پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار تبلیغات

مزایده اخیر سازمان زیباسازی، افزایش چشمگیر تعرفه‌ها و نارضایتی کانون‌های تبلیغاتی

تحریریه دی‌ام‌برد تحریریه دی‌ام‌برد
19 اسفند 1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
مزایده اخیر سازمان زیباسازی، افزایش چشمگیر تعرفه‌ها و نارضایتی کانون‌های تبلیغاتی
زمان مطالعه: 2 دقیقه

مزایده اخیر سازمان زیباسازی شهر تهران برای باکس‌های تبلیغات محیطی تهران با افزایش قیمت‌های پایه و بصورت کوتاه‌مدت اجرا شد.

این مزایده برای بازه زمانی ۳ الی ۴ ماهه، یعنی فروردین تا خرداد یا تیر برگزار شد در حالیکه طبق روال سنوات گذشته می‌بایست بهمن یا دی برگزار می‌شد که همین موضوع موجب نارضایتی برخی از کانون‌های تبلیغاتی گردید.

بازه زمانی کوتاه مزایده

مدیرعامل یکی از کانون‌های تبلیغاتی در گفتگو با دی‌ام برد عنوان کرد که برای اولین بار طی ۲۰ سال گذشته است که سازمان زیباسازی باکس های مزایده را برای زمان محدود عرضه کرده (۳-۴ ماهه) که یک ماه آن فروردین و ماه رمضان است و باکس ها طبق قوانین و مصوبه شورای شهر باید حداقل ۱۲ ماهه به صورت مزایده عرضه شد.

افزایش قیمت‌های پایه

نکته دیگر درباره این مزایده افزایش قیمت‌های پایه تعیین‌شده برای باکس‌هاست. نرخ‌های پایه در مقایسه با مزایده قبلی یعنی تیر و مرداد ۱۴۰۲ افزایش ۵۰ الی ۲۰۰ درصدی داشته که این نیز نارضایتی آژانس‌های تبلیغاتی را در پی داشته است. بخصوص این که فصل بهار عموما به دلیل تعطیلات قابل توجهش فصل پرتقاضایی برای بازار تبلیغات نیست.

آژانس تبلیغاتی دیگری در گفتگو با دی‌ام برد از قیمت پایه ۲۲۰ میلیارد تومانی تابلوهای طبقه دوم اتوبان صدر برای یک سال گفت که قیمتی بسیار بالاتر از تعرفه‌های سال گذشته این جایگاه‌هاست.

تغییر دوره زمانی انتشار اسناد

همچنین دوره زمانی انتشار اسناد مزایده تا زمان تحویل پاکت‌ها کمتر از ۱۰ روز تعیین شده که در کلیه مزایده های قبلی این زمان ۲۰ الی ۳۰ روز بوده تا شرکت‌ها امکان تامین ضمانت‌نامه و امکان‌سنجی شرکت در مزایده را داشته باشند. این محدودیت هم مانع مشارکت می‌شود و به نفع بهره‌بردارهای قبلی خواهد بود.

بخوانید  معرفی ابزار: ترندیکس، ابزاری برای رشد اپلیکیشن‌ها 

انتقاد مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد

به نقل از خبرگزاری مهر نیز، عباس محمدیان، مدیرکل تبلیغات وزارت ارشاد از تعرفه‌های جدید تبلیغاتی تلویزیونی و محیطی و رشد تعرفه‌ها انتقاد کرده است.

صنعت تبلیغات محیطی کشور پس از رکود دوران کرونا و همچنین رکود تبلیغاتی ناشی از نیمه دوم سال ۱۴۰۱، شرایط سختی را پشت سر گذاشته و حالا باید دید وضعیت تعرفه‌های جدید تابلوهای تبلیغات محیطی تهران چطور پیش خواهد رفت.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
تحریریه دی‌ام‌برد
تحریریه دی‌ام‌برد
نظرات

اسمارتک