پرفورمنس مارکتینگ پلتفرم تبلیغات آنلاین دارت ادز
اخبار

یوتیوب در ۱۷ فروردین تبلیغات روی ویدیوها را برای همیشه حذف می‌کند

زهرا محبی زهرا محبی
23 اسفند 1401
زمان مطالعه: 2 دقیقه
یوتیوب در ۱۷ فروردین تبلیغات روی ویدیوها را برای همیشه حذف می‌کند
زمان مطالعه: < 1 دقیقه

یوتیوب در روز گذشته اعلام کرد که از ۶ آوریل ۲۰۲۳ (۱۷ فروردین)، سازندگان دیگر نمی‌توانند هنگام دسترسی به گزینه‌های کسب درآمد، «تبلیغات هم‌پوشانی» یا همان تبلیغات پخش‌شده روی ویدیو را از داخل استودیوی یوتیوب فعال یا اضافه کنند. به گفته یوتیوب، در تاریخ اعلام‌شده این جنس تبلیغات برای همیشه از پلتفرم حذف خواهد شد. ظاهرا مدتی است که بینندگان یوتیوب بازخوردهای منفی خود را نسبت به این نوع تبلیغات اعلام کرده‌اند. برای بهتر فهمیدن تبلیغات هم‌پوشانی، تصویر زیر را ببینید.

یوتیوب

یوتیوب با اشاره به اینکه کاربران هم دیگر این نوع تبلیغات را موثر نمی‌دانند، حذف این نوع تبلیغات را معقول دانست و اشاره کرد که با این اقدام، تجربه بیننده یوتیوب بهبود می‌یابد و لذت تماشای ویدیوها بیشتر خواهد شد. مشخصا این تبلیغات برای تبلیغ‌دهنده نیز کمتر موثر هستند و در عصر جدید تبلیغات، دیگر کاربرد آنچنانی برای تبلیغ‌دهنده ندارند. درآمد تولیدکنندگان محتوا هم از این نوع تبلیغات به نسبت بقیه تبلیغات یوتیوب کمتر است. حذف تبلیغات روی ویدیوها فرصتی است برای اینکه تولیدکنندگان محتوا هم بتوانند از سایر قالب‌های تبلیغاتی یوتیوب، درآمد بیشتری کسب کنند و به طور کلی، چنین تصمیمی از سوی یوتیوب به نفع جامعه ذی‌نفعان و بینندگان یوتیوب است.

تبلیغات هم‌پوشانی یوتیوب، تبلیغاتی هستند که روی ویدیو به صورت بنری و متنی در نسخه دسکتاپ یوتیوب نمایش داده می‌شوند. یوتیوب حالا تصمیم گرفته است که این نوع تبلیغات قدیمی شده است و با تجربه کاربری بدی که خلق می‌کند، بهتر است از بین برود.

مدیانا
به اشتراک بگذارید:
زهرا محبی
زهرا محبی
کشف دنیاها و آدم‌های جدید خوشحالم می‌کنه و یاد گرفتن زنده نگهم می‌داره. دی‌ام بُرد سرزمین جدیدِ پر از اکسیژنیه که الان توش سکونت دارم.
نظرات

اسمارتک