گزارش آماری زلکا از دیام تاک 8 و حضور آن در شبکههای اجتماعی
فهرست مطلب
پس از دو سال که برای حفظ سلامتی همگیمان، افتخار میزبانی حضوریتان را نداشتیم، ۲۳ و ۲۴ اردیبهشت امسال توانستیم اکوسیستم مارکتینگ ایران را برای هشتمین بار دور هم جمع کنیم و بستری برای انتقال تجربههای مدیران بازاریابی بزرگترین برندهای کشور باشیم. در این مطلب گزارشی از زلکا داریم که مروری بر حضور رویداد دیام تاک 8 در شبکههای اجتماعی داشته است.
استقبال +۳۰۰۰ نفری از رویداد دیام تاک۸
آمار فروش بلیط و شمارش افراد در پلتفرمهای لحظهنگار، ایوند و ایسمینار نشان میدهد که طی دو روز برگزاری رویداد، بیش از ۱۰۰۰ نفر بهصورت حضوری و بیش از ۲۰۰۰ نفر بهصورت آنلاین در رویداد شرکت کرده و از تجربیات سخنرانان استفاده کردند.
بازخورد DMTalk8 در شبکههای اجتماعی
نرمافزار رصد و تحلیل شبکههای اجتماعی زلکا نشان میدهد که در بازه زمانی ۲۱ تا ۲۶ اردیبهشت ماه، در مجموع، ۳۱۸۹ مطلب در اینستاگرام و توییتر درباره رویداد به اشتراک گذاشته شده است که نزدیک به ۶.۵ میلیون Impression را از کاربران شبکههای اجتماعی دریافت کرده است.
توییتریها برنده انتشار محتوا در DMTalk8
۲,۹۹۷ کاربر یکتا در توییتر همراه «دیام تاک۸» بوده و به انتشار محتوا پیرامون رویداد پرداختهاند. در مجموع ۳,۰۵۷ توییت توسط کاربران به اشتراک گذاشته شده که بیش از ۴ میلیون ایمپرشن را نیز به خود اختصاص داده است. اعداد منشنها در توییتر و نسبت آن با کل منشنها نشان میدهد که ۹۶ درصد محتوای تولیدشده توسط کاربران، در این شبکه اجتماعی متنمحور اتفاق افتاده است. طبق این آمار میتوان به جرات گفت که جامعه مارکتینگ ایران در توییتر فعالیت چشمگیری دارد و میتوانید بهراحتی اکثر شاغلین در این حوزه را در آن پیدا کنید؛ البته آنالیز زلکا نشان میدهد که ۲۷ نفر از اعضای کامیونیتی مارکتینگ ایران از اینفلوئنسرهای توییتر نیز محسوب میشوند. دنبال کردن هشتگهای dmtalk8 و dmtalk در توییتر شروع خوبی برای پیدا کردن همکارانتان است.
در توییتر رقابت تنگاتنگی بین کاربران زن و مرد در انتشار محتوا درباره رویداد به چشم میخورد؛ به طوری که سهم کاربران خانم ۴۷ درصد و آقایان ۵۳ درصد بود. گزارشهای زلکا نشان میدهد که در اینستاگرام ۹۱ پست درباره این رویداد به اشتراک گذاشته شده است که ۶۶ درصد آن را آقایان منتشر کردهاند و ۳۴ درصد باقیمانده را خانمها. از این بین، ۱۱ نفر نیز از اینفلوئنسرهای اینستاگرام محسوب میشوند که در مورد DMTalk8 به انتشار پست پرداختهاند.
الهام وحیدینیا؛ تاثیرگذارترین سخنران DMTalk8
الهام وحیدینیا، CMO ایرانتلنت در روز دوم رویداد، تجربه کاری خود را با عنوان «چطور با بودجه محدود رشد ایجاد کنیم؟» با شرکتکنندگان در میان گذاشت. رویکرد هوشمندانه او نسبت به مارکتینگ، رشد و بقای سازمان بدون تکیه به بودجههای هنگفت و اضافه شدن زبان فارسی به ایرانتلنت در مدت حضور او در این سازمان، بهقدری از دیدگاه شرکتکنندگان خوشایند و حرفهای بود که علاوه بر اختصاص دادن بالاترین میزان تولید محتوا در اینستاگرام و توییتر به وی، حضار در سالن نیز در اقدامی کاملا خودجوش، رکورد بیشترین زمان تشویق برای یک سخنران را برای این مدیر تاثیرگذار ثبت کردند. البته از روایت داستانگونه و پاسخهای کاملا هوشمندانه این سخنران به پرسشهای شرکتکنندگان در مورد رقبا نیز نمیتوان چشمپوشی کرد.
پس از الهام وحیدینیا، آرش خسرویان، پریسا رحیمی، هادی مرادی، مهدی حبیبی و پیمان خلیلی به ترتیب تاثیرگذارترین سخنرانان رویداد DMTalk8 بودند.
رضایت ۷۹ درصدی کاربران توییتر از رویداد DMTalk8
گزارشهای تحلیل احساسات نرمافزار زلکا از محتوای منتشرشده در توییتر در بازه زمانی ۶ روزه نشان میدهد که ۷۹ درصد توییتها، رویکرد مثبتی نسبت به رویداد داشتند و تنها ۲ درصد با رویکرد منفی و ۱۹ درصد نیز با رویکردی خنثی در مورد رویداد توییت زدهاند.
بالاخره، رویداد DMtalk8 به لطف حضور گرم آنلاین و آفلاین شما همراهان عزیز و ارائههای پربار سخنرانان به پایان رسید. میزبانی از شما نهایت افتخار برای تیم دیام برد بود. ما تمام تلاشمان را برای هرچه بهتر و باکیفیتتر برگزار کردن این مراسم کردیم و قطعا در این مسیر، کاستیهایی نیز داشتیم. شنیدن صدای شما و شرکت در نظرسنجی پایین، به ما در برگزاری رویدادهای آتی کمک زیادی خواهد کرد. از استقبال پرشور همه شما ممنونیم و معتقدیم «بدون شما ممکن نبود».