپین نوروزی خود را با هدف دیجیتالی سازی سنت عیدی اجرا کرد 1

تثبیت شعار و هویت برند

طبق اعلام زیپاد، شعار «عیدیمو بزن به کارتم» که پیش‌تر در کمپین سال گذشته توسط زیپاد استفاده شده بود، در این دوره نیز نه تنها به‌عنوان یک عبارت تبلیغاتی، بلکه به‌عنوان عنصر مرکزی پیام‌رسانی این کمپین و ابزار تثبیت هویت برند مطرح شد. این شعار تلاش داشت تا پیوندی میان ارزش‌های سنتی و خدمات مالی مدرن ایجاد کرده و مفهوم عیدی را در قالب دیجیتال بازتعریف کند.

همچنین زیپاد اعلام کرده است که طی برنامه‌ریزی و اجرای این کمپین، تمامی پیام‌ها و تبلیغات به صورت هماهنگ و موثر از هویت بصری برند شامل رنگ‌ها، تایپوگرافی و المان‌های گرافیکی طراحی شدند تا انسجام برند با قابلیت‌ها و خدمات زیپاد نیز حفظ شود.

به علاوه یکی از مهم‌ترین نکات این کمپین را می‌توان استفاده از هوش مصنوعی (AI) در طراحی پیام‌ها، شخصیت‌ها و جلوه‌های بصری تبلیغات دانست.

زیپاد کمپین نوروزی خود را با هدف دیجیتالی سازی سنت عیدی اجرا کرد 2

نمایشگر سه‌بعدی تجریش، نقطه اوج کمپین

در فاز محیطی کمپین علاوه بر بیلبوردهای ثابت در تهران و دیگر کلان‌شهرها مانند (مشهد، شیراز، تبریز، کرمان، مازندران و …) ، از نمایشگر سه‌بعدی تجریش نیز استفاده شد که در آپارات زیپاد منتشر شده است. در فضای آنلاین، تبلیغات از طریق اپلیکیشن‌های فروشگاهی و مسیریابی انجام شد تا توجه کاربران در موقعیت‌های مختلف جلب شود.

در اینستاگرام زیپاد نیز محتواهایی با تمرکز بر بازی‌های تعاملی و روایت‌های داستانی منتشر شد تا ارتباط بیشتری با مخاطب برقرار شود.

تبلیغات از طریق اپلیکیشن‌های فروشگاهی نرم‌افزارها و مسیریابی

طیق اعلام زیپاد، یکی از اولویت‌های اصلی این کمپین همراهی با مخاطبان در تمامی لحظات روزمره بوده است. از این رو در تبلیغات فضای آنلاین، تبلیغات از طریق اپلیکیشن‌های فروشگاهی نرم‌افزارها و مسیریابی انجام شد تا توجه کاربران در موقعیت‌های مختلف مورد هدف قرار گیرد.

همچنین زیپاد گزارش داده است که با حضور در صفحات مرتبط با خانواده و کودک، سبک زندگی و آموزش سواد مالی در شبکه‌های اجتماعی موجب شده تا پیام‌های زیپاد به صورت هدفمند و زمان‌بندی‌شده در معرض دید مخاطبان هدف قرار گیرند. تبلیغات پیامکی، همسان و درون برنامه‌ای (In-app) نیز بخش مهمی از مسیر ارتباطی زیپاد با کاربران بوده است.

بالارفتن تعامل در رسانه‌های اجتماعی

اینستاگرام زیپاد به عنوان شبکه اجتماعی اصلی این برند در این کمپین با تولید محتوای متنی، تصویری و ویدیویی مناسب مورد استفاده قرار گرفت. طبق اعلام زیپاد، با وجود این محدودیت، این مجموعه توانست با برگزاری این کمپین نوروزی و با استفاده از محتواهای چالش برانگیز، تعامل خوبی با مخاطبان خود داشته باشد. پست‌ها، استوری‌ها و ویدیوهای این کمپین به گونه ای طراحی شده بودند تا هم برای والدین و هم برای مخاطبان نوجوان سرگرم کننده باشد. استفاده از طراحی‌های شخصیت‌محور، بازی‌های تعاملی و روایت داستانی منطبق با هویت برند، منجر به افزایش دنبال‌کنندگان و بالا رفتن نرخ مشارکت مخاطبان این مجموعه در این شبکه اجتماعی شد.

زیپاد کمپین نوروزی خود را با هدف دیجیتالی سازی سنت عیدی اجرا کرد 3

بیش از ۴.۵ میلیون کاربر در شهر هوشمند کیدزی احراز هویت شده‌اند

بر اساس محتوایی که زیپاد در اختیار دی‌ام برد قرار داده است، این مجموعه با بیش از ۳ میلیون نصب در بازارهای مختلف توانسته است در تمامی نقاط ایران امکان صدور کارت داشته باشد و تاکنون حدود ۱۴هزار شهر و روستای ایران تحت پوشش زی‌کارت قرار گرفته است.

بر اساس اعلام این مجموعه، با توجه به حضور بیش از ۴.۵ میلیون کاربر احراز شده در شهر هوشمند کیدزی، یکی از رسالت‌‌های این مجموعه علاوه‌بر ارائه خدمات دیجیتال، ترویج و توجه بر دغدغه‌های فرهنگی و رشد و پیشرفت نسل آینده ایران است. از این رو سعی شده است که در بخش‌های متنوع کیدزی ضمن سلیقه متفاوت مخاطبان نسل زد و آلفا، با المان‌های ایرانی و فرهنگی ترکیب شده و مورد توجه قرار گیرد.

به اشتراک بگذارید:
یاسمن منفرد
یاسمن منفرد
فارغ‌التحصیل اقتصاد هستم و مدتیه که به خبرنگاری مشغولم. دی‌ام برد به من فرصت خوبی داد تا دنیای مارکتینگ رو تجربه کنم.
نظرات

در حال بارگیری کپچا...